29 کاری که باید تا قبل از 30 سالگی انجام داد
قسمت چهارم ۸

۲۹ کاری که باید تا قبل از ۳۰ سالگی انجام داد

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۱/۲۴ - ۱۲:۰۰ | ۵ دقیقه

برای انجام بعضی کارها، زودتر از آن‌چه فکر کنید دیر می‌شود.

نوپانا: «هیچوقت برای شروع دیر نیست.»؛ این جمله را بارهای بار شنیده‌ایم. اما حقیقتی وجود دارد که انجام بعضی از کارها، زمان خاص خود را دارند. شما در هر سنی می‌توانید به سفر خارج از کشور بروید اما در هر سنی نمی‌توانید یک ورزشکار بزرگ شوید. تا قبل از 30 سالگی هزاران کار مختلف می‌توان انجام داد، اما انجام و یادگیری برخی از آنها به نظر ضروری‌تر می‌رسد که در ادامه به آنها اشاره می‌شود. قسمت چهارم:

16- خوش‌گذرانی

خوش‌گذرانی کردن به این معنی نیست که هر روز مقدار زیادی پول خرج کرده و کارهای دیگر خود را تعطیل کنید، بلکه به این معنا است که در برنامه خود تفریح را فراموش نکنید. با برنامه‌ریزی درست با دوستان خود به گردش بروید و فقط به فکر خوش‌گذراندن آن ساعات باشید.

17- شکست خوردن

درست متوجه شدید. شکست بخورید. اصولاً در این سن شکست خوردن طبیعی است. پس با قدرت به سمت تجربه‌های نو رفته و از شکست خوردن نترسید.

(همچنین در این‌باره بیشتر بخوانید: از شکست‌های خود استقبال کنید)

18- شبکه سازی

یاد بگیرید که شبکه‌ای از دوستان و افراد موفق دور خود داشته باشید. این کار هم در زندگی شخصی و هم در کسب‌وکار به شما کمک زیادی خواهد کرد. در رویدادهای مختلف شرکت کنید و با افراد بیشتری آشنا شوید. هرکدام از این افراد ممکن است جایی به درد شما بخورند و یا حتی برعکس ممکن است شما برای آنها کاری بکنید و یا حداقل برای هم دوستان خوبی بمانید.

19- آواز خواندن

در جمعی دوستانه با صدای بلند آواز بخوانید. این کار ممکن است برای شما خنده‌دار باشد، اما انجام آن به بالا رفتن اعتماد به نفس و همچنین صمیمیت جمع، کمک شایانی می‌کند. ترس از جمع را کنار بگذارید. دوستان شما از فضا نیامده‌اند و همه مانند شما ضعف‌ها و قدرت‌هایی دارند و کسی از کسی بالاتر نیست.

20- سفر کردن

به تنهایی مسافرت رفتن را تجربه کنید. کوله‌پشتی خود را بردارید و به دل جاده‌ها بزنید. ممکن است این‌کار برای خیلی‌ها ترسناک باشد، اما انجام آن باعث می‌شود فرد از پوسته‌ای که دور خود کشیده‌است خارج شود. علاوه بر آن زمان خوبی است برای فکر کردن و بازنگری در مسیر زندگی و جذب ایده‌های تازه‌تر.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید

29 کاری که باید تا قبل از 30 سالگی انجام داد: (قسمت اول)

29 کاری که باید تا قبل از 30 سالگی انجام داد: (قسمت دوم)

29 کاری که باید تا قبل از 30 سالگی انجام داد: (قسمت سوم)

برچسب‌ها: روان‌شناسی موفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا