Waymo، اوبر را به سرقت اطلاعات متهم کرد
اتهام ربودن مستندات حساس ۸

Waymo، اوبر را به سرقت اطلاعات متهم کرد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۴/۰۶ - ۱۳:۰۰ | ۳ دقیقه

کمپانی اوبر مدتی است که از سوی Waymo به همکاری برای ربودن بیش از ۱۴ هزار سند حساس از زیرمجموعه آلفابت، متهم شده است.

نوپانا به نقل از دیجیاتو: کمپانی اوبر مدتی است که از سوی Waymo به همکاری با مدیر سابق استارت‌آپ اتومبیل‌های خودران Otto، یعنی آنتونی لواندوفسکی برای ربودن بیش از ۱۴ هزار سند حساس از زیرمجموعه آلفابت و در نتیجه، سرقت اسرار متهم شده است. بنابر اعلامیه رسمی اوبر، اعضای هیئت مدیره فعلی این کمپانی، یعنی آریانا هافینگتون، بیل گارلی و دیوید باندرمن این مستندات مربوط به خرید Otto را در گذشته مشاهده کرده‌اند و حالا به دنبال حکم اولیه دادگاه هستند.

گزارش جنجالی سرقت اطلاعات Waymo، برای اولین بار توسط شرکت Stroz Friedberg   -که در زمینه امنیت سایبری فعالیت دارد- و پیش از خرید ۶۸۰ میلیون دلاری استارت‌آپ اتومبیل‌های خودران لواندوفسکی منتشر شد. کارمندان Stroz Friedberg در حال حاضر نامشان به عنوان کسانی که مستندات ربوده شده را دیده‌اند یا درباره‌اش شنیده‌اند ذکر شده است؛ مستنداتی مربوط به طراحی LiDAR که گفته می‌شود توسط لواندوفسکی پیش از ترک Waymo و تشکیل استارت‌آپ Otto به سرقت رفته است.

اوبر در بیانیه خود به‌وضوح می‌گوید نام افرادی که به گونه‌ای با مستندات مورد بحث در ارتباط بوده‌اند را در اختیار دادگاه می‌گذارد؛ با این همه، کمپانی مورد اشاره تاکید‌ کرده که این بیانیه به هیچ‌وجه به معنای پذیرش اتهامات Waymo و همکاری با لواندوفسکی برای دستیابی به این مستندات نیست.

در گزارش اوبر آمده که بیش از ۱۶۰ کارمند اوبر با لواندوفسکی در رابطه با طراحی‌های LiDAR در ارتباط بوده‌اند و افراد دیگر ممکن است آنها را دیده باشند، درباره‌شان شنیده باشند و یا بدون آگاهی از اهمیت مستندات، آنها را دانلود کرده باشند. مجادله میان Waymo و اوبر تا به این لحظه سبب شده تا لواندوفسکی از اوبر اخراج شود. علاوه بر این، بحرانی که او برای اوبر به وجود آورد تراویس کالانیک، مدیرعامل اوبر را نیز مجبور به استعفا به خاطر فشار سرمایه‌گذاران کرد.

(همچنین بخوانید: چرا مديران اوبر یکی پس از دیگری استعفا می‌دهند؟)

برچسب‌ها: اوبرچالشاتهاماتسرقت اطلاعاتWaymoUberLewandowskiStroz Friedberg
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.