پیش‌نویس رفع موانع پیش‌روی استارتاپ‌ها در اتاق تهران تنظیم می‌شود
با اعلام دبیرکل اتاق بازرگانی تهران: ۸

پیش‌نویس رفع موانع پیش‌روی استارتاپ‌ها در اتاق تهران تنظیم می‌شود

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۱۳:۵۷ | ۳ دقیقه

دبیرکل اتاق بازرگانی تهران با اشاره به حمایت رهبر معظم انقلاب از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های برتر، ‌گفت:‌ اتاق بازرگانی تهران تنظیم طرح و یا لایحه رفع موانع پیش روی استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان را تا ۶ ماه آینده به انجام می‌رساند.

نوپانا به نقل از ایرنا، بهمن عشقی امروز چهارشنبه در گفت‌و‌گویی تاکید کرد:‌ قرار است این پیش‌نویس تا ۶ ماه آینده تنظیم و بعد از آن در قالب طرح و یا لایحه به مجلس تقدیم می‌شود.

وی افزود:‌ از گذشته اتاق تهران بخشی را در معاونت کسب و کار اتاق برای حمایت از کسب و کارهای نوپا و دانش‌بنیان ایجاد کرده بود و فرمایشات دیروز رهبر انقلاب، نقطه عطف و فصل الخطاب برای همه و همچنین اتاق تهران به شمار می‌رود.

عشقی با اشاره به اینکه این موضوع مدت‌هاست در کمیسیون تحول دیجیتال اتاق تهران مطرح شده و این کمیسیون مامور تنظیم آن است،‌ گفت:‌ اتاق بازرگانی همواره حمایت از جوانان را در دستور کار خود داشته است.  

وی افزود: ماه گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین اتاق بازرگانی تهران و دانشگاه امیرکبیر در مورد ایجاد مدرسه کسب و کار (Business School ) امضا شده و این مدرسه تا بهمن ماه راه‌اندازی خواهد شد.

دبیر کل اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: ‌برای این مدرسه و ساخت ساختمان جدید، زمین خریداری شده اما تا اتمام مراحل ساخت قرار است از یکی از ساختمان‌های دانشگاه امیرکبیر در این زمینه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه هنوز شورای مدیریت دانشگاه تصمیمی در مورد تعداد دانشجویان نگرفته،‌ ادامه داد:‌ انتخاب دانشجویان سختگیرانه خواهد بود و این جوانان به مدیران نخبه و پیشرو تبدیل خواهند شد زیرا قصد داریم مدیرانی در تراز جهانی تربیت کنیم.

عشقی همچنین به همکاری با با اندیشکده شریف در آینده‌ای نزدیک اشاره کرد و گفت: ‌در تلاشیم تا قطب‌های علمی کشور را شناسایی کرده و جوانان نخبه را یاری کنیم.

برچسب‌ها: استارتاپبهمن عشقیاتاق بازرگانی تهران پیش‌نویس رفع موانع پیش‌روی استارتاپ‌ها
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.