تحول دیجیتال، گامی به سوی تغییرات در کسب‌وکار
رویداد: ۸

تحول دیجیتال، گامی به سوی تغییرات در کسب‌وکار

توسط تحریریه نوپانا | ۱۴۰۰/۰۶/۰۹ - ۱۵:۲۱ | ۸ دقیقه

همایش آنلاین " تحول دیجیتال" با حضور متخصصان عرصه بانکداری و بیمه در 10 شهریور 1400 برگزار می‌شود.

نوپانا: تغییر سبک زندگی باعث شده است تا تحول دیجیتال برای شرکت‌ها و به خصوص کسب‌وکارهای سنتی الزامی شود. تحول دیجیتال به طور کلی به عنوان مجموعه‌ای از ابزارها و فرآیندهای مدرن در نظر گرفته می‌شود که برای حل مشکلات کسب‌وکار و جلب رضایت مشتریان استفاده می‌گردد. از این رو  برای هر کسب‌وکاری، تحول دیجیتال، تحولی استراتژیک و حائز اهمیت تلقی می‌شود که با شیوع کرونا پررنگ‌تر شده است.

 تحول دیجیتال باید به تغییرات و توسعه در 4 فرآیند: مدل کسب‌وکار، تجربه دیجیتال ذینفعان، فرآیند‌های دیجیتال و محیط دیجیتال منتهی شود  تا بتواند تاثیری بنیادی در عملکرد یک سازمان داشته باشد. در واقع یک کسب‌وکار باید بتواند از فناوری‌های تحول‌آفرین مانند: اینترنت اشیا، رایانش ابری، اپلیکیشن‌های موبایل، رسانه‌های اجتماعی، واقعیت مجازی و افزوده، تحلیل‌گری داده‌، هوش مصنوعی، بلکچین و... در راستای تحول دیجتال استفاده کند تا فرصت‌های جدیدی برای کسب‌ درآمد و ارزش ایجاد نماید.

 از این رو کسب‌کارهای زیادی مانند بیمه‌ها، بانکداری و... را می‌بینیم که در این مسیر  گام برداشته‌اند و به دنبال استفاده هرچه بهتر از مزیت‌های تحول دیجیتال برای خدمات‌رسانی امن، سریع و مناسب به مشتریان خود هستند.می‌توان در حوزه اینشورتک به بیمه دات کام به عنوان نمونه چنین کسب و کارهایی اشاره کرد.

 شرکت آریا پرداز رایکا با نام تجاری بیمه دات کام در تاریخ 01/01/1396 فعالیت خود را در زمینه بازاریابی و فروش آنلاین محصولات بیمه‌ای آغاز کرد. Bimeh.com، سامانه استعلام، مقایسه و خرید آنلاین بیمه است. این سامانه دارای مجوز بیمه مرکزی، 24 ساعت شبانه روز 7 روز هفته در خدمت بیمه‌‌گزاران می‌باشد. در این سایت، امکان خرید اینترنتی انواع بیمه نظیر بیمه اتومبیل( بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه)، بیمه موتورسیکلت، بیمه آتش سوزی و زلزله، بیمه مسافرتی، بیمه درمان، بیمه مسئولیت پزشکان، بیمه کرونا، بیمه تجهیزات الکترونیک(بیمه موبایل، بیمه لپ تاپ، بیمه تبلت) فراهم است.

این سازمان می‌کوشد تا با تأکید بر مشتری‌مداری و با به کارگیری مدیران باتجربه و کارشناسان متخصص در راستای ارائه اطلاعات دقیق، شفاف و بی‌طرفانه، امکان مقایسه سریع و خرید آسان را برای همراهان خود فراهم آورد.

