پس از سالها حدس و گمان، نوکیا بالاخره به بازی گوشیهای هوشمند برگشت.
هفته گذشته کمپانی فنلاندی اچامدی (HMD) که اکنون برند نوکیا را در گوشیهای موبایل استفاده میکند، گوشی اندروید متوسطی با نام نوکیا 6 را به بازار چین معرفی کرد.
نوکیا 6 که جدیدترین ویژگیهای سیستم عامل موبایل گوگل، اندروید نوقا را دارد، با صفحه نمایش 5.5 اینچی، گوشههای فلزی و حسگر اثر انگشت مربعی، یادآور گلکسیاس7 سامسونگ است.
به نظر میرسد اچامدی (HMD) چندان عجلهای برای بلندپروازی جهانی ندارد. نوکیا 6 فعلا تنها در چین و به قیمت 250 دلار به فروش میرسد. با این حال HMD میگوید که در نیمه اول امسال محصولات بیشتری را عرضه خواهد کرد. قرار است نوکیا 6 در اواخر فوریه امسال در کنگره چهار روزه بین المللی موبایل به نمایش در آید.
بسیاری از نوکیا توقع یک گوشی هوشمند آخرین مدل و گران را داشتند اما تصمیم نوکیا برای عرضه یک گوشی متوسط، تصمیمی استراتژیک بود؛ تصمیمی که با عرضه انحصاری آن در چین قصد در محکم کردن جاپای این شرکت فنلاندی و تثبیت برند در عرصه گوشیهای هوشمند دارد.
نوکیای زیر سلطه مایکروسافت نتوانست در برابر ویندوز فون اقبالی داشته باشد اما حالا و تحت نظارت اچامدی (HMD) این کمپانی 150 ساله در حال شروع فصلی جدید است.