سیستم هوشمند پارک خودرو
استارت‌آپ جدید انگلیسی ۸

سیستم هوشمند پارک خودرو

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۷/۰۱ - ۰۹:۰۰ | ۳ دقیقه

استارت‌آپ انگلیسی اپی‌پارکینگ برای پروژه خود میلیون‌ها پوند سرمایه جذب کرد.

نوپانا: یک استارت‌آپ تکنولوژی بریتانیایی تصمیم دارد ده‌ها میلیون پوند سرمایه، برای ساخت یک نقشه کامل از فضاهای مناسب برای پارک ماشین جذب کند. با این نقشه ماشین‌های بدون راننده می‌توانند به‌راحتی محلی برای پارک پیدا کنند.

استارت‌آپ اپی‌پارکینگ در سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی شد. این استارت‌آپ ۲.۲۵ میلیون پوند از ۲ سرمایه‌گذار جذب کرده است تا برای یک دوره سرمایه‌گذاری بزرگ‌تر در سال آینده آماده‌ شود.

اولین تزریق پول نقد به این استارت‌آپ، از شرکت بیمه تکنولوژی آویوا بوده است. این شرکت قبلا سهام‌دار و سرمایه‌گذار متخصص در استارت‌آپ‌های اینترنت اشیا بوده است.

مدیرعامل و موسس این استارت‌آپ، دن هیوبرت می‌گوید: «این پول برای ساخت نقشه‌ دقیق از محل‌های مناسب برای پارک خودرو و قرار دادن سنسور در این محل‌ها در بریتانیا استفاده می‌شود. حتی می‌توان این اطلاعات جمع‌آوری شده در سراسر کشور را به شرکت‌هایی مانند گوگل، اوبر، فورد و ... فروخت. زیرا قطعا خودروهای بدون سرنشین شرکت گوگل به این اطلاعات نیاز دارند.»

هیوبرت ادامه می‌دهد: «رانندگان و مسافران خودروهای بدون راننده برای اجرای عملیات پارک خودکار از طریق فشردن یک دکمه پول پرداخت می‌کنند.»

به گزارش نوپانا، این سیستم به اتصالات شبکه تلفن همراه که روی وسایل نقلیه جدید نصب می‌شوند و می‌توان به وسایل قدیمی آن را اضافه کرد، تکیه می‌کند.

سیستم فعلی این استارت‌آپ برای رانندگان، یک اپلیکیشن موبایل است که محدودیت‌های پارک و ترافیک را برای آن‌ها مشخص می‌کند.

(همچنین بخوانید: حفظ و بقای استارت‌آپ‌ در بازار)

برچسب‌ها: استارت‌آپبریتانیاپارک خودروسیستم هوشمند پارک خودرو
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.