25 نوع از بهترین عادت‌های زندگی
قسمت پنجم ۸

۲۵ نوع از بهترین عادت‌های زندگی

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۲/۱۷ - ۱۲:۰۰ | ۵ دقیقه

اگر می‌خواهید موفق و خوشحال بمانید، حتماً روی این نکات کار کنید.

نوپانا: حدود نیمی از حرف‌هایی که می‌زنیم، کارهایی که می‌کنیم و واکنش‌هایی که از خود نشان می‌دهیم، ریشه در عادت‌های رفتاری ما دارد. عادت‌ها بر اثر تکرار به‌وجود می‌آیند و بخش مهمی از زندگی ما هستند.

عادت‌ها، خوب و بد دارند و ترک برخی از آنها به‌نظر غیرممکن می‌رسد. از طرفی تغییرات کوچک در برخی از آنها می‌تواند زندگی ما را متحول کند. نیازی به غبطه خوردن نیست و با تمرین می‌توان بهترین‌ها را به زندگی روزانه خود وارد کرد. در ادامه فهرستی از بهترین عادات افراد موفق و سرزنده، آورده می‌شود. 

21- برای خود وقت‌ گذاشتن

داشتن این عادت به این معنا نیست که تمام افراد را از اطراف خود حذف کنید و یا خودخواهانه رفتار کنید. بلکه یعنی در طول روز زمان‌هایی را نیز به امور شخصی و نیز انجام کارهایی که از آنها لذت می‌برید، اختصاص دهید. به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید یا یک فیلم ببینید.

22- مثبت اندیشی

هیچ‌چیز مطلقاً خوب یا مطلقاً بد نیست. به جنبه‌های مختلف هر موضوع فکر کنید و بیشتر روی بخش های مثبت آن تمرکز کنید. شما می‌توانید از یک گردش لذت ببرید و یا آن را مایه خستگی بدانید و از آب‌ و هوا شکایت کنید. در بیشتر موقعیت‌ها این طرز فکر ماست که کاری را ارزشمند می‌کند و یا آن را از ارزش می‌اندازد.

23- مطالعه کردن

کتاب، روزنامه، شبکه‌های اجتماعی و یا هر چیز دیگری که بخوانید خوب و مفید است. مطالعه بهترین راه پرورش ذهن و بهبود زندگی است. با مطالعه سرشار از نگاه تازه و درس‌های زندگی می‌شوید. هیچ راهی برای خودآموزشی، مانند مطالعه نیست و با این کار، بعد از مدتی متوجه خواهید شد که چه اندازه آرامش بیشتری دارید.

24- استراحت کافی

به همان اندازه که زود بیدار شدن مهم است، استراحت کافی نیز اهمیت دارد. داشتن تعادل بین این دو بخش دشوار به‌نظر می‌رسد، اما اگر از زمان‌های اضافی خود روزی ده دقیقه کم کنید و تغذیه مناسبی داشته باشید، پس از مدت کوتاهی این اتفاق می‌افتد و تمام طول روز را انرژی خواهید داشت.

25- اهمیت دادن به تخیل

فقط به کارهای روزانه فکر نکنید. در مواقعی به دور از تمام مشغله‌ها، ذهن خود را رها کرده و خود را در موقعیت‌هایی که به آنها علاقه دارید، تصور کنید. همچنین می‌توانید خاطرات خوب خود را مرور کنید و به یاد آنها لبخند بزنید. انجام این کار انگیزه را چند برابر می‌کند.

قسمت‌های پیشین را اینجا بخوانید:

25 نوع از بهترین عادت‌های زندگی(قسمت اول)

25 نوع از بهترین عادت‌های زندگی(قسمت دوم)

25 نوع از بهترین عادت‌های زندگی(قسمت سوم)

25 نوع از بهترین عادت‌های زندگی(قسمت چهارم)

برچسب‌ها: روان‌شناسی موفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا