پنجاه نشانه برای راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی
قسمت اول ۷.۵

پنجاه نشانه برای راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۳/۰۸ - ۱۳:۰۰ | ۴ دقیقه

اگر از این ویژگی‌ها برخوردار هستید، این توانایی را دارید که استارت‌آپ مورد نظر خود را تاسیس کنید.

نوپانا: اگر پشت میز کار نشسته‌اید و در مورد راه‌اندازی یک کسب‌وکار شخصی خیال‌پردازی می‌کنید، این مطلب مخصوص شماست. هرکسی می‌داند راه‌اندازی یک کسب‌وکار آسان نیست و مقدمات خاص خودش را دارد. اما چیزی که بیشتر از موارد مقدماتی مانند سرمایه، دفتر و نوع کار اهمیت دارد، برخی از خصوصیات شخصیتی هستند که به شما می‌گویند مناسب این کار هستید. در ادامه پنجاه مورد اصلی آنها را مرور می‌کنیم:

۱- داشتن نگاه رو به جلو

برخی‌ها می‌گویند کارآفرین باید برخی خصوصیات را به صورت ذاتی داشته باشد و عده‌ای هم برعکس، اعتقاد دارند کارآفرینی آموختنی است. اما داشتن نگاه رو به جلو و باور اینکه برای هرکسی امکان بهبود و تغییر وجود دارد از هردوی این نظرات مهم‌تر است.

۲- اهل تفکر بودن

کارآفرینان هرگز فرآیند شناخت و یادگیری را متوقف نمی‌کنند. اگر ذهن خلاقی دارید که به مسائل کاری مختلف، از زوایای خاصی نگاه می‌کند، وقت آن است که افکار خود را عملی کنید و وارد عرصه کارآفرینی شوید.

۳- عاشق کار بودن

اگر به کار خاصی علاقه زیادی دارید و احساس می‌کنید از انجام دادن آن، هرگز خسته نمی‌شوید، حتماً به سراغ آن رفته و در واقعیت آن را امتحان کنید. امکان ندارد کارآفرینی موفق باشد و کارش را عاشقانه دوست نداشته باشد.

۴- مستقل بودن

استقلال به معنی غیراجتماعی بودن نیست. اگر شخصیت مستقلی دارید، مسئولیت زندگی خود را بر عهده گرفته‌اید و مشکلات را بدون وابستگی حل می‌کنید، می‌توانید با اطمینان بیشتری سراغ راه‌اندازی یک کسب‌وکار شخصی بروید.

۵- باانگیزه بودن

کسی که بدون نیاز به عوامل و انگیزه‌های بیرونی، صبح‌ها بیدار می‌شود و برای کارهای خود اشتیاق دارد، حتماً در کارآفرینی هم می‌تواند موفق شود. خودانگیزشی یکی از علامت‌های مهم است که هرکس آن را در خود کشف و تقویت کند، در هر کاری می‌تواند موفق شود.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید

برچسب‌ها: کسب‌و‌کارموفقیت Businessstartup
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا