
چگونه استارتآپ خود را به سرمایهگذار ارائه کنیم؟ / جایگاه شما در بازار
در استارتآپ صفر کیلومتر یاد میگیریم چطور یک استارتآپ را از صفر شروع کنیم.
نوپانا: پس از اینکه تیم خود را تشکیل دادید، کسبوکار خود را آغاز کردید و در این راه به موفقیتهای نسبی و یا حتی امید به موفقیت رسیدید شاید به فکر جذب سرمایه و توسعه کسبوکار خود بیفتید. اگر میخواهید کسی را به سرمایهگذاری در استارتاپ خود علاقهمند کنید باید ایده خود را به آن شخص و یا مشاوران آن شخص ارائه کنید. مهارتهای ارائه، قابل آموزش و ارزیابی است و از بخشهای مهم آموزشهای کارآفرینی محسوب میشود.
باید توجه کنید که برای ارائه کسبوکار خود به سرمایهگذار زمان کمی در اختیار شماست و شما باید در همین زمان کم اطلاعات زیادی را در اختیار او قرار دهید. بنابراین با خواندن این مطلب خود را برای این مرحله آماده کنید و سعی کنید طبق قواعد زیر عمل کنید:
بررسی اندازه بازار
اندازه بازار، از مهمترین فاکتورهای مورد بررسی کسبوکار شما از دید سرمایهگذار است؛ زیرا چیزی که بیشتر سرمایهگذاران میخواهند بدانند این است که شما یک کسبوکار بزرگ دارید. هر چقدر بازار شما بزرگتر باشد بهتر است.
شرح مدل کسبوکار
مدل کسبوکار، مورد دیگری است که باید در ارائه خود شرح دهید. از این طریق نشان میدهید که چگونه پول در میآورید. از یک مدل درآمدی ساده استفاده کنید. زمانی که منابع درآمد خود را مشخص میکنید، بهتر است از یک یا ۲ مورد یاد کنید. اگر تعداد زیادی از منابع را معرفی کنید، نشان میدهید که خودتان دقیقا نمیدانید چگونه میخواهید درآمد داشته باشید.
مزیت رقابتی
سعی کنید برتری کسبوکار شما بزرگ باشد و به چشم بیاید. این فکر که سرمایهگذاران خطرپذیر، علاقهمند به ریسک کردن هستند، اشتباه است. سرمایهگذاران خطرپذیر دوست دارند روی کسبوکارهای مطمئن سرمایهگذاری کنند. پیشرو بودن شما در بازار میتواند بر پایه تیم شما، تعداد مشتریان، درآمد، مالکیت فکری یا امتیاز انحصاری باشد. کاری که در طول ارائه باید انجام دهید این است که نشان دهید دارایی شما بسیار بزرگ و دارای ارزش است و اینکه روی برتریهای خود نسبت به دیگران در بازار تاکید کنید.
قسمت پیشین:
درباره نیما ذبیحالهزاده

نیما ذبیحالهزاده، دانشآموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاههای مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروههای دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هماکنون رهبری استارتآپ MacZooo mirror را به عهده دارد.
ارسال دیدگاه
مرور این مطلب در ۳۰ ثانیه
اندازه بازار، از مهمترین فاکتورهای مورد بررسی کسبوکار شما از دید سرمایهگذار است.
امتیاز مطلب
زمان مطالعه
۴ دقیقه
مطالب مرتبط
تعداد بازدید
۱۱۶۴
خواندن این مطلب چقدر زمان میبرد: 4 دقیقه
داغترین موضوعات
تازههای نوپانا
پربازدیدترینها
دیدگاه مخاطبان
-
آرمین حیاتی :
بسیار مقاله خوب و تاثیرگذاری بود ، ممنون از مطالب کاربردی و خوبی که در...
-
admin:
عالی بود ممنون
-
اشکان:
راه اندازی کسب و کار بسیار خوبه اما نیاز به سرمایه کافی داره هم من و هم...
-
Sunny:
سلام بعد از اینکه ios 15 نصب کردم ۴٪ از باتری هلثم کم شد دلیلش چیه؟!