استارتاپ‌ها ناجی روزهای کرونایی مردم شده‌اند
نماینده مجلس: ۸

استارتاپ‌ها ناجی روزهای کرونایی مردم شده‌اند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۰۱/۰۹ - ۱۲:۴۸ | ۶ دقیقه

منتخب مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس با اشاره به پیامدهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ویروس کرونا در جهان تاکید کرد کرونا علیرغم اینکه تهدید عظیمی برای جهان محسوب می شود، اما فرصتی برای رفتن به سمت زندگی هوشمند و دیجیتال به حساب می‌آید و ظرفیت بستر فضای مجازی را بر همگان آشکار می‌سازد.

نوپانا به نقل از دیجیاتو: «سینا کمالخانی» با تاکید بر اینکه کشورهای پیشرفته اهمیت فناوری های نو را نزدیک به دو دهه است که دریافته اند اعلام کرد که تمامی کشورهای توسعه یافته قدم‌های جدی‌تری در زمینه تحقق دولت الکترونیک برداشته‌اند:«اما باید ببینیم که ما چه اقداماتی در این زمینه انجام داده ایم. دولت یا مجلس چه فرصت هایی برای استفاده از این ظرفیت عظیم داشته اند که از آنها غافل مانده اند؟»

 
وی با بیان اینکه در عصر دیجیتال مردم از دولت انتظار خدمات دقیق و سریع و ۲۴ ساعته دارند، افزود:«امروز اگر به همت بخش خصوصی، استارتاپ های موفق داخلی را نداشتیم، بی شک با مشکلات غیر قابل حلی مواجه می شدیم. همانطور که می‌بینیم در روزهای قرنطیه به لطف همین استارتاپ‌ها امور جاری کشور و مردم در حال انجام است.»

کمالخانی در ادامه با ذکر این نکته که بهره گیری و گسترش دولت الکترونیک باعث تمرکززدایی و بهبود کارایی، شفافیت خدمات و اطلاعات و مبادلات مالی، بهره گیری از ظرفیت‌های بالا برای ایجاد ارتباطات الکترونیک بین دولت و شهروندان و افزایش سطح تعامل مردم با بدنه قوای سه گانه خواهد شد می‌گوید که متاسفانه بخش خصوصی به بهبود این شرایط کمک کرده است: «این در حالیست که فناوری های نو ظرفیت بسیار بالایی دارند و هر دولتی با شرایط خاص خود استراتژی های این حوزه را تعریف می‌کند، ولی استارتاپ های ما در کشور با خلاء های قانونی زیادی مواجه هستند که توسعه آنها را با مشکلات جدی مواجه کرده است.»

نماینده مجلس یازدهم در پاسخ به این پرسش که پیاده‌سازی دولت الکترونیک می‌توانست چه کمکی به شرایط حال حاضر کشور داشته باشد می‌گوید:«در صورتی که پیاده‌سازی دولت الکترونیک به درستی انجام می شد، دولت ها به جای صرف هزینه و زمان برای سازماندهی ورود اطلاعات، منابع را صرف حل مشکلات و خدمات دهی مستقیم و افزایش رضایت مندی شهروندان می کردند. اما امروز این استارت آپ ها هستند که در شرایط بحرانی کشور را از بحران نجات می‌دهند. این بار دیگر مشکل را نباید فقط مردم حل کنند و باید دولت و مجلس بدنه خود را برای استفاده از ابزارهای الکترونیک آماده کنند. زیرا بسیاری از خدمات می توانند به شیوه الکترونیک انجام داده شوند.»

این نماینده مجلس باور دارد مردم به کسانی اعتماد می کنند که در روزهای سخت کنارشان بوده اند: «بنابراین امروز مهمترین آزمون دولت و مجلس است تا با حمایت درست و عملکرد مثبت خود نا امیدی را از زندگی مردم دور کنند.»

کمالخانی همچنین معتقد است همانطور که در بحران کرونا، کسب وکارهای اینترنتی رونق بی سابقه ای پیدا کردند، مهمترین روزنه امید بحران اقتصادی سال آینده نیز توسعه و حمایت از کسب و کارهای خلاق و نو خواهد بود. 

نماینده منتخب مردم در مجلس یازدهم در پاسخ به این پرسش که استارتاپ‌ها توانستند چه مواردی را تاکنون در این شرایط با موفقیت بگذارنند که دولت در انجام آنها نتوانسته موفق باشد به دیجیاتو می‌گوید:

«این بحران دولت را مجبور کرد که زندگی دیجیتالی را بپذیرد و اثرگذاری استارتاپ‌‌ها را در بخش های مختلف به عینه ببیند. به طور مثال آموزش مجازی بر بستر پلتفرم های آموزشی در تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، جایگزینی استارتاپ های حوزه سلامت برای کاهش مراجعه مردم به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، استفاده از خدمات استارت آپ های مدیریت برای نظارت از راه دور بر فعالیت‌های کسب و کارها، برگزاری مجازی کنفرانس‌ها و همایش‌ها، فروشگاه‌های اینترنتی برای تامین اقلام ضروری، خدمات آنلاین بانکی برای جلوگیری از رد و بدل کردن پول و کارت بانکی.. بود که خوشبختانه قابلیت ها و ظرفیت های زیادی برای انجام امور روزانه مردم نشان دادند.»

برچسب‌ها: کرونااستارتاپسینا کمالخانی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.