قاچاقچیان مسئول اصلی برهم خوردن بازار موبایل در چند روز گذشته هستند
رئیس انجمن واردکنندگان موبایل و لوازم جانبی: ۸

قاچاقچیان مسئول اصلی برهم خوردن بازار موبایل در چند روز گذشته هستند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۲۰:۲۸ | ۳ دقیقه

رئیس انجمن واردکنندگان موبایل و لوازم جانبی گفت: طرح رجیستری نتوانسته قاچاق گوشی را متوقف کند، بلکه افراد گوشی را قاچاق و پس از رجیستر کردن بدون گارانتی در بازار به فروش می‌رسانند.

نوپانا به نقل از کلیک: حسین غروی‌رام روز یکشنبه در نشست خبری گفت: دولت از تصمیم خوبی که درباره ممنوعیت گوشی های بالای ۳۰۰ یورویی گرفته بود، به دلایلی صرف نظر کرد.

وی با بیان اینکه با وجود افزایش قیمت ارز، اکنون گوشی تلفن‌همراه اصلا گران نیست، افزود: قاچاقچیان با قاچاق گوشی های بالای ۳۰۰ یورو بازار ارز را نیز بر هم زدند. پیشنهاد من این است که مردم با مراجعه به تعزیرات و بازرسی وزارت صنعت از این وضعیت شکایت و خواسته خود را مطالبه کنند.

غروی‌رام اشاره کرد: نیروهای امنیتی باید به این مساله ورود کنند تا متوجه شویم مشکل از کجاست؟ ما ادعا کردیم قیمت موبایل در بازار از همه جای دنیا ارزان تر است و این ادعا را اثبات کردیم. کافیست قیمت گوشی را در آمریکا با دلار ۲۲ هزارتومانی ضرب کنید. حتی در برخی موارد گوشی های ما ارزانتر نیز است.

رئیس انجمن واردکنندگان موبایل اضافه کرد: واردکنندگان موبایل، سرمایه خودمان را در این راه گذاشته و بازار را تامین کردند. برای گوشی های بالای ۳۰۰ یورو که به شکل قاچاق وارد شده است نه خدمات پس از فروش دارد نه از آن حمایت می شود.

«قاچاقچیان بازار موبایل را برهم می زنند»؛ او با تاکید بر این جمله می‌گوید: واردکنندگان موبایل، اعتبار خودشان را در شرکت هایی که در کشورهای دیگر برای دور زدن تحریم ها دایر کردند، به خطر انداختند تا بتوانند گوشی وارد کنند اما قاچاقچیان برای ما مشکلات زیادی ایجاد کردند. باید با آن ها برخورد شود.

غروی‌رام تاکید کرد:‌ ما اکنون واردات گوشی مسافری نداریم. گوشی های زیادی به اسم مسافری قاچاق و رجیستر می شوند.

برچسب‌ها: قاچاق موبایلانجمن واردکنندگان موبایلموبایل ۳۰۰ یوروییحسین غروی‌ رام
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.