۳۰ روش برای مشتری‌مداری
قسمت ششم ۸

۳۰ روش برای مشتری‌مداری

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۳/۲۳ - ۱۳:۰۰ | ۴ دقیقه

احترام و و ارائه سرویس‌های مناسب، هم مشتریان را راضی نگه می‌دارد و هم کسب‌وکار را شکوفا می‌کند.

نوپانا: وقتی استارت‌آپ شما کوچک باشد و مشتریان محدودی داشته باشید، جلب رضایت آنها دشوار نیست. اما با گسترش کسب‌وکار و افزایش تعداد مشتریان، رویکرد شما نیز باید تغییر کند و نسبت به آنها حساسیت بیشتری به خرج دهید. در ادامه روش‌هایی را معرفی می‌کنیم که در هر شرایطی رضایت مشتری را به وجود می‌آورند:

۲۶- با مشتریان ناراضی، صحبت کنید

بسیاری از مشتریان ناراضی، ناراحتی خود را بیان نمی‌کنند و تنها کاری که می‌کنند این است که دیگر سراغ کسب‌وکار شما نمی‌آیند. اگر یک مشتری گله‌مندی خود را بیان کرد، یعنی هنوز امیدوار است که ذهنیت او را تغییر دهید.

۲۷- به تمام نظرات احترام بگذارید

هیچ محصول یا سرویسی وجود ندارد که تمام افراد را راضی کند. پس نظرات منفی نیز بخشی از کار هستند. آنها را با روی گشاده بشنوید و در راستای بهبود کسب‌وکار خود از آنها استفاده کنید.

۲۸- با مشتریان بحث نکنید

اگر یکی از مشتریان حتی بدون دلیل روشن با شما مشاجره کرد، جواب ندهید و سعی کنید بحث را هرچه زودتر تمام کنید. بحث کردن، به ویژه در حضور مشتریان دیگر یکی از بزرگترین اشتباهات ممکن است.

۲۹- اشتباه را توجیه نکنید

قرار نیست همیشه در کار خود عالی و بی‌نقص باشید. احتمال اشتباه در هر کسب‌وکاری وجود دارد. اگر اشتباه کردید، با رعایت ادب بپذیرید و به مشتری خود بگویید تمام مسئولیت آن اشتباه با شما است.

۳۰- در اتفاقات واکنش سریع داشته باشید

تنها پذیرش اشتباه و رعایت ادب کافی نیست. اگر مسئولیت یک خطا را پذیرفته‌اید، هرچه زودتر برای رفع آن اقدام کنید و بدون دلیل مشتری را معطل خود نکنید. تعلل برای مشتری به معنای بی‌اهمیتی او است.

قسمت‌های دیگر این مطلب را بخوانید:

۳۰ روش برای مشتری‌مداری (قسمت اول)

۳۰ روش برای مشتری‌مداری (قسمت دوم)

۳۰ روش برای مشتری‌مداری (قسمت سوم)

۳۰ روش برای مشتری‌مداری (قسمت چهارم)

۳۰ روش برای مشتری‌مداری (قسمت پنجم)

برچسب‌ها: استارت‌آپکسب‌و‌کارstartupcustomer
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا