چگونه کارکنان دورکار خود را مدیریت کنیم؟
مدیریت موفق کارکنان دورکار ۶

چگونه کارکنان دورکار خود را مدیریت کنیم؟

توسط محمد رزم‌آرا | ۱۳۹۶/۰۳/۳۱ - ۱۰:۰۰ | ۴ دقیقه

استخدام کارکنان دورکار و مدیریت این افراد، به یکی از چالش‌های مدیران تبدیل شده است.

نوپانا: در جهان مدرنی که ما در آن زندگی می‌کنیم، افراد ماهر و با استعداد، همه‌جا هستند. به همین دلیل، هنجار جدیدی تحت عنوان استخدام افراد از سایر شهرها و یا در بعضی مواقع، از سایر کشورها برای شرکت‌ها تعریف شده است. اگرچه داشتن کارکنان دورکار و یا مدیریت یک تیم دورکار، با ایجاد چالش‌هایی همراه هستند، اما اگر این چالش‌ها به‌صورت صحیح مدیریت شوند، می‌توانند باعث صرفه‌جویی در منابع مالی شرکت شما شوند. در ادامه، نکات کلیدی برای مدیریت موثر کارکنان دورکار، مرور شده‌اند:

با کارکنان دورکار خود، به‌طور واضح ارتباط برقرار کنید

به گزارش نوپانا، برای برقراری ارتباط با کارکنان دورکار، می‌توانید از تکنیک‌های ارتباط بصری، مانند ویدئو کنفرانس‌ها استفاده کنید و صفحه نمایش خود را در طول جلسه به اشتراک بگذارید. از اسکرین‌شات‌ها یا نمودارها نیز می‌توان برای بهتر توضیح دادن استفاده کرد. هنگامی که می‌خواهید در مورد کاری بحث کنید، استفاده از پلتفرم‌های چت گروهی مفید هستند؛ همچنین بعد از هر جلسه، برای چند دقیقه با آن‌ها گپ بزنید.

عملکرد آنها را بررسی کنید

برای به اشتراک‌گذاری اسناد و فایل‌های خود، یک سیستم مدیریت اسناد داشته باشید. ابزارهایی مانند گوگل‌درایو و دراپ‌باکس، برای این کار جزء بهترین انتخاب‌ها هستند. برای کارکنان دورکار، هدف تعیین کرده و زمانی را برای رسیدن به آن مشخص کنید. در مورد فعالیتشان از آن‌ها بازخورد بگیرید. یک فرآیند مشخص برای بررسی عملکرد آن‌ها در نظر داشته باشید؛ اگر او نداند که چگونه وظیفه خود را انجام داده است، نمی‌تواند عملکرد خود را بهبود بخشد.

پیگیر کار آنها باشید

یک سیستم پیگیری برای کارکنان خود پیاده‌سازی کنید؛ اما دقت کنید که این سیستم، باعث ناراحتی آن‌ها نشود. آزادی عمل در اختیارشان قرار دهید، ولی بطور کامل رهایشان نکنید. شما می‌توانید از آنها بخواهید که برای خودشان یک ساعت کاری مشخص کنند و سپس براساس گفته آنها، حقوق پرداخت کنید. با استفاده از یک نرم‌افزار می‌توانید صحت کاری آنها را تشخیص دهید؛ به این معنا که چه‌مدت از تعداد ساعت گفته‌ شده را مشغول کار بوده‌اند.

به آنها حس هم‌تیمی بودن را القا کنید

با ارسال خبرنامه، آنها را از اتفاقاتی که در داخل شرکت می‌افتد، مطلع کنید. نشان دهید که به یادشان هستید و به آنها توجه می‌کنید. یک رابطه دوستانه با آنها ایجاد کنید. در تعطیلات، برایشان هدیه تهیه کنید. اگر امکان داشت آن‌ها را هر سال به دفتر اصلی دعوت کنید و به آن‌ها حس هم‌تیمی بودن ببخشید.

(همچنین بخوانید: نکاتی برای بهبود ارتباط مدیران با کارمندان)

برچسب‌ها: موفقیت مدیریتکارکنان دورکارکسب‌و‌کارکار گروهی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد رزم‌آرا

محمد رزم‌آرا

محمد رزم‌آرا، دانشجوی مهندسی پزشکی است و از سال ۱۳۹۳ کار مدیریت سامانه "دستیار مجازی دانشجویان مهندسی پزشکی" را بر عهده دارد. او عضو هیئت تحریریه نشریه مهندسی پزشکی و مسئول تولید محتوای علمی در این زمینه است. هم‌اکنون مدیریت بخش توسعه وب استارت‌آپ Maczooo mirror در دست اوست.