نوشته های مرتبط: قاچاقچیان مسئول اصلی برهم خوردن بازار موبایل در چند روز گذشته هستند

قیمت تلفن همراه ۱۵ تا ۳۰ درصد کاهش یافت

۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۱۴:۳۶/ ۱۰ دقیقه

بازار تلفن همراه بعد ‌از چند ماه التهاب که عواملی همچون شیوع کرونا، تخصیص نیافتن ارز، دپو شدن تلفن همراه در گمرک، منتشر شدن خبر ممنوعیت واردات تلفن همراه بالای ۳۰۰ یورو و... بر آن تأثیر گذاشته بود، این روزها، آرام آرام به سمت آرامش نسبی می رود. اما در این ۴ ماه بر بازار تلفن همراه چه گذشت و چه اقدام‌های مؤثری صورت گرفت تا آرامش به این بازار بازگردد.

گوشی بالای ۳۰۰ یورو همچنان اجازه واردات ندارد

۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۷:۳۲/ ۱۸ دقیقه

درحالی که خبر لغو ممنوعیت واردات به ارزش بالای ۳۰۰ یورو منتشر شد، به گفته رئیس کمیسیون تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل، این گوشی‌ها از ابتدای امسال هم از بانک مرکزی تخصیص ارز نگرفتند و تمامی کالاهای با ارزش بالای ۳۰۰ یوروی وارداتی در این مدت، به‌صورت غیررسمی وارد شده است.

معافیت ۸۰دلاری واردات گوشی مسافری لغو شد

۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۷:۲۸/ ۵ دقیقه

معاون فنی گمرک ایران از معافیت ۸۰ دلاری واردات گوشی مسافری خبر داد و گفت: حقوق و عوارض ورودی تلفن همراه از این به بعد با نرخ ارز سنا محاسبه می‌شود.

راه نجات بازار موبایل کاهش بروکراسی است

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۱۵:۳۸/ ۲۸ دقیقه

با اینکه کمی بیش از یک سال از نهایی شدن رجیستری می‌گذرد و قرار بود قاچاق گوشی موبایل به صفر برسد اما این قاچاق تا همین اواخر شکل تازه‌ای به اسم واردات گوشی مسافری به خود گرفته بود. از آن‌سو بسیاری از مدل‌های موبایل یا در بازار یافت نمی‌شوند و یا اگر هم پیدا شوند به صورت مسافری وارد شده‌اند و خدمات پس از فروش ندارند. همه این‌ها را قرار دهید در کنار زبانه‌کشیدن قیمت ارز و عبورش از مرزهای باورنکردنی و ورود به یک جنگ اقتصادی تمام عیار تا ببینید که بازار موبایل حال خوبی نداشته و هنوز هم ندارد.

سامانه رجیستری موبایل مسافری برای قاچاقچیان بازگشایی نمی‌شود

۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۱۴:۴۱/ ۹ دقیقه

حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق گفت: سامانه رجیستری تلفن همراه فقط برای مسافران واقعی قابلیت ثبت دارد و باید مشخص شود چرا برخی به دنبال برهم زدن بازار هستند.

فرار مالیاتی ۴ هزار میلیاردی واردات موبایل

۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۱۱:۵۱/ ۹ دقیقه

با وجود اجرای طرح رجیستری تنها ۳۳ درصد واردات موبایل از طریق گمرک و ۶۷ درصد دیگر از طریق مسافران انجام می‌شود که ماحصل آن فرار مالیاتی چشمگیری است.

باید بدون هراس در برابر واردات گوشی مسافری ایستاد

۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۱۰:۳۶/ ۸ دقیقه

سامانه رجیستری گوشی مسافری از اول خرداد فقط به مسافرین واقعی امکان رجیستر گوشی‌های وارداتی را می‌داد اما به نظر می‌رسد متاسفانه این تصمیم در برابر جنجال‌ها نتوانسته بیشتر از ۵ روز دوام بیاورد.