چگونه مسیر کارآفرینی را آغاز کنیم؟ (قسمت هشتم)
راه‌هایی برای افزایش مهارت‌های کارآفرینی ۸

چگونه مسیر کارآفرینی را آغاز کنیم؟ (قسمت هشتم)

توسط علیرضا خلیلی‌نژاد | ۱۳۹۶/۰۶/۰۹ - ۰۹:۰۰ | ۴ دقیقه

آغاز کارآفرینی و موفقیت در این مسیر دشوار، نیازمند گذراندن مراحلی ضروری است که در این مطلب با آنها آشنا می‌شوید.

نوپانا: علاقه به کارآفرینی در میان افراد، دلایل گوناگونی دارد. برخی به دنبال افزایش مهارت‌های خود هستند و برخی می‌خواهند دنیا را تغییر دهند. عده‌ای نیز سال‌ها در یک کسب‌وکار سنتی فعالیت داشته‌اند و اکنون به دنبال تغییر چنین شرایطی هستند. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم گذاشتن در مسیر کارآفرینی دانستن آنها ضروری است، می‌پردازیم. قسمت هشتم:

تعیین مشخصات سطح بالا

شما در این گام بازنمودی از محصولتان ایجاد خواهید کرد. تا‌کنون فقط به تعریف مشتریان، نیاز‌هایشان و نحوه استفاده از چیزی که می‌خواهید به آنها بفروشید، پرداخته‌اید. با این حال، جزئیات واقعی محصول هنوز مبهم است. شما کار خود را با ارایه تعریف کلی از محصول شروع خواهید کرد. افرادی با تفکر سنتی ممکن است بگویند که این گام باید زودتر از اینها در این فرایند مطرح می‌شد، اما چنانچه شما به جای کسب اطلاعات درباره مشتریان‌تان کار را با تعریف محصول شروع کنید، به احتمال زیاد محصولتان نیز با نیاز‌های مشتری تطابق و تناسبی نخواهد داشت.

ساخت مشخصات سطح بالا

در اصل تعیین مشخصات سطح بالا محصول یک طرح ترسیمی است؛ به بیان دیگر نوعی نمایش بصری است که نشان می‌دهد هنگامی‌ که محصولتان بر مبنا آگاهی‌های کنونی شما از این فرایند توسعه داده شود و به چه شکلی در‌می‌آید و چگونه خواهد بود. باعث شگفتی است که برخی اوقات همین طراحی کلی از محصول آینده موجب هم‌گرآیی در تیم و از بین رفتن سو تفاهم‌ها می‌شود. همین حالا زمان برطرف‌کردن تمامی مشکلات است، زیرا اگر این مشکلات پس از راه‌اندازی کسب‌وکار جدیدتان سربرآورد، هزینه و زمانی که برای برطرف کردن ناکارآمدی‌ها و ایجاد هم‌نظری صرف خواهید کرد بسیار بیشتر خواهد شد.

طرح‌بندی و تبیین محصول به صورت بصری، به تیم و مشتریان بالقوه شما این امکان را می‌دهد که به درک مشترکی از محصول و مزایا حاصل از آن برای مشتریان دست یابند. فعالیت در سطح بالا و نپرداختن به جزئیات یا نمونه فیزیکی نیز امکان بازبینی سریع را فراهم می‌آورد و از هدر ‌رفتن زمان و منابع در اوایل فرایند راه‌اندازی کسب‌وکار جدیدتان جلوگیری می‌کند.

قسمت پیشین:

قسمت هفتم

*برگرفته از کتاب «راه‌اندازی کسب‌وکار» به نوشته بیل اولت                                                            

برچسب‌ها: محصولکارآفرینیentrepreneurshipکیفیت محصولطرح‌بندیاستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد دانش‌آموخته رشته مهندسی برق و الکترونیک است. او تاکنون مدیریت مارکتینگ استارت‌آپ «MacZooo mirror» را بر عهده و به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار نیز با آنها همکاری داشته است. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.