ساده‌ترین موانع موفقیت
موفقیت در کسب‌وکار ۷.۵

ساده‌ترین موانع موفقیت

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۷/۰۹ - ۱۵:۰۰ | ۶ دقیقه

برخی از عادت‌ها و کارها با اینکه ممکن است به‌نظر شما ساده یا کم اهمیت باشند، اما نقش مهمی در موفقیت‌تان دارند.

نوپانا: همه ما دوست داریم در کسب‌وکارمان موفق شویم و به هدفی که داریم برسیم. برخی از عادت‌ها و کارها با اینکه ممکن است به‌نظر شما ساده یا کم اهمیت باشند، اما نقش مهمی در موفقیت‌تان دارند. نوشتار زیر را مطالعه کنید تا با این رفتارها آشنا شوید.

از دست دادن حتی پنج دقیقه

به گزارش نوپانا، اگر در کار خود پنج دقیقه زمان اضافه داشته باشید چه کاری انجام می‌دهید؟ اکثر مردم در این زمان استراحت می‌کنند. اگر تمام این پنج دقیقه‌ها را در روز و ماه و سال حساب کنید، متوجه می‌شوید که با این کار زمان بسیار زیادی را از دست خواهید داد.
شاید به نظر مهم نباشد اما؛ چگونگی استفاده شما از زمان‌های اضافه بسیار کوتاه خود در کار، عامل مهمی در موفقیت شما و کسب‌وکارتان است.
در این زمان‌های کوتاه می‌توانید مطالعه کنید، برنامه خود را چک کنید، کارهای دیگر را جلو ببرید و ...

ارزش قائل نشدن برای هزار تومان

همه ما می‌دانیم در کسب‌وکار پول به اندازه زمان مهم است. برای پول و سرمایه خود ارزش قائل شوید و حتی هزار تومان آن را با فکر و دقت خرج کنید. ولخرجی‌های بیهوده حتی به مقدار کم در یک بازه زمانی طولانی میلیون‌ها تومان خواهد شد. همچنین این ولخرجی‌های کوچک نشان می‌دهد که شما در کار خود به جزئیات توجه نمی‌کنید.
علاوه بر این، اکثر میلیونرها خودساخته هستند. ۷۵درصد آن‌ها خودشان به تنهایی کسب‌وکار خود را با سرمایه کم راه‌اندازی کرده‌اند. قطعا زمانی که با سرمایه کم کاری را شروع کنید و درآمد زیادی نداشته باشید؛ برای هر هزار تومان و هر دقیقه زمان خود ارزش قائل خواهید شد.

باور اینکه با موفقیت همیشه خوش‌حال می‌مانید

به گزارش نوپانا، خیلی از آدم‌ها این باور را دارند که اگر موفق شوند و به چیزی که می‌خواهند برسند برای همیشه خوش‌حال و خوشبخت می‌شوند. اما در واقع فکر رسیدن به موفقیت از خود موفقیت شیرین‌تر است. زیرا همه ما وقتی مدتی از رسیدن به چیزی که می‌خواستیم می‌گذرد، به آن عادت می‌کنیم و شور و هیجان اولیه ما کم می‌شود. کودکان هم دقیقا وقتی اسباب‌بازی را می‌خواهند مدام برای آن بهانه می‌گیرند و برای مدتی تمام زندگیشان پیرامون آن اسباب‌بازی می‌چرخد. اما مدت زمان کوتاهی که از گرفتن آن بگذرد احساس شادی آن‌ها کم می‌شود و اسباب‌بازی دیگری می‌خواهند.
باید یاد بگیرید تا قدر چیزی را که دارید بدانید و از داشتن آن خوش‌حال باشید. خواستن و داشتن چیزهای بیشتر، زندگی شما را بهتر نمی‌کند.

باور اینکه توانایی حل چالش‌ها را ندارید

گاهی اوقات ما آدم‌ها با تفکرات اشتباه، خودمان را فریب می‌دهیم. مثلا خود را فریب می‌دهیم که انجام یک کار سخت‌تر از واقعیت آن است.
وقتی شما مدت زمان زیادی یک کار را انجام نمی‌دهید، این کار در ذهن شما سخت‌تر از همیشه می‌شود و اگر یک بار بر این سختی غلبه کنید و آن را انجام دهید، به آن عادت می‌کنید و احساس ناراحتی و سختی به سرعت از شما دور می‌شود. عادت کردن، یکی از ویژگی‌های انسان است.

مقابله با چالش‌ها هم دقیقا به این صورت است. ابتدا فکر می‌کنید بسیار سخت هستند و نمی‌توانید آن‌ها را حل کنید. حتی شاید بترسید. ترس شما را از انجام کارها باز می‌دارد. پس اصلا نترسید و مطمئن باشید با هر چالشی مواجه شوید، می‌توانید آن را حل کنید.

(هم‌چنین بخوانید: کارآفرینان موفق هرگز از این پنج اصل چشم‌‌پوشی نمی‌کنند)

برچسب‌ها: موفقیت موانع موفقیتموفقیت در کسب‌وکارراه‌های رسیدن به موفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.