بیمه دات‌ کام با استقبال از طرح تحول دیجیتال و به واسطه بهره‌گیری از قابلیت‌های دیجیتال توانسته در مدل‌های کسب‌وکار خود ارزش‌ آفرینی کند. از این رو این سازمان توانسته علاوه بر بهبود عملکرد قابل ملاحظه درون سازمانی که شامل افزایش کارایی و اتوماسیون فرآیند است، در زمینه افزایش سرعت پاسخ‌دهی و ایجاد حس خوب اعتماد  برای مشتریان و نمایندگان خود، تغییرات ملموسی را ایجاد کند. بیمه دات کام سال گذشته به دلیل رویکرد بسیار مثبت خود مخصوصا در حوزه مارکتینگ، استراتژی و سیاست‌ها، حرکت‌های فرهنگی، رعایت اصول و خط قرمزهای صنعت بیمه برای تقدیر به واحد نظارت بیمه مرکزی فراخوانده شد.

مهندس بهاره شریفیون، کارآفرین و مدیرعامل استارت‌آپ‌ دانش بنیان بیمه دات کام معتقد است:« شرکت‌های دانش بنیان بیمه‌ای، تکنیک و نوآوری در بستر آنلاین را به عنوان شیوه سولوشن محور برای رشد صنعت بیمه سرلوحه کار خود قرار داده‌اند. این امر می‌تواند نوید حرکت‌های امیدوارانه به سوی دولت الکترونیک در حوزه بیمه تلقی گردد. توجه به استارت آپ های نوپا و بهره گیری از نوآوری‌های آن‌ها در چارچوب منافع ملی بیمه، گام‌های رشد و تعالی اقتصاد دولت الکترونیک هستند. خلق اندیشه، کارآفرینی، رشد صنعت بیمه، کسب وکارهای متنوع جدید، فناوری های نوآورانه و ظهور اقتصاد جدید مبتنی بر آن، نقطه عطفی است که حمایت‌های بیمه مرکزی،  پنجره جدیدی به روی آن‌ها در کشور باز می‌کند. به این ترتیب، بهره‌مندی بیشتری از توسعه در حوزه اقتصاد دانش ‌بنیان بیمه حاصل می‌شود.»

مهندس بهاره شریفیون اذعان کرد:« استارت‌آپ‌های بیمه‌ای در صنعت بیمه، راه حل جدیدی وارد کرده‌اند. آن‌ها درصدد هستند که صنعت بیمه را از دوره سنتی به الکترونیکی گذار کنند. امیدوار هستیم که با تعامل پیش رو و رویکرد صحیح و مثبت، موضوعات به نحوی برای بیمه مرکزی مطرح گردد که توجیه مساله برای مرجع قانون‌گذار و مدیران ارشد تحقق یابد. در این حالت می‌توان به حمایت و کمک آنان برای یافتن نقش و جایگاه شایسته استارت‌آپ‌های بیمه‌ای در دولت الکترونیک نائل شد. این اتفاق می‌تواند کاتالیزور مثبت شناسایی شود تا زیرساخت‌های فناورانه به درستی با دقت و انسجام جایگاه خود را بیابند. تسهیلات نیز به صورت صحیح و هوشمندانه ارائه شود تا کارآفرین با آسودگی بتواند به ارزش آفرینی خود جامه عمل بپوشاند.»

در این راستا هلدینگ کسب‌وکار ماهان همایش آنلاین «تحول دیجیتال» در تاریخ 10 شهریورماه در محل مرکز سیمنارهای کسب‌کار ماهان برگزار می‌کند. در این همایش در پنل تخصصی با موضوع بانکداری و بیمه اساتید نام آشنایی مانند سرکارخانم بهاره شریفیون مدیرعاملbimeh.com ، جناب آقای کارستن باج متخصص تحول دیجیتال در بانک داری دیجیتال، جناب آقای مصطفی امینی  پژوهشگر و مشاور اجرایی بانکداری دیجیتال و ... سخنرانی خواهند کرد.

برچسب‌ها: بیمه دات کامرویداد تحول دیجیتال
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.