جذب سرمایه، همه‌چیز نیست
بر استارت‌آپ خود تمرکز کنید؛ ۸

جذب سرمایه، همه‌چیز نیست

توسط سبا فرجادفر | ۱۳۹۶/۰۴/۲۴ - ۰۹:۰۰ | ۴ دقیقه

برای کارآفرینان تازه‌کار، هر لحظه مهم است؛ بنابراین تمرکز صرف روی جذب سرمایه، صحیح نیست.

نوپانا: طبق گفته برایان همیلتون، بنیان‌گذار سیج‌ورکز (Sageworks)، اکثر صاحبان کسب‌وکار بین تلاش برای دست‌یابی به سرمایه‌ خطرپذیر (حتی اگر موفق به عبور از پیامدهای احتمالی آن شوند) و بوت‌استرپ، به دنبال دومی هستند. او می‌گوید: «سرمایه‌گذاری در شرکت با پولی که از کسب‌وکار خودتان به‌دست آمده، راهی‌ست که بسیاری از شرکت‌ها می‌روند و تا زمانی که آنها انتخاب دیگری برای به‌دست آوردن پول نقد ندارند، راه خوبی‌است.»

به گزارش نوپانا، او که بنیان‌گذار سازمان زندانیان کارآفرین است، در خصوص کمک به کسانی که در گذشته زندانی بوده و می‌خواهند کسب‌وکاری راه بیاندازند و در عین حال سرمایه  کمی دارند می‌گوید: «پیشنهاد همیشگی من به کارآفرینان این است که بوت‌استرپ حداقل تا زمانی که یک مدل کسب‌وکار قابل اثبات و اعتماد پیدا کنند مناسب است».

همیلتون معتقد است کسب و‌کارهایی موفق می‌شوند که برای جذب مشتری، به شدت کار کرده و کیفیت محصولات و خدمات خود را ارتقا می‌دهند: «پشتوانه کسب‌وکار شما چیزی جز کیفیت محصولات شما نیست».

همیلتون اذعان دارد اکثر کارآفرینان چشم‌اندازی از دسترسی به سرمایه خطرپذیر دارند؛ به‌ ویژه اینکه در سال‌های اخیر درباره رشد شرکت‌های تک‌قوس و با سرمایه خطرپذیر بسیار شنیده‌اند؛ اما در واقع، اکثر استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک در دریافت سرمایه خطرپذیر، شانس چندانی ندارند. طبق گزارش‌های اخیر، با وجود تبلیغات سرمایه‌گذارهای خطرپذیر، تنها ۶۶۰۰ شرکت در مراحل اولیه دارای چنین شکلی از جذب سرمایه بوده‌اند. در این میان با توجه به ۴۰۰ هزار کسب‌و‌کاری که سالانه راه‌اندازی می‌شوند، صاحبان مشاغل باید زمانی زیادی برای دریافت چنین سرمایه‌ای صرف کنند و در نهایت نیز چیزی عایدشان نشود.

(همچنین بخوانید: ۳۰ نکته برای شروع طوفانی یک استارت‌آپ)

 به گفته همیلتون: «به یاد داشته باشید در ابتدای کار، تنها چیزی که برای فروش موفق به آن نیاز دارید فکر و زمانتان است؛ بنابراین تمام همت‌تان را باید بر فروش چیزی بگذارید که قابل فروش است. زمانی که سرمایه را به عنوان یک موضوع مورد بررسی قرار دادم، دریافتم که ما همواره وقت صرف چیزی می‌کنیم که در آن شانس کمی‌داریم».

برای کارآفرینان تازه‌کار، هر لحظه مهم است، به همین جهت تمرکز صرف روی سرمایه شاید صحیح نباشد. به نظر همیلتون: «وقتتان را صرف دویدن دنبال گلدان طلائی که وجود ندارد نکنید، اگر تمرکز شرکت شما فقط و فقط بر سرمایه و پول باشد، شکست می‌خورید.»

منبع

برچسب‌ها: سرمایه‌گذاری خطرپذیرمدیریت زماناستارت‌آپبوت استرپجذب مخاطبVC
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره سبا فرجادفر

سبا فرجادفر

سبا فرجادفر، دانش‌آموخته رشته علوم سیاسی است. او فعالیت حرفه‌ای خود در زمینه خبرنگاری و روزنامه‌نگاری را از سال ۱۳۹۰ آغاز کرده است و به عنوان دبیر خبر در روزنامه‌ها و نشریات معتبر کشور قلم می‌زند. سبا فرجادفر هم‌اکنون در زمینه خبرنگاری کسب‌وکارهای نوپا فعالیت می‌کند.