آموزش مبانی علوم کامپیوتر هاروارد برای آخرین بار در ایران
۸

آموزش مبانی علوم کامپیوتر هاروارد برای آخرین بار در ایران

توسط تحریریه نوپانا | ۱۴۰۱/۰۴/۲۱ - ۱۳:۵۳ | ۴ دقیقه

نوپانا: این دوره شامل ۱۱ هفته آموزش آنلاین، ۱۱ جلسه رفع اشکال، دسترسی به ۳ دوره تکمیلی «وب»، «اندروید» و «هوش مصنوعی» و ۲ رویداد حضوری «هکاتون» و «نمایشگاه پایانی» می‌شود.

دوره مذکور، در ابتدا مختص دانشگاه هاروارد و دانشگاه یل بود اما به ‌دلیل نحوه متفاوت تدریس به سرعت شهرت جهانی پیدا کرد و کشور‌های مختلف دنیا با دریافت مجوز رسمی از این دانشگاه، دوره CS50 را به‌ صورت محلی در کشور خود برگزار کردند. تیم برگزارکننده CS50 ایران هم از سال ۲۰۱۹ پس از مکاتبات با دانشگاه هاروارد و فراهم‌ سازی استاندارد‌های لازم، موفق به دریافت مجوز برگزاری این دوره و رویداد‌های پیرامون آن در ایران شد.

به گفته این تیم، از آنجایی که موضوع آموزش و علم در دنیا از آزادی برخوردار است تحریم ها هیچ تاثیری در برگزاری این دوره ها نخواهد داشت.

نیما سالارکیا، مدیر CS50x ایران، گفت: «این رویداد با ۲۶۰۰ دانشجو، بزرگترین رویداد برنامه نویسی کشور است».

وی در پاسخ به این سوال که چرا سومین رویداد این دوره آخرین رویداد است گفت: «برگزاری این دوره بسیار دشوار و دارای پیچیدگی های مختلف است. مسیر زندگی اغلب اغلب افراد تیم ما به سمت خدمت سربازی و یا مهاجرت منحرف شده است، به همین دلیل تصمیم بر این شد که این دوره بهترین و آخرین دوره ما شود».

محمد موذن، مدیر بازاریابی CS50x ایران در خصوص جامعه هدف و نحوه ارتباط با مخاطبان گفت: «جامعه هدف ما افراد ۱۶ الی ۲۵ سال و به طور معمول دانشجویان و دانش آموزان هستند. ما برای ارتباط با این افراد از طریق کانالهای مربوط و گاهی دانشگاه اقدام کردیم و یکی از خلاقیتهای جذب ما استفاده از تبلیغات اینفلوئنسری این حوزه بود که موفقیت آمیز بود».

به گفته موذن، هدف از تشکیل این تیم و برگزاری این دوره ها، ایجاد تحول در آموزش برنامه نویسی بوده که تا کنون با وجود مشکلات و چالشهای مختلف، موفقیت آمیز بوده است.

 

برچسب‌ها: تکنولوژیCS50xCS50x ایرانبرنامه نویسی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.