چرا مديران اوبر یکی پس از دیگری استعفا می‌دهند؟
بررسی یک بحران مدیریتی ۷

چرا مديران اوبر یکی پس از دیگری استعفا می‌دهند؟

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۴/۰۳ - ۰۹:۰۰ | ۵ دقیقه

اواخر هفته گذشته، بنیان‌گذار و مدیرعامل استارت‌آپ اوبر استعفا داد، اما او نخستین مدیر کنار رفته این تاکسی‌یاب آنلاین نیست.

نوپانا: روز چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶، تراویس کالانیک، بنیان‌گذار و مدیرعامل استارت‌آپ اوبر، پس از چندین بحران که گریبان‌گیر این استارت‌آپ شده بود، به دلیل فشار وارد شده از سوی شماری از سهام‌داران بزرگ اوبر، از سمت خود استعفا داد.

کالانیک اعلام کرده است که در راستای درخواست شماری از سهام‌داران عمده‌ این کمپانی، درصدد استعفا برآمده تا از این طریق مانع ایجاد بحران جدید برای کمپانی تحت مدیریتش شود. لازم به ذکر است این سهام‌داران، خواستار افزایش قدرت نظارتی هیئت مدیره و حضور دو بازرس مستقل در هیئت مدیران بودند.

به گزارش نوپانا، کالانیک را نباید اولین نفری خواند که در پی مشکلات ایجادشده، از اوبر کنار رفته است. امیل میشل، مدیر تجارت اوبر در کنار جف جونز، رئیس هیئت مدیره‌ این استارت‌آپ، دو مدیر اوبر بودند که پیش از کالانیک از سمت خود کنار رفتند.

کالانیک در مورد کنار رفتن از سمت مدیر عاملی اوبر چنین اظهار نظر کرده است: من اوبر را بیشتر از هر چیزی در این دنیا دوست دارم. اما در این برهه‌ زمانی سخت در زندگی شخصی خویش، تصمیم سهام‌داران برای کنار رفتن از سمت مدیر عاملی را قبول کرده‌ام تا اوبر به‌جای دست‌وپنجه نرم کردن با مشکلات دیگر، به مسیر پیشرفت روزافزون خود ادامه دهد.

(همچنین بخوانید: مجوز اوبر در لندن، تنها برای چهار ماه تمدید شد)

با وجود اینکه کالانیک از سمت خود کنار می‌رود؛ اما همچنان یکی از اعضای اصلی هیئت مدیره‌ این استارت‌آپ باقی خواهد ماند. استعفای کالانیک پس از آن صورت گرفت که پنج سرمایه‌گذار اصلی این استارت‌آپ، با ارسال نامه‌ای از وی خواستند سمت خود را ترک کند.

کمپانی بنچمارک کپیتال نیز جزء سرمایه‌گذارانی بوده است که از کالانیک درخواست کرده استعفا دهد. کالانیک پس از مشاوره با یکی از اعضای هیئت مدیره، تصمیم قطعی خود را گرفته و استعفا داده است.

البته باید به این نکته اشاره کرد که با وجود مشکلات موجود، درآمد اوبر طی سه‌ماهه‌ اول سال ۲۰۱۷ به بیش از ۳.۴ میلیارد دلار رسیده که این افزایش درآمد با کاهش ضرر این کمپانی هم‌زمان بوده است.

برآوردهای انجام‌شده با احتساب میزان سهم کالانیک در اوبر، ثروت این کارآفرین ۴۰ ساله را نزدیک به ۶.۷ میلیارد دلار می‌دانند. مجموع ارزش اوبر بیش از ۶۹ میلیارد دلار برآورد شده است. اوبر از روز گذشته برنامه‌ای را آغاز کرده که بر اساس آن، طی ۱۸۰ روز آینده، تغییراتی در سرویس خود به‌منظور بهبود تجربه‌ کاربری ایجاد می‌کند.

(همچنین بخوانید: اوبر و حواشی آن)

برچسب‌ها: اوبرuberبحران مدیریتیتراویس کالانیک
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.