راهنمای موفقیت کارآفرینان میانسال در کسب‌وکارهای جوان
۶ گام راه‌اندازی یک کسب‌وکار موفق در دوران میانسالی؛ ۸

راهنمای موفقیت کارآفرینان میانسال در کسب‌وکارهای جوان

توسط سبا فرجادفر | ۱۳۹۶/۰۴/۲۸ - ۱۰:۰۰ | ۸ دقیقه

آمارها نشان می‌دهد در برخی کشورهای توسعه‌یافته، افراد در دوران میان‌سالی تمایل بیشتری به آغاز یک کسب‌وکار جدید دارند.

نوپانا: تحقیقات جدید، این تفکر را که ایده «سودمندترین استارت‌آپ‌ها از نسل هزاره نشات می‌گیرند» به چالش کشیده‌اند. در واقع برخی نوآوری‌های مالی اخیر در زمینه تکنولوژی از سرمایه‌گذاران خطرپذیر یا افراد جوان نشات نگرفته‌اند؛ بلکه از افرادی بعضا میانسال آغاز شده‌اند که مهارت و تجربه‌ای خاص در یک حرفه داشته و توانسته‌اند آن را به بهترین شکل شکوفا کنند.

به گزارش نوپانا، استن گورنیکز؛ نویسنده کتاب «خیابان بعدی» از همین دست افراد است که با تکیه بر توانمندی‌های خود و پرورش آنها توانست به موفقیت‌های خوبی دست‌یابد. گورنیکز داستان کارآفرینی خود را در کتابی تحت عنوان «خیابان بعدی» به رشته تحریر درآورده و در آن راهنمایی‌هایی برای موفقیت میانسالان در کسب‌وکار جدید دارد. قسمتی از آن را در ادامه می‌خوانیم:

من صاحب یک شرکت سرگرمی موسیقی و تولیدکننده سیستم صوتی ساختمانی هستم. طی یک دهه ‌و نیم، به سوی حدود ۹ شرکت بزرگ جهان در حوزه پایگاه‌های مدیریت داده و راه‌اندازی وب‌سایت پرواز کرده و ارتباطات میان‌شرکتی زیادی برای خودم دست‌وپا کردم. بعد از اخراجم از کالج، به همراه فرزندانم دومین کار خود را به عنوان کارآفرین و با استفاده از مهارت‌ نویسندگی برای کمک به مشتریان راهبردهای ارتباط خلاقانه از سر گرفتم.

در این زمان بود که من درک درستی از تعداد ساعات روزهایم پیدا کردم و دریافتم که برای کار آماده‌ام. طبق گزارش سازمان کسب‌وکارهای کوچک در ایالات‌ متحده، کارآفرینان بالای ۵۰ سال یکی از گروه‌هایی هستند که سریع‌ترین رشد را در زمینه کارآفرینی داشته‌اند. در حقیقت بنیاد کاوفمن که در این زمینه مطالعه می‌کند، بیان می‌کند که آمریکایی‌های ۵۵ تا ۶۴ ساله‌ حتی از دوران ۲۰ یا ۳۰ سالگی خود بیشتر به آغاز کسب‌وکار جدید تمایل نشان ‌می‌دهند.  

(همچنین بخوانید: ۵ روند فناورانه که کارآفرینان باید پیگیری کنند)

اگر شما هم مانند من علاقه‌مند به کارآفرینی در میانسالی هستید، این ۶ گام را پیش‌رو دارید:

گام نخست: به علاقه‌مندی‌های خود توجه کنید

برخی کارمندان گزارش سالانه‌ای از ساختار شرکت‌ها تهیه کرده‌اند که در راستای سیاست تعدیل نیرو، به‌رغم اشتیاق‌شان برای ادامه کار، آنها را از کار بی‌کار کرده‌اند. شما چه ویژگی‌ از مشاغل قدیمی خود را دوست داشتید؟ حتی شاید به سرگرمی‌ علاقه‌مند باشید که ظرفیت تبدیل شدن به یک کسب‌وکار را داشته باشد. تنها شرط، توجه به نیاز مشتریان است.

