چگونه در بازار شلوغ کنونی، تاثیرگذار باشیم؟
از زبان کارآفرینان و کارشناسان کسب‌وکار مطرح جهان: ۷

چگونه در بازار شلوغ کنونی، تاثیرگذار باشیم؟

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۵/۰۷ - ۱۲:۲۰ | ۹ دقیقه

گاهی اوقات کار در قالب یک گروه، بسیار سخت و چالش‌برانگیز است. در ادامه راهکارهایی مهم برای داشتن سازمانی موفق و تاثیرگذار در قالب یک تیم را مرور می‌کنیم.

نوپانا به نقل از زومیت: آیا شما واقعا می‌دانید چه چیزی در زندگی‌ می‌خواهید؟ گاهی اوقات به دلیل این‌ که با خودمان صادق نیستیم مانعی برای موفقیت خود می‌شویم. در این مطلب نکات ساده‌ای را آموزش می‌دهیم که به پیشرفت شخصی و گروهی‌ شما در کار کمک می‌کنند.

 پاول دیوید واکر (Paul David Walker)، نویسنده‌ کتاب «آینده‌ات را کشف کن!»، راهکارهایی ساده‌ برای ساختن یک سازمان قوی و موفق ارائه کرده است. بروس میتمن (Bruce Mytman)، رئیس و مدیر‌عامل میتکام (Mittcom) توضیح می‌دهد که چگونه بهترین بستر رسانه‌ای برای کسب‌و‌کار خود را پیدا کنید. در آخر از چیس جارویس (Chase Jarvis)، مالک کریتیو لایو (CreativeLive) خواهیم گفت؛ کسی که به شما یاد می‌دهد چگونه فردی تأثیرگذار باشید و از تحصیلات چگونه می‌توان برای کسب درآمد استفاده کرد. آماده پیشرفت کردن در کسب‌و‌کارتان هستید؟ پس در ادامه با ما همراه باشید.

بینش و کنش خود را بر انگیزید؛ با آنها نجنگید

آیا تابه‌حال پیش آمده است که میل و علاقه‌ به یک موضوع، توانایی فکر کردن عاقلانه در مورد آن را از شما گرفته باشد؟ زمانی که هیجان ما زیاد می‌شود، به‌راحتی می‌توانیم بر سر بحث در مورد این موضوع،  وارد درگیری شویم. پاول دیوید واکر، نویسنده کتاب «آینده‌ات را کشف کن!» و مؤسس و مدیر عامل جینیس استون (Genius Stone) معتقد است: «زمانی که یک کسب‌و‌کار را می‌سازید، بهتر است که روحیه کنجکاو داشته باشید، نه قضاوت‌گر و در واقع حالت دفاعی در درک موضوعات به خود نگیرید. سعی کنید خودتان را خونسرد نگه دارید و محافظه‌کارانه رفتار کنید.»

کار گروهی محیط کارتان را آرمانی می‌کند

موفقیت یک تجارت و کسب‌و‌کار را در واقع اعضای آن تعیین می‌کنند؛ اما در مرحله اول باید به این موضوع فکر کنید که چگونه می‌توانید محیط خوب بسازید تا اعضا با همبستگی بیشتری با یکدیگر کار کنند؟ واکر پیشنهاد می‌کند: «به اعضای سازمان خود یاد بدهید که با همکاری هم، اهدافی مشخص تعیین کنند تا راهکار رسیدن به اهداف نیز در این تعامل شکل بگیرد.» به نصیحت‌های واکر در رابطه با اجتناب از استخدام کارمندان پرخاشگر و ‌تقویت مهارت رهبری خودتان دقت کنید و از ترس‌های گذشته‌تان عبور کنید تا یک گروه متحد داشته باشید.

از درگیری‌های درون‌گروهی دوری کنید

«آیا شما می‌خواهید برد شخصی داشته باشید یا می‌خواهید کار درست را انجام دهید؟» واکر توصیه می‌کند تا در بحث‌های مجادله‌برانگیز، سعی کنیم روحیه انعطاف‌پذیری داشته باشیم. قبل از این‌که بتوانید به حل یک مشاجره درون‌سازمانی کمک کنید، باید یاد بگیرید به کلمات و جملاتتان با دقت فکر کنید و بعد آنها را به زبان بیاورید و با مهربانی و دلسوزی زیاد، پاسخ شخصی را که باعث ایجاد مجادله شده است، بدهید. به فلسفه و مفهوم «مجادله درون‌سازمانی» توجه کنید و  یاد بگیرید که چگونه بر خودتان در برخورد با گروه کنترل داشته باشید.

پرسودترین بستر رسانه‌ای برای کسب‌وکار شما

شبکه‌ها‌ی اجتماعی، وب‌سایت‌ها، رادیو و تلویزیون، راه‌ها‌ی تازه‌ای برای جذب مشتریان هستند. با وجود انواع مختلف تبلیغ، انتخاب بهترین راه برای نمایش و معرفی کسب‌و‌کار سخت شده است. بروس میتمن، مدیرعامل میتکام، به شما کمک می‌کند تا آشفتگی‌ها را کم کنید و یک روش بازاریابی تأثیرگذار برای کسب‌و‌کارتان پیدا کنید. میتمن می‌گوید: «ابتدا باید درهای دنیای دیجیتال را روی کسب‌و‌کارتان باز کنید تا مشتریانتان به‌راحتی شما را پیدا کنند.

دیدگاه چیس جارویس درباره تأثیرگذاری و کسب درآمد

در دنیایی که فضای مجازی و اینترنت نقش بسیار برجسته‌ای دارند، تأثیرگذار بودن در نگاه اول بسیار ترسناک است. چگونه می‌خواهید با افراد بانفوذ دیگر رقابت کنید؟ چیس جارویس، موسس کریتیو لایو، با ارائه تجربیات خود بیان می‌کند که در بازار شلوغ کنونی، چگونه به مخاطب هدف خود دست پیدا کنید. راهکار ساده‌ جارویس را استفاده کنید تا فرد مفیدی شوید و برند خود را گسترش دهید. شعار او، «یک مشتری راضی در هر نوبت است». او اعتقاد دارد اگر بتوانید در هر گام رضایت یک مشتری را به‌طور کامل کسب کنید، بهترین کمک را به برندینگ خود کرده‌اید.

(همچنین بخوانید: ۹ استراتژی بازاریابی که از هزینه کم آنها شگفت‌زده می‌شوید)

برچسب‌ها: Marketingبازاریابیکارگروهیبرندسازیرضایت مشتریمشتریمشتری‌مداریکسب‌و‌کاربازارstartupفرهنگ سازمانی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.