کمک به اشتغال جامعه باید مهم‌ترین اولویت وزارت علوم باشد
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی: ۶

کمک به اشتغال جامعه باید مهم‌ترین اولویت وزارت علوم باشد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۴/۰۸ - ۱۴:۰۰ | ۲ دقیقه

دکتر میرحمایت میرزاده: مهم‌ترین مساله امروز کشور، اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌هاست.

نوپانا به نقل از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی(آنا): سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد هیچ اولویتی بالاتر از کمک به اشتغال جامعه برای وزارت علوم، قابل تعریف نیست؛ وزارت علوم باید با مدیریت رشته‌های کاربردی، این موضوع را با جدیت دنبال کند.

دکتر میرحمایت میرزاده گفت: «مهم‌ترین مساله امروز کشور، اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌هاست، امسال هم از سوی رهبر انقلاب، سال اشتغال و تولید نام‌گذاری شده است و انتظار کشور این است که موضوع اشتغال سامان یابد.»

او افزود: «برای حل شدن بخشی از معضل اشتغال، باید وزارت علوم به رشته‌های کارآفرین توجه کند. باید برای وزارت علوم مهم باشد که تکلیف فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف چه می‌شود.»

میرزاده به دوره‌های تحصیلات تکمیلی نیز اشاره کرد و گفت: «در بحث تحصیلات تکمیلی هم این مشکل دوچندان شده است. اکنون همه ظرفیت‌ها به ارشد و دکتری تبدیل شده است. قبلا ظرفیت دکتری اینقدر بالا نبود، اما اکنون ظرفیت پذیرش در دوره‌های دکتری و ارشد فزونی یافته است. نباید این سیاست ادامه یابد و باید ظرفیت پذیرش در رشته‌های مختلف مدیریت شود.»

(همچنین بخوانید: چگونه اشتغال‌زایی به امنیت بیشتر جوامع می‌انجامد؟)

برچسب‌ها: اشتغالکارآفرینان جواندانشجویاناشتغال‌زاییکسب‌و‌کارایراناقتصاد مقاومتیکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامیمیرحمایت میرزاده
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.