نسل جوان از بازی‌های کامپیوتری درس زندگی می‌گیرد!
نکات مثبت بازی‌های کامپیوتری ۸

نسل جوان از بازی‌های کامپیوتری درس زندگی می‌گیرد!

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۶/۱۳ - ۱۲:۰۰ | ۷ دقیقه

بازی‌های کامپیوتری درس‌های بزرگی به ما یاد می دهند که می‌توانیم از آنها در زندگی و کسب‌وکارمان استفاده کنیم.

نوپانا: در حالی که افراد زیادی درباره تاثیر بازی‌های ویدئویی بر رفاه و بهره‌وری تردید دارند، میلیون‌ها انسان در سراسر دنیا از این بازی‌ها درس می‌گیرند و زندگی خود را غنی می‌کنند.

در نوشتار زیر ۹ درس که نسل جوان از بازی‌های ویدئویی یاد می‌گیرند، آورده‌ایم:

غلبه بر چالش‌ها

هدف بسیاری از بازی‌های ویدئویی به چالش کشیدن افراد است. با این کار افراد از مجموعه مهارت‌های خود فراتر می‌روند. وقتی شما در بازی غرق می‌شوید، از هر مانع به عنوان یک فرصت برای رشد استفاده می‌کنید. گیمرها می‌دانند چگونه با موانع روبه‌رو شوند و در کنار خوش‌گذرانی، مهارت‌های جدید نیز یاد بگیرند. به همین علت گیمرها در بازار امروز بهتر رشد می‌کنند. آنها چالش‌ها را می‌بینند اما نمی‌ترسند و دست از تلاش برنمی‌دارند.

تنظیم اهداف

در بازی‌های ویدئویی همه چیز اندازه‌گیری شده و گیمرها می‌دانند چگونه رشد خود و میزان دستیابی به اهدافشان را پیگیری کنند. در بازی‌ها اطلاعات زیادی به گیمر داده می‌شود: در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ چه میزان پول دارد؟ در بازی چه رتبه‌ای دارد؟ تمام این اطلاعات گیمر را قادر می‌سازد تا مراحل پیشرفت را پیگیری کند و مطمئن باشد که در وضعیت رشد است.

عادت‌ها (ماموریت‌های روزانه)

برای مثال در برخی بازی‌ها ماموریت‌های روزانه وجود دارد که فقط می‌توانید یک بار آنها را انجام دهید. اگر یک روز این ماموریت‌ها را انجام ندهید پاداش آنها را از دست می‌دهید. گیمرهای حرفه‌ای یک ساختار از عادات یا کارهای روتین ایجاد می‌کنند تا در طول زمان با انجام آنها به تمام کارهای خود رسیدگی کنند. این عادت‌ها یک تغییر در ذهنیت شما ایجاد می‌کنند: قربانی کردن لذت‌های کوچک لحظه‌ای باعث به وجود آمدن لذت‌های بزرگ در آینده می‌شود.

مسئولیت‌پذیری

برای مثال زمانی که در بازی‌های گروهی مسئولیت انجام کاری را می‌پذیرید، می‌دانید که نباید آن‌ را فراموش کنید. در این بازی‌ها، افراد مسئولیت‌پذیری اجتماعی و شخصی را یاد می‌گیرند.

راهبری

حرفه‌ای بودن در برخی از مهارت‌ها، فرصتی را برای گیمرها به وجود می‌آورد تا به موقعیت راهبری برسند. داشتن این موقعیت گیمر را مجبور به پیشرفت می‌کند. زیرا این افراد واقعی هستند که در بازی شما را دنبال می کنند و شما باید سعی کنید تا به یک جایگاه مناسب برسید. این حس مسئولیت، توانایی شما را در تأثیر گذاشتن و هدایت دیگران برای رسیدن به یک هدف مشترک گسترش می دهد.

پاداش مقابل عمل

زمانی که بر رشد مهارت‌های خود تمرکز می‌کنید، شیب منحنی رشد شما زیاد است اما اگر روی پاداش تمرکز کنید همه چیز خراب می‌شود. بسیاری از کارآفرینان شکست می‌خورند زیرا در فرهنگ امروز فقط پول و تصویر شگفت‌انگیز از کارآفرین بودن را دنبال می‌کنند. بازی‌های رقابتی به شما کمک می‌کنند اهمیت سرمایه‌گذاری در فرآیند را یاد بگیرید و به دنبال یک تصویر نباشید.

مقام‌ اهمیتی ندارد

برخی از افراد در بازی‌ها به دنبال کسب مقام‌ها و عناوین مختلف هستند. اما یک گیمر واقعی به عناوین اهمیتی نمی دهد.
بعد از اینکه به هدف خود رسیدید، می‌توانید به آن وابسته نشوید و باز هم بر افزایش مهارت‌های خود تمرکز کنید یا می‌توانید به این هدف وابسته شوید و کاردیگری انجام ندهید. البته حالت دوم خطرناک است، چون ممکن است شکست بخورید.

رقابت سالم

زمانی که با یک دوست بازی می‌کنید و مسابقه می‌دهید یا زمانی که با بهترین گیمر دنیا بازی می‌کنید، خواسته شما این است که از رقیبتان بهتر باشید. پس تمرین می کنید تا از او بهتر شوید. بازی‌های ویدیویی به شما یاد می‌دهد اگر چیزی را می‌خواهید برای آن تلاش کنید و به دنبال آن بروید تا به‌دست بیاورید.

ایجاد یک برند شخصی

همه افراد در بازی‌های ویدئویی یک شخصیت می‌سازند. اما برخی افراد هوشمند می‌توانند از این شخصیت درآمد کسب کنند. با ساختن یک برند شخصی و معروف شدن آن، وارد دنیایی می‌شوید که برند شما حتی بیش‌تر از خودتان به مردم اطلاعات می‌دهد.
اگر شما این مهارت را دارید که از خودتان یک برند بسازید، پس می دانید از چه راهی عمل کنید تا مردم شما را درک کنند و بشناسند. این یک معجزه در دنیای امروز است.

(همچنین بخوانید: همین حالا خودتان را برند کنید!)

برچسب‌ها: بازی‌های ویدئوییکسب‌و‌کاربرند شخصیPersonal Branding
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.