هر کسبوکاری برای شناساندن خود به دیگران، نیاز به تبلیغات به شیوه آگاهیرسانی و یا آگهی دارد؛ اما چگونه میتوان در یک آگهی کوتاه کسبوکار خود را به مشتری معرفی کرد؟ در این مطلب خواهیم خواند.
نوپانا: هر کسبوکاری برای شناساندن خود به دیگران، نیاز به تبلیغات به شیوه آگاهیرسانی و یا آگهی دارد. اما چگونه میتوان در یک آگهی کوتاه کسبوکار خود را به مشتری معرفی کرد؟ چگونه میتوانیم بازده خوبی از آگهیها کسب کنیم؟ در ادامه به بررسی برخی از تکنیکهای آگهیسازی میپردازیم:
بازار هدف
همیشه قبل از شروع هر تبلیغی باید بازار هدف آن تبلیغ را شناسایی کرد و مطابق با سلیقه آنها تبلیغ را طراحی کرد. بدون مشخص بودن بازار هدف، شما در کار تبلیغاتی خود موفق نخواهید شد. زیرا هدفگیری عموم مردم برای هر کسبوکاری عملا غیرممکن است.
مشوقهای تبلیغاتی
در آگهی خود انگیزههای مضاعف برای خرید به مشتری بدهید. این انگیزه میتواند شامل کد تخفیف یا اشانتیون باشد. سعی کنید در آگهی خود مخاطب را از جامعهای که تبلیغ را ندیدهاند جدا کنید و به او فرصت بهتری را پیشنهاد دهید.
ارزش
تبلیغی موفق است که ارزشهای شما را در کوتاهترین کلمات به رخ مشتری بکشد.
سعی کنید در هر تبلیغ، بیش از سه ارزش از خود را مطرح نکنید. این کار ذهن مشتری را آشفته میکند. ارزشهای خود را با کوتاهترین کلمات مطرح کنید. این بهترین شیوه آگاهیرسانی به مردم است.
برای پیدا کردن بهترین کلمات در تیم استارتآپی خود جلسه طوفان فکری برگزار کنید. بگذارید تمام افراد تیم نظر خود در مورد محصول را حداکثر در سه کلمه کوتاه بیان کنند.
به یاد داشته باشید که خلاقیت در تبلیغات حرف اول را میزند و نه بودجه. استارتآپها برای تبلیغات نیاز به بودجه زیادی ندارند. کافی است بازار هدف خود را به درستی انتخاب کنند و با استراتژی مناسب به آنها درباره محصول خود آگاهی دهند.
(همچنین بخوانید: نقش رسانه در برندینگ کسبوکار چیست؟)