با اصلاح قوانین ناکارآمد، مسیر فعالیت استارت‌آپ‌ها را هموار کنیم
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: ۸

با اصلاح قوانین ناکارآمد، مسیر فعالیت استارت‌آپ‌ها را هموار کنیم

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۶/۰۴/۱۷ - ۱۲:۱۵ | ۵ دقیقه

علی قربانی: برخی از قوانین، ناکارآمد و دست‌وپاگیر هستند و دولت و مجلس بايستي نسبت به حذف یا اصلاح آنها و روند اجرایشان اقدام كنند.

نوپانا: علی قربانی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار نوپانا گفت: استارت‌آپ‌ها با بالا بردن بهره‌وری و افزایش تولید داخلی، ارزش افزوده قابل توجهی را ایجاد می‌کنند و از نظر اقتصادی، بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند؛ لذا حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تکیه بر توان تولید مبتنی بر دانش آنها، می‌تواند زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور باشد.   

علی قربانی افزود: یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم این است که متاسفانه بسیاری از تولیدات ما با فناوری‌های قدیمی صورت می‌گیرد، در حالیکه در کشورهای توسعه یافته، تولیدات وابسته به تکنولوژی‌های جدید و روزآمد است و این موضوع، بازدهی اقتصادی تولید آنها را افزایش می‌دهد. شرکت‌های استارت‌آپی نیز در ایجاد نوآوری و افزایش راندمان تولیدات، موفق هستند و لازم است از این فرصت به‌دست آمده، استفاده کرد.   

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش صندوق‌های جسورانه در پیشبرد اهداف استارت‌آپ‌ها اظهار کرد: تمام عناصر اقتصادی، مانند زنجیر به هم متصل، و عوامل مختلفی در میزان تولید تاثیرگذار هستند؛ مانند محصولات رقبای خارجی،  صادرات و واردات ، صندوق‌های جسورانه و غیره. باید توجه داشت که دادن وام به کسب‌وکارهای نوپا، مشکلی از آنها حل نخواهد کرد و اصلاحات زیربنایی و قانونی برای تسهیل روند فعالیت استارت‌آپ‌ها، ضروری‌تر به نظر می‌رسد.

او ادامه داد: با وجود نرخ‌های سود بانکی بالا در کشور، سرمایه‌گذاران انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های تولیدی ندارند؛ به همین دلیل لازم است این نرخ‌ها را کاهش داده، زمینه تولید فناورانه محصولات را فراهم کنیم و با اصلاح قوانین دست‌وپاگیر، مسیر فعالیت شرکت‌های استارت‌آپی را هموار کنیم.

قربانی تصریح کرد: کشورهای دنیا در همه زمینه‌های آی.تی، به میزان یکسانی موفق نیستند، بلکه با شناسایی نقاط قوت خود در این حوزه، توانسته‌اند به توسعه دست پیدا کنند. ما نیز لازم است با طراحی استراتژی توسعه و مشخص کردن محصولاتی که در آنها مهارت داریم، با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان به جایگاه شایسته خود در این حوزه دست پیدا کنیم.    

عضو خانه ملت خاطرنشان کرد: برخی از قوانین، ناکارآمد و دست‌وپاگیر هستند و دولت و مجلس بايستي نسبت به حذف و اصلاح آنها و روند اجرایشان اقدام كنند. همچنین دولت با ارائه طرح‌های فوریتی در حمایت از این کسب‌وکارها و کارآفرینان کشور می‌تواند موثر باشد.

(همچنین بخوانید: قوانین دست‌وپاگیر برای استارت‌آپ‌ها، به زیان آینده اقتصادی کشور است)

برچسب‌ها: ایراناستارت‌آپقوانیندولتمجلستولید داخلیدانش‌بنیانعلی قربانی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.