تولید گیت ضدعفونی پرسنل برای محافظت از کادر درمانی در مقابل کرونا
توسط شرکت توسن تجهیز: ۸

تولید گیت ضدعفونی پرسنل برای محافظت از کادر درمانی در مقابل کرونا

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۰۱/۰۹ - ۱۸:۳۹ | ۶ دقیقه

«افشین ناصری» مدیر عامل شرکت «توسن تجهیز» از ساخت دستگاهی برای ضدعفونی کردن لباس کادر درمانی،‌ بالاخص افراد شاغل در بخش اداری و پرسنل در بخش‌های غیر آلوده که ملزم به رفت و آمد در بخشهای بستری می باشند، خبر داد.

نوپانا به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، افشین ناصری با اعلام این خبر گفت: این دستگاه، مواد ضد عفونی مخصوصی را به صورت مه و بدون ایجاد خیسی، بر روی البسه افراد پاشش می‌کند. به عبارت دیگر افرادی که از این گیت عبور می‌کنند، می‌توانند با یک توقف ۵ ثانیه‌ای، پوشش خود را ضدعفونی کنند.

مدیرعامل شرکت توسن تجهیز، هدف از ساخت این دستگاه را حفاظت از سلامتی کادر درمانی، بالاخص افرادی که با بیماران مبتلا به کرونا ارتباط دارند و همچنین همراهان این بیماران اعلام کرد و اظهار داشت: ما این دستگاه را برای ورودی و خروجی بخش‌های مخصوص به درمان بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها در نظر گرفته‌ایم. در واقع این دستگاه در ورودی و خروجی بخش‌های بستری بیماران مبتلا به کرونا، برای ضدعفونی کردن پوشش کادر درمان، همراهان بیمار و به طور کلی افرادی که به این بخش‌ها رفت و آمد دارند، نصب می‌شود.

ناصری با ذکر این نکته که دستگاه دارای یک مخزن مواد ضدعفونی کننده است، در مورد تامین این مواد گفت: مواد ضدعفونی کننده این دستگاه، از طریق شرکتی که در تولید مواد ضدعفونی کننده تخصص دارد و سال‌هاست با ما همکاری می‌کنند، تامین می‌شود. اگر شرکت دیگری بالاخص در پارک فناوری پردیس،‌ پیشنهادی برای استفاده از ماده ضدعفونی کننده در این وسیله داشته و برای تولید آن مجوز دارد، می‌تواند مواد تولید خود را به خریداران دستگاه ما، عرضه کند.

وی در مورد مدت زمان ساخت این دستگاه توضیح داد: طراحی و ساخت این وسیله حدود دو هفته طول کشید. اولین نمونه آن چند روز قبل از پایان سال 1398 در ورودی بخش تریاژ بیمارستان بانک ملی که مخصوص بیماران تنفسی است، بصورت آزمایشی نصب شد. چند نمونه دیگر هم در تعطیلات نوروز آماده شده که جهت تست‌های آزمایشگاهیِ اداره تجهیزات پزشکی مورد استفاده قرار گرفته است و به سرعت مراحل پایانی اخذ مجوز تولید وزارت بهداشت در حال انجام می باشد.

ناصری در مورد توان تولید دستگاه مذکور در شرکت توسن تجهیز گفت: اگر خریداری قصد خرید این دستگاه را داشته باشد، تمامی امکانات برای ساخت آن در شرکت ما در پارک فناوری پردیس، موجود است و بلافاصله ساخت آن آغاز خواهد شد. به طور تقریبی شرکت ما در طول یک هفته توان تولید ۱۰ دستگاه را دارد و می‌تواند در مدت زمان کمی به تولید انبوه برسد.

وی با اشاره به فضای اضطراری پیش آمده به واسطه شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: در صورت وجود نیاز بازار به تعداد انبوه از این وسیله، در مدت زمان کم، این امکان وجود دارد که از ظرفیت خالی شرکت‌های مستقر در پارک فناوری پردیس که با آنها در ارتباط هستیم و همچنین همکارانی که در شهرهای اصفهان، مشهد و شیراز امکانات تولید دارند نیز استفاده کنیم و با انتقال اطلاعات به سرعت این وسیله را با تعداد بیشتری به تولید رسانیم.

شایان ذکر است، شرکت توسن تجهیز فعالیت خود را در سال ۱۳۷۷ آغاز کرده و با تکیه بر تحقیقات به عمل آمده در زمینه رعایت بهداشت و کنترل عفونت در مراکز درمانی، توانسته است چندین دستگاه شوینده و ضدعفونی کننده را برای اولین بار در ایران، متناسب با شرایط کشور تولید کند. این شرکت با سابقه فعالیت بیش از دو دهه، موفق به تولید ۱۰ نوع محصول با مدلهای مختلف در زمینه کنترل عفونت شده است و امروزه بیش از ۲۵۰۰ بخش درمانی در سراسر ایران از دستگاه های این شرکت استفاده می‌کنند.

 

برچسب‌ها:
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.