اعطای تسهیلات لیزینگ برای خریداران محصولات دانش‌بنیان
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد: ۸

اعطای تسهیلات لیزینگ برای خریداران محصولات دانش‌بنیان

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۹/۰۳ - ۱۶:۰۳ | ۵ دقیقه

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر این‌که شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به توسعه فناوری‌های مرتبط با مبارزه با قاچاق از تولید نرم‌افزار گرفته تا استفاده از دستگاه ایکس‌ری برای اسکن کردن محموله‌ها شده‌اند، گفت: خریدارانی که از فناوری‌های عرضه شده در نمایشگاه مبارزه با قاچاق اقدام به خرید محصولات فناورانه کنند، از تسهیلات لیزینگ ۹ درصد با بازپرداخت سه ساله می‌توانند بهره‌مند شوند.

نوپانا به نقل از ایسنا: دکتر علی وحدت امروز در گردهمایی ارائه نیازهای فناورانه در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، افزود: در حال حاضر ۴۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان، ۶ هزار شرکت استارتاپی و فناور، ۳۰ صندوق پژوهش و فناوری و چندین شتاب دهنده و مراکز نوآوری در کشور راه‌اندازی شده است.

وی با تاکید بر این که فعالیت این حوزه دانش‌بنیان در سال‌های اخیر شتاب زیادی گرفته است، اظهار کرد: این شرکت‌ها در حال حاضر به جایگاهی رسیده‌اند که می‌توانند در خدمت مردم باشند و مردم نیز از مزایای فناوری‌های تولید شده بهره مند شوند.

وحدت مسئله اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان را ارتباط آنها با بخش‌های مختلف کشور نام برد و یادآور شد: بر این اساس ما اقدام به برگزاری سلسله رویدادهای مسئله محور کردیم و امروز نیز شاهد برگزاری نهمین رویداد فناورانه در حوزه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستیم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در رفع نیازهای کشور خاطر نشان کرد: ادعای من بر این است که شرکت‌های ایجاد شده قادر به رفع نیازهای کشور هستند، ولی توفیق شرکت‌ها در رفع نیازمندی‌ها مستلزم شناخت آنها، اعتماد به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و واگذار کردن نیازمندی‌ها به آنها است.

وی با تاکید بر این که ما تلاش می‌کنیم در برگزاری این رویدادها شناخت واعتماد به شرکت‌ها ایجاد شود، یادآور شد: نوع نمایشگاه‌هایی که ما در این صندوق برگزار می‌کنیم، با سایر نمایشگاه‌ها متفاوت است؛ چرا که بازدیدکنندگان آن از میان اقشار خاصی است و با توجه به این که نمایشگاه امروز در حوزه مبارزه با قاچاق کالا است، حضور دستگاه‌های مختلف ضروری است.

وحدت با اشاره به زیان‌های ناشی از قاچاق کالا در حوزه‌های نوآورانه و دانش‌بنیان، اظهار کرد: بر اساس برآوردها میزان قاچاق در کشور ۱۵۰ هزار میلیارد  تومان است که این عدد برای کشوری که کل بودجه آن ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است، امری نامبارک خواهد بود و این امر می‌تواند تهدیداتی را برای حوزه نوآوری ایجاد کند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه توسعه فناوری‌ها یادآور شد: این شرکت‌ها طیف وسیعی از فناوری‌های حوزه‌های پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز از حوزه نرم‌افزار تا دیتاماینیگ برای پولشویی و استفاده از دستگاه‌های ایکس ری برای اسکن کردن محموله‌ها را انجام داده‌اند و وظیفه ما است که توانمندی‌های این شرکت‌ها را در جهت رفع نیازمندی‌های حوزه مبارزه با قاچاق معرفی کنیم.

وحدت با تاکید بر این که شرکت‌های دانش‌بنیان توانمندی‌های لازم برای مقابله با پدیده مخرب قاچاق را دارند، ادامه داد: بر این اساس شرکت‌هایی که در این نمایشگاه موفق به انعقاد قرارداد شوند، مورد  حمایت قرار می‌گیرند.

وی همچنین اضافه کرد: خریداران محصولات دانش‌بنیان این نمایشگاه مشمول دریافت تسهیلات لیزینگ ۹ درصد با بازپرداخت سه ساله خواهند شد.

برچسب‌ها: استارتاپشرکت‌های دانش‌بنیانصندوق نوآوری و شکوفاییعلی وحدتتسهیلات لیزینگمحصولات دانش‌بنیان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.