۹ گام تا رسیدن به اولین درآمد یک میلیون دلاری
قسمت اول ۸

۹ گام تا رسیدن به اولین درآمد یک میلیون دلاری

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۴/۳۱ - ۰۹:۰۰ | ۶ دقیقه

اگر برای کسب درآمد هنگفت از کسب‌وکار، عزم خود را جزم کرده‌اید، وقت آن رسیده است که نقشه‌ای کارآمد تهیه کنید و در مسیر به‌دست‌ آوردن اولین درآمد یک میلیون دلاری قدم بگذارید.

نوپانا: کسب درآمد یک میلیون دلاری در نگاه اول ممکن است دست‌نیافتنی و سخت به‌نظر برسد، اما مطمئن باشید تحقق آن امکان‌پذیر است. شک نکنید، برای گام نهادن در این راه به سرمایه زیاد و مطمئنی نیاز نخواهید داشت. میزان درآمد سالیانه شما برای تحقق اهداف‌تان کافی است، اما مهم‌تر از آن روش مدیریت این درآمد است.

با برنامه‌ریزی درست، اخلاق کاری صحیح، مدیریت مخارج، مسئولیت‌پذیری و سرمایه‌گذاری هوشمندانه می‌توانید ثروت خود را تا یک میلیون دلار و حتی بیشتر افزایش دهید. در ادامه به راهکارهایی برای کسب اولین درآمد یک میلیون دلاری می‌پردازیم:

۱. حاشیه سود خود را تقویت کنید

با افزایش فاصله میان درآمد و میزان پولی که خرج می‌کنید، سود خوبی به‌دست خواهید آورد. بعد از این اقدام می‌توانید از این پول برای برنامه‌ریزی اهداف بلندمدت خود استفاده کنید. برای رسیدن به درآمدهای بالا می‌بایست پس‌انداز خود را به بیشتر از ۵ درصد (تا ۱۵ درصد) افزایش دهید. بهترین راه این است که نصف درآمدتان را پس‌انداز کنید. باید انتخاب‌های سختی برای صرف‌نظر از هزینه‌های کنونی در ازای موفقیت‌های آینده انجام دهید.

۲. سرمایه‌گذاری را یاد بگیرید

یک نقشه راه ایجاد کنید و آن را ادامه دهید. اگر به اندازه کافی برای آغاز این کار جوان باشید، به‌دست‌ آوردن یک میلیون دلار از طریق سرمایه‌گذاری کار سختی نیست. با ایجاد یک استراتژی سرمایه‌گذاری درست، در بلندمدت می‌توانید به این درآمد دست پیدا کنید.

۳. علایق خود را به یک کسب‌وکار تبدیل کنید

اشتیاق به تنهایی شما را ثروتمند نمی‌کند. موضوعی که واقعا نسبت به آن علاقه دارید پیدا کنید، در آن زمینه متخصص شوید و یک کسب‌وکار ایجاد کنید. شک نکنید که احتمال موفقیت شما در این راه بسیار بالا خواهد بود. داستان استارت‌آپ « چیپوتل» (Chipotle) مصداقی بر این موضوع است. بنیان‌گذار چیپوتل پس از اتمام مدرسه آشپزی در سال ۱۹۹۳ هیجان زیادی برای راه‌اندازی یک رستوران خوب داشت. او برای اجاره‌ مکانی برای احداث رستورانش از پدرش مقداری پول قرض گرفت و کار خود را آغاز کرد. همچنین او به‌دنبال کسب سرمایه برای راه‌اندازی رستوران اید‌ه‌آل خود بود.

پس‌از فروش هزار بوریتو (نوعی غذای مکزیکی شبیه به ساندویچ) در ماه اول، هدف او از یک رستوران به یک مسیر موفقیت‌آمیز برای ثروتمند شدن تغییر یافت. این مسیر همان رستوران‌های زنجیره‌ای مکزیکی چیپوتل بود.

به این نکته توجه کنید: در هر کاری احتمال شکست وجود دارد، پس اگر در طول مسیر با موانعی مواجه شدید دلسرد نشوید.

۴. سرمایه‌گذاری کنید

این موضوع به‌خوبی ثابت شده است که سرمایه‌گذاری در بازار بورس در دراز مدت، افراد را ثروتمند می‌کند.

البته این موضوع به میزان سرمایه‌گذاری و صندوقی که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اید نیز بستگی دارد.

با یک ماشین حساب می‌توانید زمان حدودی موردنیاز برای کسب سود بالا را حساب کنید. « ترسیدر» (Tresidder) مالک وب‌سایت «مشاور مالی»، برای کمک به این کار، یک ماشین‌حساب مخصوص توسعه داده‌ است. برای مثال، می‌توانید حساب کنید اگر در هر ماه ۵۰۰ دلار در صندوق شاخص بورس سرمایه‌گذاری کنید و ۷ درصد سود و ۲ درصد تورم داشته باشید، ۳۶ سال بعد چه سودی عاید شما می‌شود.

۵. صبور باشید

برای ثروتمند شدن مسیر سختی پیش‌ رو دارید. با سرمایه‌گذاری در بازار بورس سال‌ها طول می کشد تا پول شما رشد کند. توجه داشته باشید که ایجاد یک کسب‌وکار موفق یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد. متعهد و صبور باشید و افکار خود را روی هدف‌تان متمرکز کنید. ترس و بی‌قراری، بدترین دشمنان شما در این مسیر هستند.

(همچنین بخوانید: بازاریابی موفق در اینستاگرام)

(همچنین بخوانید: ۲۷ نکته طلایی در بازاریابی برترین کارآفرینان دنیا)

برچسب‌ها: سرمایه‌گذارپولسرمایهدرآمدزاییاستارت‌آپکسب‌و‌کارموفقیت incomesuccessstartupunicornتک‌شاخ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.