توسعه گروه موبونیوز با وبسایت، موبوکالج و موبونو
نخستین دوره رویداد موبواستارز برگزار شد ۸

توسعه گروه موبونیوز با وبسایت، موبوکالج و موبونو

توسط تحریریه نوپانا | ۱۴۰۱/۰۴/۱۸ - ۱۳:۴۴ | ۱۲ دقیقه

نوپانا: موبواستارز به عنوان اولین جشنواره تولیدکنندگان محتوای ویدئویی موبایل و فناوری ایران با تلاش گروه موبونیوز برگزار گردید. در این مراسم ضمن معرفی چهره‌های برتر تولید محتوای ویدئویی موبایل، جدیدترین خدمات گروه موبونیوز معرفی شدند.  

در این مراسم، مهدی شجاری، بنیانگذار موبونیوز با اشاره به اهداف خود از راه‌اندازی موبونیوز و گسترش آن گفت: «از همان روز اولی که به تنهایی کار خودم را شروع کردم تا به امروز که با یک تیم ۲۰ نفره کار می‌کنم یک هدف مشخص داشتم و آن هم خلق ارزش بوده است. برای همین پس از استقبال گسترده علاقه‌مندان و به وجود آمدن شبکه‌ای بزرگ از دوستداران موبونیوز (موبوبکس) تصمیم گرفتیم تا با شروع به کار وبسایت، موبوکالج و موبونو این گروه را توسعه دهیم».

به گفته شجاری، وبسایت موبونیوز سال گذشته به طور آزمایشی و با هدف ارائه بهتر مشاوره خرید گوشی و تولید محتوای تخصصی در زمینه فناوری کار خود را آغاز کرد. پس از گذشت یک سال نسخه رسمی وبسایت در نخستین دورهمی موبونیوز رونمایی شد تا فعالیت رسمی خود را شروع کند.

مهدی شجاری در مورد خدمات جدید وبسایت موبونیوز گفت: «وبسایت‌ جدید موبونیوز شامل بخش‌های مختلفی همچون سیستم هوشمند مشاوره خرید، صفحه نقد و بررسی گوشی های موبایل و لوازم جانبی، معرفی ترفندها و اپلیکیشن‌های موبایل، سیستم گیمیفیکشن و کلاب مخاطب و... می‌شود. در بخش راهنمای خرید وبسایت، الگوریتمی طراحی شده که با پرسیدن چند سوال از مخاطب، بهترین گزینه را طبق بودجه و علایق هر فرد به همراه فروشندگان و واردکنندگان معتبر هر دستگاه پیشنهاد می‌دهد».

 

لوگوی جدید

با توسعه هر چه بیشتر گروه موبونیوز تغییر لوگو و ایجاد یک هویت بصری جدید ضروری به نظر می‌رسید. براین اساس در نخستین دورهمی موبونیوز از لوگوی جدید این گروه رونمایی شد. مهدی شجاری، بنیانگذار موبونیوز در این مورد گفت: «زمانی که لوگوی جدید خلق شد و آن را دیدم، حس خوشایند و جذابی به آن داشتم چرا که در این لوگوی جدید همه عناصر شناخته شده موبونیوز دیده می‌شود. در این لوگو می‌توانید اِلمان‌هایی از حرف M و N را به همراه اِلمان‌هایی از ریزبینی، رقابت و نامحدود بودن را مشاهده کنید».

 

موبوکالج

موبوکالج، خدمت جدید گروه موبونیوز است که با هدف آموزش نیروی انسانی و معرفی آنها به شرکت‌ها و کارفرماها راه‌اندازی شده است.

مهدی شجاری در مورد انگیزه‌های خود برای راه‌اندازی موبوکالج گفت: «طی این سال‌ها با درخواست‌های زیادی از سوی مدیران شرکت‌ها و کارفرماها برای معرفی نیروی کار توانمند روبرو می‌شدم. از سوی دیگر بیش از ۷۵ درصد از مخاطبان موبونیوز در بازه سنی ۱۵ تا ۲۵ سال قرار دارند که یک ظرفیت گسترده را ایجاد می‌کند. همین موضوع باعث شد تا موبوکالج را را‌ه‌اندازی کنیم».

در ادامه این مراسم بهروز نظری، هم‌بنیانگذار موبوکالج فعالیت‌های این مرکز جدید را برای حاضران شرح داد و گفت: «کمبود نیروی انسانی توانمند و خوب، معضلی است که اغلب شرکت‌ها با آن روبرو هستند. براین اساس ما در موبوکالج تصمیم گرفتیم تا با آموزش نیروی آماده به کار و ارائه گواهی اختصاصی موبوکالج، راهکاری را برای حل این مشکل خلق کنیم. برنامه‌های موبوکالج در سه مرحله: مشاوره و هدایت شغلی، آموزش مهارت تخصصی و مهارت‌های نرم با رویکرد یادگیری و در نهایت اتصال دانشجویان به کارفرماها و شرکت‌ها اجرا می‌شود».

 

موبونو

در ادامه مراسم دورهمی موبونیوز، «موبونو»، به عنوان مرکز نوآوری و توسعه کسب‌و‌کار گروه موبونیوز معرفی شد. به گفته هادی شجاری، موبونیوز به واسطه رسانه‌ها و شبکه‌ی ارتباطی خود در بازار موبایل، ظرفیت‌های زیادی برای همکاری و رشد کسب‌و‌کارهای نوپا دارد. بر همین اساس موبونو راه‌اندازی شده تا به رشد و توسعه سریع‌تر کسب‌وکارهای نوپا کمک کند. مطابق برنامه‌ریزی در سال 1401 موبونو قصد سرمایه گذاری روی 5 استارتاپ مرتبط به موضوع و مخاطب موبونیوز را دارد. موبونو در بخش‌های بازاریابی و فروش، تامین مالی، دسترسی به شبکه ارتباطی و راهنمایی و مشاوره به کسب‌وکارهای نوپا کمک می‌کند تا مراحل رشد و توسعه خود را در زمان کوتاه‌تری طی کنند.

 

گزارش تحیلی بازار موبایل

در ادامه این مراسم مهدی شجاری گزارشی آماری از بازار موبایل که در تیرماه ۱۴۰۱ و با مشارکت حدود ۱۴ هزار نفر از مخاطبان موبونیوز تهیه‌ شده، ارائه کرد. براساس این گزارش برند شیائومی در حال حاضر بیشترین سهم را از بازار موبایل ایران دارد. همچین طبق نظرسنجی انجام شده بیش از ۸۰ درصد خریدهای موبایل به شکل حضوری انجام می‌شود و دیدن ویدئوهای نقد و بررسی اینفلوئنسرها و کارشناسان حوزه موبایل بیشترین تاثیر را در تصمیم‌گیری خریداران دارد. همچنین براساس تحقیق انجام شده معرفی یک برند در موبونیوز بر روی ۶۴ درصد از مخاطبان برای جست‌وجو و شناخت بیشتر از آن تاثیر دارد.

 

پنل‌های گفت‌وگو

در این مراسم دو پنل با موضوعات مربوط به شبکه‌های اجتماعی و فرصت‌های کسب‌وکار حوزه موبایل برگزار شد. نخستین پنل این مراسم با موضوع «رفتار خرید مخاطب و تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر آن» و با حضور مهدی شجاری، بنیانگذار موبونیوز، آرش برهمند، روزنامه‌نگار، پشوتن پورپزشک، مدیرعامل پادرو و رضا عالیان، مدیر روابط عمومی انجمن موبایل ایران برگزار شد. در این نشست اعضای پنل در مورد دلایل سهم اندک شبکه‌های اجتماعی از بازار خرید کالای الکترونیکی و دیجیتال به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

همچین در بخش دیگری از دورهمی موبونیوز نشستی با موضوع «فرصت‌های کسب‌وکار و استخدام در بازار موبایل» با حضور بهروز نظری، هم‌بنیانگذار موبوکالج، حامد قاسمی، مدیرفروش ایویز، میثم‌دادخواه، هم‌بنیانگذار موبایل آباد، میلاد نوری، مدیرعامل توکان تک و بابک بنیادی، مشاور بازاریابی دیجیتال برگزار شد.

 

موبواستارز

بخش پایانی نخستین دورهمی موبونیوز به جشنواره موبواستارز و معرفی برترین تولیدکنندگان محتوای ویدئویی حوزه موبایل و فناوری اختصاص داشت. مهدی شجاری، بنیانگذار موبونیوز در مورد اهداف خود از راه‌اندازی جشنواره موبواستارز گفت: «پس از استقبال و گسترده‌تر شدن مخاطبان موبونیوز تصمیم گرفتیم تا ضمن حمایت از سایر تولید‌کنندگان محتوا آن‌ها را برای خلق محتواهای باکیفیت و عالی تشویق کنیم. به همین منظور موبواستارز خلق شد تا محلی برای معرفی و ترویج محتواهای ویدئویی باکیفیت حوزه موبایل و فناوری باشد».

در نخستین جشنواره موبواستارز ۵۵۴ نفر شرکت کردند که پس از بررسی‌های انجام شده در نهایت نفرات برتر شناخته شدند. به نفرات اول تا سوم نخستین جشنواره موبواستارز به ترتیب ۱۵۰، ۱۰۰ و ۳۰ میلیون ریال جایزه نقدی این دوره اهدا شد. به دلیل حضور پرشمار ویدئوهای برتر جایزه مقام سوم به ۳ نفر از شرکت‌کنندگان اهدا شد تا جمع برندگان جوایز به ۵ نفر برسد. نفرات برگزیده نخستین جشنواره موبواستارز علاوه بر جایزه نقدی می‌توانند یک ویدئوی مشترک را با حضور مهدی شجاری تولید کنند.

همچنین در طول برگزاری مراسم چالش‌های توییتری مختلفی برای شرکت‌کنندگان برگزار شد که با اهدای ۲۰ دستگاه گوشی هوشمند همراه بود.

نخستین دورهمی موبونیوز پس از گذشت حدود ۵ ساعت و برگزاری نشست‌ها و پنل‌های مختلف و در نهایت اهدای جوایز موبواستارز در تالار وزارت کشور به پایان رسید.

 

برچسب‌ها: موبونیوزموبایلتکنولوژیاستارتاپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.