بقراط از راه اندازی بیمارستان پیشرفته مجازی خبر داد
روزهایی که درمان انسان آنلاین می‌شود ۸

بقراط از راه اندازی بیمارستان پیشرفته مجازی خبر داد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۴۰۱/۰۲/۰۷ - ۱۱:۵۱ | ۶ دقیقه

در بین سامانه های ویزیت آنلاین، بعضا در خصوص کلینیک یا بیمارستان آنلاین زمزمه هایی وجود دارد که کار درمان را پیچیده تر از یک ویزیت یا تجویز نسخه ارائه می‌دهد.

نوپانا: روابط عمومی بقراط از تاسیس بیمارستان مجازی ای خبر داد که تمام فرآیندهای یک بیمارستان با پتانسیل مجازی شدن را داراست.

حضور دو ساله بقراط در نمایشگاه جیتکس دوبی و دیگر ایونت های بین المللی باعث شد تا این ایده تقویت شود و صحبت های بسیار جدی در خصوص گسترش در برخی کشور های عربی و اروپایی انجام شود. 

بقراط این ویژن را به عنوان اهداف سال جاری دنبال میکند و به صورت جدی در حال گسترش هوش مصنوعی در فرایندها و تشخیص ها و ورد به حوزه mHealth و digitalHealth است. این موارد از پایه های شکل گیری بیمارستان مجازی هستند. 

به عبارتی بقراط، در حال راه اندازی شکل های جدیدی از ارتباط پزشک و بیمار است، به گونه ای که به عنوان یک دستیار هوشمند و قابل اعتماد همواره مراقب سلامتی و روند درمان بیمار باشد.

شرکت داده کاوان امیرکبیر در سال ۹۲ توسط جمعی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر با هدف طراحی و تولید نرم افزار های تحت وب ثبت گردید. پس از آماده سازی چندین نرم افزار برای سازمان ها و شرکت های مختلف، به سفارش بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی میلاد طراحی سیستم هوشمند مدیریت اطلاعات بیمارستان (HIS) انجام شد و همزمان وبسایت و سیستم های نوبتدهی اینترنتی آن بیمارستان راه اندازی شد. 

حضور ۴ ساله این شرکت در حوزه بهداشت و سلامت کشور باعث شد تا بنیانگذاران به دغدغه های پزشکان، منشی ها و بیماران و ضعف آی تی در این حوزه پی ببرند. در سال ۹۶ ایده بقراط با هدف حذف فرایند های کاغذی، نظم دهی به مطب، دسترسی در هر زمان و مکان با هر دستگاه به پرونده بیماران در ذهنشان شکل گرفت و پس از ۵ سال توانستند به کاملترین پلتفرم آنلاین در حوزه سلامت تبدیل شوند، و در حال حاضر نقش به سزایی در حذف دفترچه های کاغذی بیمه و نسخه نویسی الکترونیک تامین اجتماعی و بیمه سلامت ایفا میکنند.

در زمان شروع فعالیت بقراط سامانه های دیگری نیز در زمینه مدیریت مطب فعالیت میکردند، اما تحلیل و پیاده سازی دقیق فرایندها توسط بقراط، ظرافت در طراحی و زیبایی سامانه، پویایی آن و آپدیت های به موقع و کاربردی، پشتیبانی ۲۴ ساعته و ۷ روزه هفته و رایگان و بسیاری موارد دیگر باعث شد تا استقبال مناسب تری از بقراط شود بالاخص توسط پزشکان مطرح در کشور، و همین موارد منجر به خروج برخی رقبا از بازار مدیریت مطب گردید.

اغلب استارتاپهای سلامت دیجیتال از آغاز کار خود تصمیم گرفتند تا با پیوستن به سوپراپلیکیشنها و یا جذب سرمایه کسب و کار خود را توسعه دهند و این در حالی بود که بقراط با فعالیت در مراکز درمانی و کشف نیاز بازار پزشکان بدون جذب سرمایه و کاملا بوتسترپ توانست در سال اول نقطه سر به سر را رد کند.

کرونا و شروع نسخه نویسی الکترونیک در کشور بی تاثیر نبوده، اما نقطه عطف بقراط در سال ۹۹ و با تغییر استراتژی، بازنگری فرایندها و ساز و کار فروش شکل گرفت.

در حوزه سلامت و درمان کشور چند دستگی وجود دارد، وزارت بهداشت، سازمان تامین اجتماعی، نظام پزشکی و بیمه سلامت هر کدام قوانین خود را دارند و اتفاق نظری در این بین وجود ندارد. حتی با وجود گذشت این سال ها از همه گیری ویروس کرونا، همچنان قوانین شفافی بابت پزشکی از راه دور وجود ندارد، چه برسد به نسخه نویسی الکترونیک که عمری از شروع آن نمیگذرد.

برچسب‌ها: بقراطپلتفرم آنلاین سلامت بقراطبیمارستان مجازی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.