سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومانی روی استارتاپ‌های حوزه مدیریت ثروت
در نشست خبری رویداد نوین‌کمپ مطرح شد: ۸

سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومانی روی استارتاپ‌های حوزه مدیریت ثروت

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۹/۰۹/۲۹ - ۱۸:۰۰ | ۸ دقیقه

اولین رویداد نوین‌کمپ با محوریت حوزه تکنولوژی‌های مدیریت ثروت (WealthTech) و با مشارکت مشاور سرمایه‌گذاری تامین سرمایه نوین و با حمایت بانک اقتصاد نوین در تاریخ ۱۸ دی ماه سال جاری آغاز خواهد شد.

نوپاناشتابدهنده نوین تک از برگزاری رویدادی تحت عنوان «نوین کمپ» با امکان سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد تومانی روی استارتاپ‌های حوزه مدیریت ثروت (Wealthtech) خبر داد. نوین تک به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه مالی بانک اقتصاد نوین، با همکاری شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر مدیریت ثروت ستارگان و صندوق سرمایه‌گذاری پرشیا روی استارتاپ‌های منتخب این رویداد سرمایه گذاری خواهد کرد.

محمدرضا قبادی، مدیرعامل شتابدهنده نوین‌تک در نشست خبری این رویداد گفت: این شتابدهنده از سال ۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده و تا به امروز با ۲۸ استارتاپ همکاری داشته. به گفته قبادی از اوایل سال ۹۹ مسیر این شتابدهنده کمی تغییر پیدا کرده و آنها به سمت بیزینس B2B و توسعه محصولات سازمانی رفته‌اند تا پل ارتباطی بین اکوسیستم نوآوری و شرکت‌های بزرگ ایجاد کنند: «این اتفاق در راستای تسهیل ارتباطات بین اکوسیستم نوآوری و گروه‌های مالی اقتصادی صورت گرفته است. آغاز این کار را با حوزه مدیریت ثروت شروع کرده‌ایم که افتتاحیه آن ۱۸ دی‌ماه خواهد بود و در آن دو دسته استارتاپ را مد نظر قرار داده‌ایم.»

به گفته قبادی آنها قصد دارند در رویدادهای نوین کمپ با دو دسته استارتاپ سر و کار داشته باشند، یکی تیم‌های کوچک که هنوز محصولی ندارند و در مرحله بذری قرار دارند ولی ایده‌های جالب و تیمی قدری دارند و دیگری تیم‌های کوچکی که وارد مارکت شدند و محصولی هم در بازار دارند. قبادی می‌گوید همکاری هر یک از این تیم‌ها با گروه نوین تک برایشان موفقیت آمیز خواهد بود و دلیل آن را چنین توضیح می‌دهد: «این تیم‌ها می‌توانند از سرویس‌ها و زیرساخت‌های ما استفاده کنند. در واقع نوین کمپ دریچه‌ای برای ورود این تیم‌ها به فعالیت با بازیگران بزرگ‌تر خواهد بود.»

قبادی می‌گوید آنها بیست میلیارد تومان برای اولین رویداد نوین کمپ در نظر گرفته‌اند تا آن را در تیم‌های گوناگون سرمایه‌گذاری کنند: «حجم‌های گوناگونی در نظر گرفتیم که در تیم‌های مختلف مقادیر متنوعی را سرمایه‌گذاری کنیم.»

او درباره کارگاه‌های برنامه‌ریزی شده در این رویداد نیز گفت: کارگاه‌ها از سوم تا ۱۷ بهمن در بستر آنلاین و به صورت رایگان برای عموم برگزار می‌شود و حضور در افتتاحیه نیاز به ثبت‌نام ندارد اما بعد از ثبت نام فرآیند بررسی و انتخاب برای سرمایه‌گذاری آغاز می‌شود که امیدواریم تا پایان سال ۹۹ گزینه‌های سرمایه‌گذاری را به مرحله عمل برسانیم.

سحر هاشی طباطبایی، رییس هیئت مدیره نوین تک نیز در این نشست خبری گفت: «بانک اقتصاد نوین از سال ۹۸ حرکت به سمت بانکداری دیجیتال را به طور جدی در دستور کار قرار داده در این راستا شرکت نوین تک از طریق راهکارهای نوآورانه حل مشکلات مالی بانک اقتصاد نوین را در دستور کار قرار داده است.»

او گفت: «بانک اقتصاد نوین به شدت برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نوآورانه علاقه‌مند است و حضور در این رویداد علاوه بر فرصت‌های جذب سرمایه‌گذاری می‌تواند تضمین کننده ادامه راه در کنار بانک‌های بزرگ برای تیم‌های کوچک باشد.»

مراحل پذیرش تیم‌ها

قبادی در خصوص مراحل پذیرش تیم‌ها در این رویداد گفت: «ثبت نام از طریق سایت نوین‌تک انجام می‌شود؛ در ابتدا یک ارزیابی اولیه روی استارتاپ انجام می‌شود تا سطح هر استارتاپ مشخص شود. از طرفی اگر ایده و استارتاپی از نظر تیم ارزیابی به بلوغ کافی رسیده باشد، این احتمال ورود دارد که به‌صورت جداگانه و به کمک کمیته شرکای حاضر به فرایند سرمایه‌گذاری اختصاص یابد.»

او ادامه داد: «ارزیابی بازار ، رشد پذیری، ارزیابی و توانایی تیم و ... از جمله موارد مهم در پذیرش تیم‌ها برای شرکت در رویداد است.»

به گفته قبادی، در این همکاری و برای سهولت در امر سرمایه‌گذاری مشترک، یک فرمت ثابت و پروسه‌ای ساده برای تیم‌های حاضر در رویداد در نظر گرفته شده است. این پروسه از شروع بررسی تا پایان ۴۵ روز طول خواهد کشید.

هدف‌گذاری برای ورود به حوزه مدیریت ثروت

امیرحسین شبیری مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری پرشیا در خصوص اهداف این صندوق از ورود به حوزه مدیریت ثروت گفت: «در حوزه‌های پرداخت الکترونیک و فین‌تک استارتاپ‌های زیادی داریم ولی در این حوزه‌ها استارتاپ قوی وجود ندارد. در این رویداد احتمال پیدا شدن یک ایده تیم قوی و نوآور برای این حوزه وجود دارد.»

شبیری ادامه داد: «متاسفانه توجه زیادی به استارتاپ‌های حوزه مدیریت ثروت نشده است و سرمایه‌گذاری‌ در این حوزه نوآورانه‌تر خواهد بود. همچنین جدید بودن این حوزه باعث شده تا در حوزه مدیریت ثروت سرمایه‌گذاری کنیم.»

برچسب‌ها: شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر مدیریت ثروت ستارگانشتابدهنده نوین تکصندوق سرمایه‌گذاری پرشیابانک اقتصاد نوینمدیریت ثروتWealthTech
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.