۶۳ ایده نوآورانه برای راه‌اندازی کسب‌وکار پرسود با کمترین هزینه
قسمت یازدهم ۸

۶۳ ایده نوآورانه برای راه‌اندازی کسب‌وکار پرسود با کمترین هزینه

توسط محمد حاجی‌علی همدانی | ۱۳۹۶/۰۵/۱۸ - ۱۱:۰۰ | ۷ دقیقه

در جست‌وجوی ایده‌ای برای راه‌اندازی کسب‌وکاری خلاقانه با کمترین هزینه هستید؟ در این صورت این مطلب مخصوص شماست! در این مطلب ۶۳ ایده نوآورانه که با کمترین هزینه به کسب‌وکاری پرسود تبدیل می‌شوند را معرفی می‌کنیم.

نوپانا: همه ما مطمئنا دوست داریم کسب‌وکاری برای خود راه‌اندازی کنیم و مستقل باشیم. این موضوع نیازمند جهت‌گیری اهداف و آرزوهایمان به‌سوی ایده‌هایی است که پول بیشتر، اعتبار بیشتر و در نهایت سرمایه‌گذاری‌های کلان به همراه داشته باشند؛ اما کدامیک از ایده‌های شما می‌تواند آغازگر این تغییر باشد؟

از مراقبت کودکان، خدمات فنی، مشاوره کسب‌وکار، ساخت صنایع دستی و رزومه‌نویسی گرفته تا تمام زمینه‌های مهارتی افراد با در نظر گرفتن میزان علاقه‌ و بودجه آنها در لیست ایده‌های ما جمع‌آوری شده‌اند. این ایده‌ها را می‌توانید با کمترین هزینه راه‌اندازی کنید.

ما همچنین لیستی از منابع را برای هر یک از این ایده‌ها ارائه می‌دهیم که به شما کمک می‌کنند تحقیقات خود را کامل کنید. این موارد، اولین منابع مورد نیاز برای شروع مسیر استارت‌آپی شما از ایده تا مالکیت یک کسب‌وکار است.

در ادامه، ۶۳ ایده نوآورانه که با کمترین هزینه به کسب‌وکاری پرسود تبدیل می‌شوند را معرفی می‌کنیم.

قسمت یازدهم:

۲۱. خرید و فروش لباس‌های بدون استفاده

لباس‌های بدون استفاده و شاید کمی قدیمی، منبع درآمد خوبی هستند. شما می‌توانید با گشت‌وگذار در جمعه‌بازارها و مزایده‌های لباس، انواع لبا‌س‌های پرزرق و برق قدیمی و لوازم جانبی مد از جمله کلاه‌ها، کفش‌ها، کیف‌های دستی و روسری و ... را بفروشید.

برای خرید و فروش موفق لباس‌های بدون استفاده، باید در مورد ارزش لباس و لوازم جانبی مد آگاهی داشته باشید تا بدانید چه‌چیزی باید به‌دست بیاورید، چقدر باید بپردازید و برای بازفروش چه مبلغی را باید در نظر بگیرید. به‌علاوه باید مهارت‌هایی از جمله از بین بردن لکه‌ها و تعمیرات لباس را یاد بگیرید و یا کسی را پیدا کنید که در این زمینه کمکتان کند. اقلامی که خریداری می‌کنید را می‌توانید به‌ صورت مستقیم به خرده‌فروشان لباس‌، کلکسیونرهای لباس‌های مجلل، عتیقه‌فروشان بازارهای آخر هفته یا از طریق فروشگاه‌های آنلاین به متقاضیان بفروشید. حتی ممکن است بتوانید مغازه خرده‌فروشی خود را راه‌‌اندازی کنید.

۲۲. ساخت صابون و روغن‌های خانگی

تولید و فروش صابون‌ها و روغن‌های خانگی یک فرصت تجاری منحصر‌به‌فرد برای کارآفرینان طرفدار محیط‌زیست و محصولات دست‌ساز است.

بنا به تعریف کلی،‌ اسانس یا افزونه‌های طبیعی از گیاهان معطر استخراج می‌شوند که بسیار بیشتر از اسانس‌های گرفته‌شده از گیاهان خشک مورد توجه قرار دارد. این افزونه‌ها می‌توانند به عنوان رایحه در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی، لوسیون‌ها، صابون‌ها، شمع‌ها و حتی عطرها استفاده شوند.

صابون، ظاهرا یک کالای معمولی و ساده است؛ اما اگر بتوانید با استفاده از رنگ‌ها، جذابیت ظاهری، مواد ارگانیک و همچنین قراردادن اسباب‌بازی‌هایی به عنوان جایزه درون بسته‌بندی، ارزش‌افزوده‌ای به کالای خود اضافه کنید، قاعدتا فروش آن به‌میزان زیادی بالا می‌رود.

برای شروع می‌توانید محصولات خود را در یک آشپزخانه تولید کنید. یک مجموعه لوازم خوب برای تهیه صابون کمتر از دو میلیون تومان هزینه‌بر است؛ اما برای تولید روغن‌های معطر و آرایشی، یک دستگاه تقطیر نیاز دارید که هزینه تهیه تجهیزات را تقریبا دو برابر می‌کند. صابون‌ها و روغن‌های خانگی را می‌توانید به‌صورت آنلاین، در فروشگاه‌های محلی یا در نمایشگاه‌های محصولات خانگی به فروش رسانید. همچنین می‌‌توانید آنها را به‌صورت عمده به شرکت‌های تولید‌کننده و فروشنده محصولات آرایشی و بهداشتی بفروشید.

(همچنین بخوانید: استارت‌آپ‌هایی در غیر‌ قابل‌ باورتر‌ین مکان‌ها)

منبع

برچسب‌ها: کسب‌و‌کارطرح‌کسب‌وکاراستارت‌آپایدهideaکارآفرینمد و لباسمحصولات خانگیروغنصابونخرید و فروش
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر پژوهشی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده و با فعالیت‌های تخصصی در زمینه مهندسی پزشکی و پردازش تصویر، هم‌اکنون مدیریت بخش فنی استارت‌آپ Maczooo mirror را برعهده دارد.