برندسازی زبان مشترکی میان بنیانگذاران استارتآپها، مدیران برند و بازاریابی است که میتواند کسبوکار نوپای شما را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسبوکار تبدیل کند.
نوپانا*: برندهای زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شدهاند. بعضی موفق بوده و برخی از گردونه رقابت حذف شدهاند. یکی از دلایل مهم شکست کسبوکارهای کوچک و بزرگ، عدم پیروی از دستورالعملهای علمی برندسازی است. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم گذاشتن در مسیر برندینگ کسبوکار، دانستن آنها ضروری است، میپردازیم.
قسمت صد و هجدهم:
بهگزارش نوپانا، در بازرگانی، علم تجزیه و تحلیل عنوانی است که برای انواع روشهای پیچیده تحلیل دادههای تجاری استفاده میشود. در بازاریابی و برندسازی، طیف گستردهای از روشهای آماری و غیر آماری استفاده میشود. ارزیابی فعالیتهای بازاریابی و برندسازی به طور روز افزون در حال تبدیلشدن به یکی از موضوعات داغ روز است. ارزیابی برند، بازگشت سرمایه برند و سرمایهگذاری بازاریابی و برگههای ارزیابی برند به عنوان ابزارهای قابل استفاده برای بهبود عملکرد تجاری، در حال گسترش هستند. این تحلیلها به روند تصمیمگیری کمک بهسزایی میکنند. علم تجزیه و تحلیل به حوزههایی که به طور گستردهای بر اساس تجربیات گذشته و احساسی اداره میشدهاند، از لحاظ علمی کمک میکنند. تجزیه و تحلیل فرایند، شامل درک درستی از فرایندهای کسبوکار است که کارایی و اثربخشی فرایندهای کسبوکار را شامل میشود. در تجزیه و تحلیل فرایندها این موارد بررسی میشوند:
ـ فعالیتهای مربوط به تحلیل فرآیندها
ـ تکنیکهای تجزیه و تحلیل به همراه نقشها
ـ محدوده
ـ زمینه کسبوکار
ـ قوانین و سنجههای عملکردی
(همچنین بخوانید: برندها چگونه پروژههای خود را مدیریت میکنند؟)
قسمت پیشین:
*برگرفته از کتاب «واژهنامه برند» به نوشته رضا مهدوی – محمد قاضیزاده