خدمات استارت‌آپ‌ها به کشور اطلاع‌رسانی شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: ۷.۳

خدمات استارت‌آپ‌ها به کشور اطلاع‌رسانی شود

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۱۲:۴۹ | ۴ دقیقه

علیرضا سلیمی معتقد است، برای بهبود فعالیت استارت‌آپ‌ها باید اطلاع‌رسانی مناسبی در مورد نقش این کسب‌و‌کارها در ایجاد شغل واقعی و ثروت داخلی برای کشور، انجام شود.

نوپانا: علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار نوپانا، فضاهای مجازی را عامل مهمی در ایجاد شبکه کسب‌وکارهای نوپا خواند و تأکید کرد: فضاهای مجازی، دیگر به اصطلاح مجازی تلقی نمی‌شوند و تبدیل به واقعیت‌های زندگی روزمره شده‌اند، زیرا تعداد کاربرانی که از این عرصه‌ها در زندگی به طور مکرر خدمات دریافت می‌کنند، روز‌ به روز درحال گسترش است و این، حکایت از تغییر سبک زندگی مردم دارد.

سلیمی افزود: در اثربخشی استارت‌آپ‌ها در اقتصاد کشور و ایجاد نقش تسهیل‌گر در روند مبادلات بازاری، بی‌شک تأثیر شگرفی به چشم می‌خورد، اما نکته دیگر که باید به آن اذعان داشت این است که تا چه میزان استارت‌آپ‌ها در ثروت ملی نقش‌آفرین هستند و اینکه به راستی تا چه حد در ایجاد اشتغال در کشور سهیم بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه کسب‌وکارهای نوپا، ابزار ارتباطی و تسریع‌بخشی در مبادلات هستند، خاطرنشان کرد: بی‌شک در دنیای مکانیزه عصر حاضر که بسیاری از مبادلات برپایه تکنولوژی و مبادلات غیردیداری استوار است، این گونه کسب‌و‌کارها با نیازهای جامعه جدیدی که به سمت الکترونیکی شدن، پیش می‌رود، هم‌پوشانی زیادی دارد و به نظر می‌رسد نیاز کارکردی جامعه را پاسخ‌گو باشد، اما از طرف دیگر باید نهاد و یا سازمان مسئول رسیدگی دقیق به این امور شود که کار در فضاهای مجازی تا چه میزان ارزش افزوده دارد و تا چه حد می‌تواند به خلق سود و ثروت درجامعه کمک کند که این مهم، جز با تحقیقات گسترده و بنیادین حاصل نخواهد شد.

سلیمی عملکرد دولت و مجلس را مثبت ارزیابی کرد و تصریح کرد: فضای‌ مجازی نیز مانند دیگر حوزه‌ها، قوانین و چارچوب‌های خاص خود را دارد و لازم است مقررات جزئی‌تری برای مشخص‌ کردن محدوده فعالیتی این کسب‌و‌کارها وضع شود، تا از مشکلات احتمالی در آینده مصون بمانند.

عضو فعال کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان متذکر شد: برای بهبود فعالیت استارت‌آپ‌ها باید اطلاع‌رسانی مناسبی در مورد نقش این کسب‌و‌کارها در ایجاد شغل واقعی و ثروت داخلی برای کشور، انجام شود تا دولت و مجلس با آگاهی از عملکرد این حوزه‌ها، در حمایت هرچه بیشتر از این واحدها کوشش کنند.

برچسب‌ها: ایرانتکنولوژیوبکسب‌و‌کارکارآفریناستارت‌آپبازارخدمات
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.