تولید انبوه خبر با کمک ربات‌های خبرنگار
تحول در روزنامه‌نگاری دیجیتال؛ ۸

تولید انبوه خبر با کمک ربات‌های خبرنگار

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۴/۱۷ - ۱۳:۱۰ | ۳ دقیقه

پروژه رادار، با حمایت مالی ۸۰۷ هزار دلاری گوگل و با کمک ربات‌ها، ماهانه ۳۰ هزار خبر محلی برای رسانه‌ها تولید می‌کند.

نوپانا به نقل از خبرآنلاین: ربات‌ها در کنار کمک روزنامه‌نگاران نقش اصلی را در تولید محتوای جدید بر عهده خواهند داشت و این یکی از بزرگترین حمایت‌های مالی گوگل در بخش روزنامه‌نگاری دیجیتال است که در اروپا شکل می‌گیرد.

طبق این پروژه، انجمن مطبوعات انگلیس (لینک) با استارتاپ اوربز مدیا (Urbs Media) که در حوزه داده‌کاوی و داده‌پردازی فعالیت دارد؛ اخبار قابل قبول (۳۰ هزار خبر در ماه) را برای صدها رسانه‌ در انگلیس و ایرلند، تحت پرتال رادار (RADAR - Reporters And Data And Robots) تولید و عرضه خواهند کرد.

در این پروژه ربات‌ها کار اصلی خبرنویسی را برعهده داشته و ادیت نهایی و تایید خبر توسط روزنامه‌نگاران (دخالت انسانی) انجام می‌شود.

«پیتر کلیفتون» سردبیرِ پی اِی (PA) می‌گوید روزنامه‌نگاران از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی و ربات بهره برده و از آن در تشخیص خبر خوب و ایجاد خبر استفاده می‌کنند و کمک بزرگ ربات‌ها به افزایش تعداد خبر است. وی تاکید کرد که مهارت خبری روزنامه‌نگار در این پروژه همچنان حرف اول را می‌زند و ربات دسترسی به اخبار محلی را که به‌دلیل حجم زیاد تاکنون دیده نشده؛ ممکن می‌سازد.

به گفته او روزنامه‌نگاران اغلب تمپلیت‌های خبری خود را از پایگاه‌های دولتی، شوراهای محلی و مورد اعتماد اِن‌اِچ‌اِس‌ (NHS) در اموری مانند جرم و جنایت، سلامت، مباحث اشتغال و ... جمع‌آوری می‌کنند و حالا نرم‌افزاری برای این کار تعریف می‌شود که کار آنها را آسان کرده و با خواندن اخبار به طور خودکار، خوراک خبری روزنامه‌نگاران را فراهم سازد.

نکته قابل توجه اینکه سیستم رادار به طور خودکار گرافیک، ویدئو و تصویر به داستان‌ها اضافه می‌کند.

سال آینده و هم‌زمان با یکصد و پنجاهمین سال تاسیس انجمن مطبوعات در انگلیس، پروژه رادار آغاز به کار خواهد کرد.

(همچنین بخوانید: فصل رونق سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی)

برچسب‌ها: استارت‌آپ‌هوش مصنوعیرباتروزنامه‌نگارانرادارRADARروزنامه‌نگاری دیجیتال
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.