محموله کیت تشخیص کرونا برای تست ۴۰ هزار نفر به آلمان صادر شد
محصولی ایران ساخت: ۸

محموله کیت تشخیص کرونا برای تست ۴۰ هزار نفر به آلمان صادر شد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۰۲/۱۶ - ۱۶:۳۸ | ۴ دقیقه

صادرات محموله کیت تشخیص ویروس کووید ۱۹ امروز از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران به مقصد آلمان انجام شد، این اقدام پاسخی عملی به آنهایی است که نسبت به عزم، اراده، توان و فناوری زیست بوم اقتصاد دانش بنیان ایران تردید داشته اند.

نوپانا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری: به گفته بهروز حاجیان تهرانی ، امروز ۱۶ اردیبهشت یک محموله کیت تشخیص ویروس کووید ۱۹ شامل ۴۰ هزار تست ساخته شرکت دانش بنیان پیشتاز طب زمان، از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران به مقصد کشور آلمان ارسال شد.

شرکت پیشتاز طب زمان سابقه تولید انواع کیت‌های تشخیص مارکرهای سرطانی، بیماری‌های عفونی، هورمونی و بیش از پنج نوع کیت بیوشیمی را دارد.

مقاصد صادراتی مختلفی مانند کشورهای آلمان، ایتالیا، بلژیک، برزیل، کره جنوبی و ترکیه پیش تر،  از محصولات این شرکت استفاده کرده اند. شرکت پیشتازطب زمان پیش از این به عنوان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان «پیشگام در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان» توسط معاونت علمی و فناوری  ریاست جمهوری حمایت و معرفی شده است.

شرکت دانش بنیان پیشتاز طب زمان دارای ۲۱ سال سابقه در فعالیت های علمی است. این شرکت در پاسخ به فراخوانی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتشر کرد توانمندی های خود را بر روی ساخت کیت تشخیص بیماری کرونا متمرکز کرد.

 به گفته بهروز حاجیان تهرانی  مدیر عامل این شرکت، این محصول «ایران ساخت» از نظر دقت، عملکرد و زمان تشخیص تمام استانداردهای روز را دارا بوده و مشابه نمونه های خارجی است و توسط آن، بیماری کووید ۱۹ در بیماران مشکوک تشخیص داده می شود.

وی در این باره گفت: کیت های تشخیصی ساخته شده در این شرکت توانسته  پروسه های پیچیده ای را برای اخذ مجوز در داخل کشور دریافت کند. این محصول سپس توانست مجوز CE اروپا را دریافت کند.

حاجیان تعداد سازندگان کیت تشخیص ویروس کووید ۱۹  حال حاضر دنیا را حدود ۱۵٠ شرکت و مرکز تحقیقاتی برآورد کرد و گفت: بیشتر این شرکت ها در چین و آمریکا مستقر هستند و هنوز بسیاری از کشورهای توسعه یافته اروپایی نتوانسته اند این کیت تشخیصی را بسازند.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان پیشتاز طب زمان، در ادامه بیان کرد:  محموله ای که امروز به آلمان صادر شد، شامل ۴٠هزار تست تشخیص است. با وجود اینکه مجوز صادرات  کیت تشخیص کرونا به تازگی صادر شده اما درخواست های مختلفی از سراسر جهان برای خرید به دست ما رسیده است.

وی افزود: ترکیه، اکوادور و برزیل، اسپانیا از جمله کشورهایی هستند که برای خربد کیت های ایران‌ساخت تشخیص بیماری کرونا ، درخواست داده اند. 

برچسب‌ها: کروناکیت تشخیص کرونا شرکت پیشتاز طب
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.