۶۳ ایده نوآورانه برای راه‌اندازی کسب‌وکار پرسود با کمترین هزینه
قسمت بیست‌ودوم ۸

۶۳ ایده نوآورانه برای راه‌اندازی کسب‌وکار پرسود با کمترین هزینه

توسط محمد حاجی‌علی همدانی | ۱۳۹۶/۰۵/۳۰ - ۱۱:۰۰ | ۶ دقیقه

در جست‌وجوی ایده‌ای برای راه‌اندازی کسب‌وکاری خلاقانه با کمترین هزینه هستید؟ در این صورت این مطلب مخصوص شماست! در این مطلب ۶۳ ایده نوآورانه که با کمترین هزینه به کسب‌وکاری پرسود تبدیل می‌شوند را معرفی می‌کنیم.

نوپانا: همه ما مطمئنا دوست داریم کسب‌وکاری برای خود راه‌اندازی کنیم و مستقل باشیم. این موضوع نیازمند جهت‌گیری اهداف و آرزوهایمان به‌سوی ایده‌هایی است که پول بیشتر، اعتبار بیشتر و در نهایت سرمایه‌گذاری‌های کلان به همراه داشته باشند؛ اما کدامیک از ایده‌های شما می‌تواند آغازگر این تغییر باشد؟

از مراقبت کودکان، خدمات فنی، مشاوره کسب‌وکار، ساخت صنایع دستی و رزومه‌نویسی گرفته تا تمام زمینه‌های مهارتی افراد با در نظر گرفتن میزان علاقه‌ و بودجه آنها در لیست ایده‌های ما جمع‌آوری شده‌اند. این ایده‌ها را می‌توانید با کمترین هزینه راه‌اندازی کنید.

ما همچنین لیستی از منابع را برای هر یک از این ایده‌ها ارائه می‌دهیم که به شما کمک می‌کنند تحقیقات خود را کامل کنید. این موارد، اولین منابع مورد نیاز برای شروع مسیر استارت‌آپی شما از ایده تا مالکیت یک کسب‌وکار است.

در ادامه، ۶۳ ایده نوآورانه که با کمترین هزینه به کسب‌وکاری پرسود تبدیل می‌شوند را معرفی می‌کنیم.

قسمت بیست‌ودوم:

۴۳. خدمات پوشک‌های پارچه‌ای

نوزادان و کودکان سالانه چیزی حدود ۲۵۰۰ الی ۳ هزار  پوشک استفاده می‌کنند که هزینه زیادی برای والدین و همچنین محیط‌زیست به‌همراه دارد. در این میان بسیاری از پدران و مادران حامی محیط‌زیست، تمایل بیشتری به استفاده از پوشک‌های پارچه‌ای طبیعی دارند که برای پوست کودکان نرم‌تر و مناسب‌تر است؛ اما نظافت و شست‌وشوی مداوم این‌گونه پوشک‌ها ممکن است تا حدی سخت باشد.

اینجا دقیقا جایی است که شما می توانید وارد عمل ‌شوید. بسته به سرمایه‌ای که وارد کار می‌کنید، گزینه‌های مختلفی برای شروع خدمات پوشاک پارچه‌ای دارید. اگر سرمایه شما انبوه است، می‌توانید پکیج خدماتی کاملی شامل ارائه پوشاک، حمل‌ونقل و نظافت آنها را به مشتریان خود پیشنهاد کنید؛ اما اگر سرمایه شما اندک است،‌ به راحتی می‌توانید خدمات ساده‌ای مانند پشتیبانی از حمل‌ونقل و تولید تبلیغات انبوه برای خدمات شست‌وشوی پوشک‌های پارچه‌ای را انجام دهید. تبلیغات دهان به دهان یکی از موثرترین راه‌های تبلیغات برای کسب‌وکار شماست.

بنابراین از برقراری ارتباط با والدین و معرفی خدمات خود به آنها اطمینان حاصل کنید. به تمامی فروشگاه‌های لوازم نوزادان، مواد غذایی، مشاور کودکان و پرستاران کودک، کارت ویزیت بدهید و خدمات خود را برای مشتریان آنلاین هم دردسترس قرار دهید و آنها را پشتیبانی کنید.

۴۴. مشاوره کسب‌وکار سبز

به یک ایده سبز (محافظ محیط زیست) نیاز دارید؟ برای صاحبان کسب‌وکار، حرکت به‌سوی فرهنگ سبز، دشوارتر از دیگر مردم است. در حالیکه مردم در خانه‌های خود گام‌های بسیار ساده‌ای برای کاهش مصرف انرژی، کاغذ و دیگر منابع، پیش رو دارند؛ کسب‌وکارهای بزرگ‌تر ممکن است با مسائل پیچیده‌تری مانند تطابق قانونی، بهره‌مندی از انرژی‌های جایگزین، دورکاری، رفت‌وآمد، استفاده از انرژی‌های پاک برای تولید محصولات و به‌دست‌آوردن گواهی‌های دولتی و سایر برچسب‌های زیست‌محیطی، روبه‌رو باشند. تمامی این موارد نیاز به تمرین دارند.

شما می‌توانید با همکاری با شرکت‌های معتبری در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی، گواهینامه دریافت کنید. برخی موارد مانند تطابق قانونی نیاز به تخصص بیشتری دارند.

با یافتن و پیوستن به سازمان‌های کسب‌وکار محلی مانند اتاق‌های بازرگانی و بازاریابی می‌توانید خود را به‌عنوان متخصص کسب‌وکار‌های سبز در روزنامه‌های محلی و نشریات معرفی کنید. علاوه بر آن می‌توانید با تماس تلفنی با شرکت‌ها و شرح اینکه چگونه می‌توان با استفاده از انرژی‌های جایگزین در مصرف پول صرفه‌جویی کرد یا منابع مالی را مدیریت کرد، در ارائه خدمات مشاوره‌ای در این زمینه پیشگام باشید.

 (همچنین بخوانید: فناوری‌هایی که الگوی مصرف انرژی را متحول می‌کنند)

منبع

برچسب‌ها: استارت‌آپکارآفرینیایدهکودکانمشاورهخدماتstartupپوشاکتجارت سبزgreen businessراه‌اندازی استارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر پژوهشی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده و با فعالیت‌های تخصصی در زمینه مهندسی پزشکی و پردازش تصویر، هم‌اکنون مدیریت بخش فنی استارت‌آپ Maczooo mirror را برعهده دارد.