گام دوم: پرورش ایده

ایده کسب‌و‌کار و استراتژی خود را روی کاغذ بیاورید. نوشتن طرح کسب‌و‌کار، نخستین گام برای مشخص‌کردن چارچوب عملیاتی شما است. از سازمان‌های متخصص در زمینه کسب‌وکار در خصوص نوشتن طرح کسب‌و‌کار موفق مشاوره بگیرید؛ پس از آن از متخصصان دیگر نیز کمک بخواهید. وکیل متخصص در توسعه کسب‌و‌کار‌ کوچک می‌تواند ساختار کسب‌و‌کار مناسب برای شما را پیشنهاد دهد (مالکیت انحصاری، شرکت با مسئولیت محدود و غیره). یک حسابدار نیز می‌تواند در زمینه هزینه‌های راه‌اندازی استارت‌آپ به شما کمک کند.

برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار، استخدام یک مشاور وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی برای فعال شدن در عرصه فضای مجازی نیز مفید است. در واقع اطراف خود را با متخصصان و کارشناسان پرکنید.

گام سوم: توانایی‌هایتان را محک بزنید

مهارت‌های فنی خود را ارتقا دهید، چراکه این روزها، رقابت در فضای مجازی چالش‌ پیش‌ روی شما است. دوره‌های آموزشی مخصوص بزرگسالان شامل موضوعاتی چون مهارت‌های رایانه‌ای، رسانه‌های اجتماعی و ابزار توسعه وب می‌شود که گذراندن آنها بسیار سودمند است. در حال‌حاضر کالج‌ها، کارگاه‌های بسیاری برای هدایت افراد تازه‌کار در زمینه‌های کارآفرینی، راهبری و بازاریابی برگزار می‌کنند. شما همچنین می‌توانید از کارگاه‌های محلی، وبینارهای ارائه شده توسط وب‌سایت‌هایی مانند SCORE و موسسات غیر‌انتفاعی فعال در این زمینه بهره ببرید.

گام چهارم: از تخصص خود استفاده کنید

از سابقه حرفه‌ای ۲۰ یا ۳۰ ساله خود استفاده کنید. شما در مدیریت ارتباطات به بلوغ فکری رسیده‌اید، تنها کافی‌ست راهی جذاب برای ارتباطات بیشتر پیدا کنید.

گام پنجم: ایجاد وفاداری در مشتریان

خدمت به مشتری را در الویت قرار دهید. مشتریان راضی به مرور به مشتریان وفادار تبدیل می شوند و نظرات و پیشنهادات آنها رشد کسب‌وکار شما را در‌ پی ‌دارد.  

گام ششم: برای موفقیت آماده شوید

صاحب کسب‌وکار بودن کار سختی‌ است؛ اما مزایای زیادی هم دارد. این نکات را دنبال کنید تا موفق شوید و از موفقیت خود لذت ببرید.  

منبع

برچسب‌ها: نوآوریایدهمهارت‌فنی مشتریانMidlife Entrepreneurراه‌اندازی استارت‌آپکسب‌و‌کارطرح‌کسب‌وکارentrepreneurshipکارآفرینان میانسال
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره سبا فرجادفر

سبا فرجادفر

سبا فرجادفر، دانش‌آموخته رشته علوم سیاسی است. او فعالیت حرفه‌ای خود در زمینه خبرنگاری و روزنامه‌نگاری را از سال ۱۳۹۰ آغاز کرده است و به عنوان دبیر خبر در روزنامه‌ها و نشریات معتبر کشور قلم می‌زند. سبا فرجادفر هم‌اکنون در زمینه خبرنگاری کسب‌وکارهای نوپا فعالیت می‌کند.