بیمه دی، پیش‌قدم در سرمایه‌گذاری کلان بر استارت‌آپ‌های بیمه‌ای
مدیرعامل بیمه دی خبر داد: ۷

بیمه دی، پیش‌قدم در سرمایه‌گذاری کلان بر استارت‌آپ‌های بیمه‌ای

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۵/۱۱ - ۱۴:۰۰ | ۶ دقیقه

بیمه دی اعلام کرد این شرکت بر راه‌حل‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات در حوزه بیمه‌، سرمایه‌گذاری کلانی کرده است.

نوپانا به نقل از آسیا نیوز: سید مجید بختیاری، مدیرعامل بیمه دی، در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران در حاشیه بیست‌و‌سومین دوره نمایشگاه الکامپ با بیان اینکه صنعت بیمه برخلاف دیگر حوزه‌ها برای تلفیق با فناوری اطلاعات حرکت کندتری در کشور داشته است اظهار داشت: بیمه دی به‌عنوان پیشرو در زمینه ورود به سازوکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات، سرمایه‌گذاری کلانی در این زمینه انجام داده است و بنا بر اهمیتی که حوزه فناوری اطلاعات دارد، ردیف بودجه‌ای برای این مهم مصوب کرده است.

او افزود: نمایشگاه الکامپ خوشبختانه هر ساله روند روبه رشدی دارد و این رشد، شرکت‌های بیمه‌ای را مجاب به استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات و همچنین استفاده از پتانسیل‌ استارت‌آپ‌های این حوزه کرده است.

مدیرعامل شرکت بیمه دی در ادامه این نشست گفت: بیمه یک فعالیت فرایندی و محاسباتی است و ورود فناوری اطلاعات به آن مستلزم ایجاد زیرساخت‌هایی است که توانایی اجرای ایده‌ها و خدمات آنلاین را تسهیل کنند. به‌دلیل حساس بودن فرایندهای محاسباتی ،مالی و فرایندی، درهای شرکت‌های بیمه بر فناوری اطلاعات به‌سختی باز می‌شوند اما بیمه دی به‌عنوان یک شرکت پیشرو در این حوزه، سرمایه‌گذاری خود را از مدتی قبل آغاز کرده است و بر مبنای سیاست‌های پیش‌ رو از استارت‌آپ‌های فعال در این حوزه حمایت می‌کند.

او با بیان اینکه ورود استارت‌آپ‌ها و خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات در حوزه بیمه به‌دلیل مشکلات زیرساخت‌های کنونی تا کنون محقق نشده است گفت: فاز اول سرمایه‌گذاری بیمه دی بر طراحی نرم‌افزار مرکزی خدمات بیمه انجام شده است. متاسفانه نرم‌افزار مرکزی کنونی شرکت‌های بیمه به‌دلیل قدیمی بودن و عدم بروز رسانی، پتاسیل افزودن خدمات آنلاین را ندارد.

بختیاری ادامه داد: امروزه در دنیا خدمات بیمه‌ای موازی با دیگر صنایع و حوزه‌های خدماتی و مالی، همکاری نزدیکی با تکنولوژی‌های روز و فناوری اطلاعات دارند و به‌ همین دلیل است که خدمات با کیفیتی به مخاطبان خود ارائه می‌کنند.

او در این‌باره افزود: فناوری‌هایی مانند اینترنت اشیاء و اپلیکیشن‌های خدماتی فراوانی به حوزه بیمه ورود پیدا کرده‌اند. امروزه بیش از ۱۰ ترند در دنیا برای صنعت بیمه وجود دارد که حداقل ۵ مورد از آنها را می‌توان در کشور اجرا کرد؛ اما شرط ورود ایده‌های مبتنی بر وب و همچنین تولید ارزش افزوده برای بیمه‌گذارها، ایجاد زیرساخت فناوری اطلاعات در صنعت بیمه‌ای کشور است.

مدیرعامل این شرکت بیمه‌ای تاکید کرد: بیمه دی به‌عنوان پیشرو در فناوری اطلاعات، در صنعت بیمه‌ کشور این حرکت را شروع کرده است و با سرمایه‌گذاری وسیع در بخش زیرساخت‌ها، امیدوار به همکاری با استارت‌آپ‌های حوزه بیمه هستیم.

در ادامه این نشست مطبوعاتی احمدی، معاون برنامه‌ریزی و تحول بیمه دی، گفت: در حوزه بانکداری اغلب فعالان این حوزه با مفهوم فین‌تک آشنایی دارند اما در صنعت بیمه، اینشورتک در کشور یک واژه ناآشنا است و دلیل آن عدم بهره‌گیری شرکت‌های حوزه بیمه از فناوری اطلاعات است.

در این نشست همچنین مدیر طرح تحول شرکت دی و مدیر روابط عمومی این شرکت نیز حضور داشتند و پاسخگوی سوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه بودند.

(همچنین بخوانید: حمایت معاونت علمی از دانش‌بنیان‌های خدمات مالی)

برچسب‌ها: استارت‌آپایرانسرمایه‌گذاریبیمهاینشورتکinsurtech
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.