نمایشگاه الکامپ امسال برای اولین بار شاهد حضور بزرگترین شرکت حوزه تجارت الکترونیکی ایران خواهد بود. دیجیکالا تصمیم دارد در الکامپ بیست و پنجم با همه اعضای گروه خود در این نمایشگاه حاضر شود و ارتباط کاملی را با مخاطبان خود برقرار کند.
نوپانا به نقل از دیجیاتو، «امیرحسن موسوی»، مدیر روابط عمومی دیجیکالا اعلام میکند که این شرکت در طول نمایشگاه ۱۷ کارگاه آموزشی را توسط مدیران ارشد خود با هدف انتقال تجربیات برای عموم بازدیدکنندگان برگزار خواهد کرد. از سوی دیگر بازدیدکنندگان از غرفه دیجیکالا میتوانند نحوه خدمات گیری از تمامی بخشهای گروه دیجیکالا را تجربه کنند.
اما یکی از مهمترین بخشهای غرفه دیجیکالا مربوط به «دیجیکالا نکست» خواهد بود که بازوی نوآوری و فناوری دیجیکالاست و این فروشگاه اینترنتی را تبدیل به یک شرکت تکنولوژیک قدر خواهد کرد. دیجیکالا نکست که امسال تمام تمرکزش را بر هوش مصنوعی قرار داده با دانشگاهها، پژوهشگاهها، سرمایهگذاران و استارتآپها ارتباط مستقیم و نزدیکی پیدا کرده و امسال میخواهد با حضور در الکامپ، ارتباط خود را با مخاطبین خود تقویت کند.
مدیر روابط عمومی دیجیکالا در پاسخ به این سوال که چرا امسال این شرکت با تمام قوا در الکامپ حاضر شده است، توضیح میدهد که در گذشته هرکدام از اعضای خانواده دیجیکالا در نمایشگاههای تخصصی مربوط به خود شرکت میکردند اما اکنون این حضور همه جانبه است:
مدیر روابط عمومی دیجیکالا به برگزاری ۱۷ کارگاه در «اتاق تجربه» به عنوان نقطه عطف حضور دیجیکالا در الکامپ اشاره میکند و در پاسخ به این سوال که کارگاهها با چه هدفی و برای کدام دسته از فعالان استارتآپی برگزار میشوند، توضیح داد که این کارگاهها توسط مدیران بخشهای مختلف دیجیکالا با هدف ارائه تجربیات و به صورت رایگان برگزار خواهند شد:
«کارگاهها، کلاسهای آموزشی نیستند و هدف ما این است که مدیران بخشهای مختلف دیجیکالا تجربیات واقعی خود را بیان کنند تا مخاطبان متوجه شوند که یک استارتآپ در اندازه دیجیکالا با چه مسائل واقعی مواجه است. مطالب متفاوتی در کارگاهها عنوان خواهد شد که برای گروههای مختلف مناسب است. دانشجویان و فارغالتحصیلانی که به دنبال اشتغال هستند، قصد دارند بدانند تخصص آنها در چه حوزهای میتواند استفاده شود و یا اگر بخواهند در کسبوکارهای آنلاین فعالیت کنند به چه مهارتهایی نیاز دارند، از مخاطبان این کارگاهها هستند. چراکه دیجیکالا انتقال این تجربیات را از مسئولیتهای اجتماعی خود میداند.»
دیجیکالا امسال به عنوان اسپانسر استیج «الکام استارز» نیز در نمایشگاه الکامپ فعال است. در استیج الکام استارز، استارتآپها با هم به رقابت خواهند پرداخت و در روز پایانی، سه تیم به عنوان برنده این رقابت معرفی میشوند. در خلال این رقابت، «روحالله رحمانی» معاون نوآوری دیجیکالا و «هومن امینی» مدیرعامل دیجیپی نیز به سخنرانی میپردازند و تلاش میکنند تا استارتآپها را با مفاهیمی کلیدی آشنا کنند.
«برای مثال مارکت پلیس ما با شعار «دیجیکالا خانه ۳۰ هزار کسب و کار ایرانی» در غرفه حضور پررنگی خواهد داشت. در واقع الان حدود ۳۰ هزار کسب و کار کوچک و بزرگ ایرانی در دیجیکالا حضور دارند و از شرکای تجاری دیجیکالا محسوب میشوند. یکی از اهداف حضور پررنگ بخش مارکت پلیس در الکامپ این است که بتوانند این ظرفیت را به تولیدکنندگان، تامینکنندگان و واردکنندگان حوزه ICT که مهمترین بازیگران آن در این نمایشگاه حضور دارند، معرفی کنند تا در نهایت بتوانیم آنها را در مارکت پلیس خود به عنوان یکی از بازیگران و فروشندگان اضافه کنیم که به نفع فعالان اقتصادی، مصرفکنندگان نهایی و مشتریان دیجیکالا خواهد بود.»