۶۳ ایده نوآورانه برای راه‌اندازی کسب‌وکار پرسود با کمترین هزینه
قسمت هفتم ۸

۶۳ ایده نوآورانه برای راه‌اندازی کسب‌وکار پرسود با کمترین هزینه

توسط محمد حاجی‌علی همدانی | ۱۳۹۶/۰۵/۱۴ - ۱۰:۰۰ | ۷ دقیقه

در جست‌وجوی ایده‌ای برای راه‌اندازی کسب‌وکاری خلاقانه با کمترین هزینه هستید؟ در این صورت این مطلب مخصوص شماست! در این مطلب ۶۳ ایده نوآورانه که با کمترین هزینه به کسب‌وکاری پرسود تبدیل می‌شوند را معرفی می‌کنیم.

نوپانا: همه ما مطمئنا دوست داریم کسب‌وکاری برای خود راه‌اندازی کنیم و مستقل باشیم. این موضوع نیازمند جهت‌گیری اهداف و آرزوهایمان به‌سوی ایده‌هایی است که پول بیشتر، اعتبار بیشتر و در نهایت سرمایه‌گذاری‌های کلان به همراه داشته باشند؛ اما کدامیک از ایده‌های شما می‌تواند آغازگر این تغییر باشد؟

از مراقبت کودکان، خدمات فنی، مشاوره کسب‌وکار، ساخت صنایع دستی و رزومه‌نویسی گرفته تا تمام زمینه‌های مهارتی افراد با در نظر گرفتن میزان علاقه‌ و بودجه آنها در لیست ایده‌های ما جمع‌آوری شده‌اند. این ایده‌ها را می‌توانید با کمترین هزینه راه‌اندازی کنید.

ما همچنین لیستی از منابع را برای هر یک از این ایده‌ها ارائه می‌دهیم که به شما کمک می‌کنند تحقیقات خود را کامل کنید. این موارد، اولین منابع مورد نیاز برای شروع مسیر استارت‌آپی شما از ایده تا مالکیت یک کسب‌وکار است.

در ادامه، ۶۳ ایده نوآورانه که با کمترین هزینه به کسب‌وکاری پرسود تبدیل می‌شوند را معرفی می‌کنیم.

قسمت هفتم:

۱۳. خدمات پژوهش اینترنتی

اگر شما اهل تحقیق یا گذراندن وقت در کتابخانه‌ها هستید، پس می‌توانید در زمینه پژوهش اینترنتی کسب درآمد کنید. در واقع گشت‌وگذار در اینترنت می‌تواند ایده‌ای عالی برای کسب درآمد باشد. اطلاعاتی که قبلا از روزنامه‌ها، مجلات تجاری و ژورنال‌های صنعتی به‌عنوان داده‌های ارزشمند برای تولید محتوا استخراج می‌شدند،‌ اکنون به‌صورت آنلاین در دسترس همگان هستند.

ارائه خدمات تحقیقات اینترنتی به ۲ صورت می‌تواند انجام شود: نخست اینکه شما داده‌های مربوط به موضوعات خاصی را جمع‌آوری کنید و آنها را به افراد و کسب‌وکارهایی که به این اطلاعات نیاز دارند، بفروشید. دوم این که صاحبان کسب‌وکار و بازاریابان از خدمات شما برای یافتن اطلاعات سودمند مربوط به کسب‌وکار، صنعت یا بازار خاص خود استفاده کنند و به شما سفارش تحقیق دهند. بسته به اینکه برای جمع‌آوری اطلاعات مربوطه چقدر زمان لازم است و این کار برای شما چقدر هزینه دارد، انتظار می‌رود که دستمزد شما در حدود ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان در ساعت باشد.

۱۴. طراحی نقشه کسب‌وکار (بیزینس پلن)

در یکی از نظرسنجی‌های اخیر از صاحبان کسب‌وکار‌های جدید، مشخص شد تنها ۳۳ درصد از آنها دارای طرح کسب‌وکار رسمی بودند. با وجود تعداد زیاد کسب‌وکار‌های کوچک،‌ بازار فوق‌العاده‌ای برای ارائه خدمات طرح کسب‌وکار وجود دارد. برای شروع چنین خدماتی، باید با برنامه‌ریزی کسب‌وکار، انجام تحقیقات و نحوه پاسخ به برخی از نیاز‌های کسب‌وکارها آشنایی داشته باشید. خدمات خود را با حضور در نشست‌های تجاری و ارائه توضیحات متقاعدکننده در رابطه با اینکه چرا یک کسب‌وکار به طرح کسب‌وکار نیاز دارد، تبلیغ کنید. سعی کنید لیستی از تمام مجوز‌های ثبت یک شرکت استارت‌آپی و همچنین خدمات خود در این زمینه تهیه کنید. این ایده کسب‌وکار به هزینه کمی برای راه‌اندازی نیاز دارد و بسته به نیاز شما می‌تواند به‌صورت نیمه‌وقت یا تمام‌وقت اجرا شود. نرخ‌ درآمد این کسب‌وکار به میزان خدمات آن بستگی دارد.

(همچنین بخوانید: تدوین مدل کسب‌وکار برای استارت‌آپ‌ها)

منبع

برچسب‌ها: ایدهکسب‌وکارکارآفرینمهارتتبلیغاتمشترینوآوریstartupideaطرح‌کسب‌وکارپژوهشbusiness plan
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر پژوهشی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده و با فعالیت‌های تخصصی در زمینه مهندسی پزشکی و پردازش تصویر، هم‌اکنون مدیریت بخش فنی استارت‌آپ Maczooo mirror را برعهده دارد.