افزایش تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان
با همکاری ایران و کره جنوبی ۷.۵

افزایش تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۳/۲۲ - ۱۷:۰۰ | ۴ دقیقه

دلیری: بانك صنعتي كره جنوبی با اختصاص ٦٢ درصد از سرمايه به دولت، دارای سرمایه‌های ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری و تامین مالی شرکت‌هاست.

نوپانا به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری: معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری گفت: با افزایش تعامل و همکاری میان کشور ایران و نهادهای تامین‌مالی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های کوچک و متوسط کشور کره جنوبی، زمینه توسعه حمایت‌های مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم می‌شود.

علیرضا دلیری، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری، هدف از سفر به کره جنوبی را گسترش تعامل و همکاری در حوزه تامین مالی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: کشور کره جنوبی، دارای ظرفیت‌های گسترده‌ای در حوزه ساختارها و نهادهای تأمین مالی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان و متوسط است که با افزایش تعامل و همکاری میان کشور ایران و نهادهای تامین‌مالی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های کوچک و متوسط این کشور، زمینه توسعه حمایت‌های مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم می‌شود.

او با اشاره به ظرفیت کشور کره جنوبی در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: كره جنوبی با  بيش از ٣.٤ ميليون شركت كوچك و متوسط براي بيش از ١٣ ميليون نفر اشتغال و سالانه بيش از ٧٤٩ ميليارد دلار توليد از كل ١٥٠٠ ميليارد دلار سرانه GDP كره‌جنوبي را ايجاد مي‌كنند.

(همچنین بخوانید: وضعیت استارت‌آپ‌ها در دولت جدید)

معاون توسعه مدیریت و جذب منابع، با اشاره به حجم ٤٩٠ ميليارد دلاری تسهيلات دريافتی توسط اين شركت‌ها در سال ٢٠١٦ گفت: در نظام تامين مالي اين شركت‌ها، صندوق ضمانت اعتباري و بانك صنعتي کره جنوبی نقش اساسی دارند که صندوق ضمانت اعتباري، نهادي دولتي با ٢٣٠٠ نفر نيروي كار، ضمانت‌هايی به ارزش صادره به مبلغ ٤١ ميليارد دلار صادر کرده است.

دلیری، با اشاره به گستره وسیع این نهاد مالی در کشور کره جنوبی با بیش از ١٠٧ شعبه در کره جنوبی گفت: بانك صنعتي كره جنوبی با اختصاص ٦٢ درصد از سرمايه به دولت، دارای سرمایه‌های ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری و تامین مالی شرکت‌هاست و اکنون با ١٣٥٠٠ نفر نيروي كار، تامين مالي شركت‌هاي كوچك و متوسط با تسهيلات ارزان‌قيمت را هدف اصلي خود قرار داده است.

براساس این گزارش، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری در سفر به کره جنوبی، ضمن دیدار و گفت‌وگو با مقامات این کشور در حوزه ضمانت اعتباري و تامين مالي شركت‌هاي كوچك و متوسط، با مديرعامل صندوق ضمانت اعتباري كره و معاون بين‌الملل بانك صنعتي كره براي همكاري‌هاي متقابل تبادل نظر کرد.

(همچنین بخوانید: کدام محصولات نشان «دانش‌نماد» دریافت می‌کنند؟)

برچسب‌ها: ایرانکره جنوبیمنابع‌مالیشرکت‌های دانش‌بنیانSouth KoreaKnowledge Base
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.