نوشته های مرتبط: پیشبینی رشد ارزش استارتآپهای عربی حوزه خلیج فارس تا ۹۲۰ میلیارد دلار
مالزی، اولین بستر دیجیتال حمایت از اقتصاد و استارتآپهای اسلامی را راهاندازی میکند
مالزی بهعنوان مالک بزرگترین اقتصاد اسلامی دنیا، در ماه مارس سال آینده میلادی از بستر دیجیتالی رونمایی خواهد کرد که هدف آن حمایت از چارچوبهای اقتصادی و استارتآپهای اسلامی است.
با حمایت سرمایهای از ویسیها، از قافله تکنولوژی دنیا عقب نخواهیم ماند
محمد حسین برخوردار: «دولت باید به ویسیها توجه ویژه داشته باشد و با حمایت سرمایهای از این شرکتها، انگیزه لازم برای ایجاد ارزش افزوده و نوآوری از طریق پشتیبانی از استارتآپها را به آنها بدهد. در غیر این صورت، تعداد استارتآپهای فناورمحور روز به روز کاهش یافته و از قافله تکنولوژی دنیا عقب خواهیم ماند.»
بهترین و بدترین مناطق برای کسبوکارها در منطقه منا
خاورمیانه و شمال آفریقا (منا)، با مجموع ۳ تریلیوندلار تولید ناخالص داخلی، منطقه جذابی برای شروع یک کسبوکار است؛ اما آخرین گزارش منتشر شده از سوی بانک جهانی حاکی از آن است که راهاندازی کسبوکار در برخی نقاط این منطقه میتواند دشوار باشد.
روابط عمومی؛ راز موفقیت استارتآپهای بزرگ
روابط عمومی در هر استارتآپ نقشهای منحصر به فردی را ایفا میکند. بزرگترین نقش روابط عمومی در استارتآپها برندینگ و افزایش شهرت است.
عربستان، صدرنشین بازار تجارت الکترونیک منطقه تا سال ۲۰۲۰
کارشناسان انتظار دارند تا انتهای دهه جاری میلادی، ارزش بازار تجارت الکترونیک عربستان با اختلافی یک میلیارد دلاری از امارات، صدرنشین فعلی تجارت الکترونیک منطقه، پیش افتاده و به ۱۰ میلیارد دلار برسد.
هفت نکته طلایی برای ساختن یک مدل کسبوکار موفق
اگر قیمتگذاری و شناسایی مشتری بهدرستی انجام نشود، استارتآپ شکست خواهد خورد. در دنیای سرمایهگذاری، به این کار ساختن مدل کسبوکار میگویند.
رقابت غولهای تکنولوژی در خرید استارتآپهای هوش مصنوعی
امروزه تعداد زیادی از شرکتهای مطرح دنیا در حال سرمایهگذاری روی استارتآپهای هوش مصنوعی هستند و در این زمینه، میان غولهای بزرگ تکنولوژی، رقابت سرسختی شکل گرفته است.