اینوتکس پیچ ۲۰۲۱ برگزار شد
یک مسابقه درسطح کشورِ، ۸

اینوتکس پیچ ۲۰۲۱ برگزار شد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۴۰۰/۰۳/۰۱ - ۱۳:۰۱ | ۷ دقیقه

فینال مسابقه استارتاپی اینوتکس پیچ ۲۰۲۱ با حضور ۱۲ تیم از سراسر کشور در روز آخر نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۱ برگزار شد.

نوپانا:‌ دیدار نهایی چهارمین دوره اینوتکس در حاشیه نماشگاه اینوتکس۲۰۲۱ برگزار شد . تیم های راه یافته به فینال شامل فرانو، توسعه و خدمات مشاوره دریا، رایان پلیمر آرتا، هیچ هاپ، رپید ایکس، اکتیوا، زیست فناوری آوین، ایمن نانو فام، ماهان گستر کنعان، زیست فناور گستر روناک، آچارچک و نمالاین هستند که از شهرهای تهران، کرمان، قزوین، بوشهر، تبریز و همدان در این نمایشگاه حضور پیدا کردند. 

طی رقابت اینوتکس پیچ، از هر استان دو تیم برای رقابت در فینال انتخاب شده‌اند که ۱۲ تیم به فینال راه یافتند. در بخش دیگر این رقابت‌ها یعنی اینوتکس بتل، ۶ تیم‌ منتخب در اینوتکس پیچ باهم به صورت دو به دو به رقابت پرداخته، مقابل هم پرسش و پاسخ می‌کنند و در نهایت یک تیم به عنوان برنده انتخاب می‌شود.

جوایز این دوره با حمایت بانک توسعه و تعاون برای سه تیم برتر به ترتیب: بیست، پانزده و ده میلیون تومان در نظر گرفته شده است و سایر جوایز دیگر که از طرف نمایشگاه به شرکت کنندگان این دوره تقدیم خواهد شد.

در پایان این جدال استارتاپی، تیم نانوفام برنده اول اینوتکس بتل شد همچنین رپید ایکس مقام اول اینوتکس پیچ، اکتیوا دوم و نمالاین سوم را کسب کردند.

در پایان این رویداد گفتگویی با داوران این رویداد جذاب داشتیم که در ادامه آمده است:

امیرحسین شبیری، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری پرشیا و داور اینوتکس ۲۰۲۱  با تحسین برگزاری این مسابقه در سطح کشور گفت: «این اتفاق خوبی بود از این نظر که تیم‌هایی که آمده بودند از استان‌های مختلف بودند. متاسفانه ما در خیلی از رویدادها می‌بینیم که بیشتر آن‌ها در حومه‌ی تهران هستند و تیم‌هایی که انتخاب می‌شوند از تهران هستند اما این باررقابت خوبی رقم خورد. نکته بعدی که برای خود من بسیار مهم بود، بحث انتخاب تیم یا همان مزیت جدی بود که اگررقبای دیگری بخواهند وارد این صحنه شوند حداقل ۶ ماه تا یک سال زمان می‌برد تا بتوانند به وضعیت فعلی استارتاپ برسند.»

مریم نجفی مدیر عامل نیک ونچرز دیگر داور این رویداد درباره این مسابقه گفت: «ارائه‌ها در مجموع به نظر من خوب بود. تیم‌هایی که راه پیدا کرده بودند تیم‌های خوبی بودند. یک چک لیست برای معیارها داشتیم تا در مورد بازار تیم‌ها نظر بدهیم و آن بحث هم ارزش افزوده‌ای که ایجاد می‌کنند و اینکه چقدر توانستند کار خود را توسعه بدهند بود. تمام تلاشمان را کردیم تا به عنوان تیم داوری انتخاب درست و صحیحی داشته باشیم و من شخصا راضی هستم و فکر می‌کنم تیم‌هایی که انتخاب شدند واقعا صلاحیت برد را داشتند. البته رقابت‌ها استارت آپی است و شرایط خودش را دارد.»

شهباز عسگری مدیر شرکت نگار اندیشگان و داور اینوتکس پیچ درباره  این دوره از مسابقات پیچ و نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۱  گفت: «خدمتتان عرض کنم که نمایشگاه خوبی هست، فضای جوان فضای خیلی اکتیو. برای من جالب هست چون شاید من خودم هم ۲۴ سال پیش این مسیر را به شکل خشونت آمیزی شروع کردم و خوشحال هستم که همچین فضایی خلق شده تا افرادی که خلاق هستند جوانانی که شاید تجربیات ورود در بازار دردسر های شروع یک استارت آپ و یک کمپانی را شاید تجربه نکرده باشند می‌توانند در این فضا رشد کنند. در مورد تیم‌هایی که شرکت داشتند همه خوب بودند واقعا جزو بهترین‌ها بودند. معیارمن بیشتر ارزش نهایی پروژه‌ها بود تا کاری که انجام شده و اینکه شانس موفقیت زیادی را داشته باشند حتی اگر ارائه هم کیفیت پایینی داشت. ما سعی می‌کردیم که حرف جان کلام و مزیت‌های رقابتی را بگیریم و اینکه آیا می‌توانند در چند سال آینده تبدیل به شرکت بزرگی بشوندیا نه. برای من معیار این اصلی بود و فکر می‌کنم که قصد هم همین بوده که به نظرم همه تیم‌ها خیلی خوب بودند به خصوص تیم هایی که سعی می‌کردند از این فرصت استفاده کنند. در کل فضای مثبتی بود و دوستانی که دست اندرکاراین نمایشگاه بودند خیلی زحمت کشیدند و واقعا از صمیم قلب خوشحال هستم که در کشور ما چنین جوانانی وجود دارند و این همه زحمت می‌کشند.»

برچسب‌ها: استارتاپاینوتکس ۲۰۲۱اینوتکس پیچ ۲۰۲۱امیرحسین شبیریمریم نجفیپرشیا فاندنیک ونچرز
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.