بیش از حد کار کردن، بازده را پایین می‌آورد
آهسته و پیوسته پیش بروید ۸

بیش از حد کار کردن، بازده را پایین می‌آورد

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۱/۲۱ - ۱۰:۰۰ | ۴ دقیقه

با فشار زیاد فرصت‌ها از دست می‌روند و وقفه‌های طولانی در کار به‌وجود می‌آید.

نوپانا: هفته‌ای چند ساعت کار می‌کنید؟ اگر یک کسب‌وکار را راه‌اندازی کرده‌اید، 40 ساعت منطقی است. حتی بیشتر از آن و تا 50 ساعت کار خوب است. بیشتر چطور؟

اگر کار شما یک کار تیمی باشد، نگران ساعات کاری زیاد نباشید. بسیاری از کارآفرینان، به صورت غیر عادی هفته‌ای 60 ساعت را کار می‌کنند.

برای بعضی‌ها، ساعات کاری روزانه مشخص وجود ندارد. یعنی روند کاری آنها سیر مشخصی ندارد. یعنی نمی‌توانند مشخص کنند که چه ساعاتی را کار می‌کنند و چه ساعاتی را به استراحت مشغول هستند.

حقیقت تلخی وجود دارد و ان این است که عده‌ای فکر می‌کنند با کار دائم و بدون وقفه موفق‌تر هستند. اما داستان ساده‌تر از این حرف‌ها است و باید دانست که فرصت‌ها با این عجله‌ای که آنها دارند، فرار نمی‌کنند و در عوض این افراد چیزهای دیگری از دست می‌دهند.

فرصت‌سوزی واقعی

هر چقدر بیشتر از حد منطقی به خود فشار بیاورید، به همان نسبت تایم استراحت بیشتری احتیاج دارید. تحقیقات نشان می‌دهد کار زیاد، یعنی هفته‌ای بیشتر از 50 ساعت کار کردن، یکی از عوامل از دست رفتن فرصت‌ها است.

در تحقیقی دیگر که موسسه «IGDA» انجام داده، این مسئله ثابت شده است که هفته‌ای 60 ساعت کار کردن با هفته‌ای 40 ساعت کار کردن فرق آن‌چنانی ندارد و و تازه در مورد اول، یعنی در مدلی که هفته‌ای 60 ساعت و بیشتر کار می‌کنند، بازدهی به مرور زمان پایین می‌آید.

در تحقیق دیگری که دانشگاه استنفورد انجام داده است، هر هفته کاری که فراتر از 50 ساعت باشد، کسب‌وکار را به همان میزان به سمت ضرر کردن می‌برد. در واقع حدود 50 ساعت کار کردن ایده‌آل ترین حالت ممکن است.

تمام این موارد قابل نقض هستند، اگر نگاه شما به کسب‌وکار کوتاه‌مدت باشد. اما اگر نگاهی آینده‌نگر و بلندمدت به کسب‌وکار خود دارید، باید ساعت‌های کاری را به درستی تنظیم کنید.

علاوه بر این برای هر هفته حداقل یک روز و نیم را به استراحت اختصاص دهید و همه کارها را در صورت امکان تعطیل کنید و در دنیای خارج از کار، با خانواده و دوستان خود وقت بگذرانید. خلاصه اینکه: همه چیز کار نیست و «زندگی کنید.»

برچسب‌ها: روان‌شناسی موفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا