آیا ژن کارآفرینی در شما وجود دارد؟
هرکسی توان این کار را ندارد ۸

آیا ژن کارآفرینی در شما وجود دارد؟

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۱/۰۵ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

پنج ویژگی مشترک کارآفرینان موفق در نگاه آنها به زندگی

نوپانا: در جامعه مدرن، کارآفرین‌های بزرگ مانند ستاره‌های سینما و موسیقی شناخته شده‌اند. این مسئله باعث شده است که هرکسی که ایده‌ای دارد، خیال کارآفرین شدن به سرش بزند.

اما کارآفرین شدن آسان نیست. اکثرا درگیر پول می‌شوند و کمتر کسی به فکر چالش و موفقیت است. بعضی‌ها ذاتاً کارآفرین هستند و این حقیقت دارد که هرکسی نمی‌تواند کارآفرین شود. در ادامه پنج ویژگی مشترک این افراد را از نظر می‌گذرانیم:

1- کشف تازگی‌ها

تجربه نشان داده است که بسیاری از کارآفرینان، با انجام یک کار آن را یاد گرفته‌اند. به‌خاطر همین است که همان‌طور که می‌دانید بسیاری از آنها تحصیلات آنچنانی ندارند. نه اینکه عمدا این کار را کرده باشند، مدل یادگیری آنها، خواندنی یا شنیداری نبود و تنها با کار یاد می‌گرفتند.

2- صبوران بی‌قرار

کودکانی که استعداد کارآفرینی دارند، معمولا برچسب بی‌قرار می‌خورند. آنها نمی‌توانند یک جا بنشینند و سطح توجه کمتری دارند. و با بزرگتر شدن، همچنان که صبورتر می‌شوند، روح بی‌قرار خود را حفظ می‌کنند. آنها منتظر زمان‌های خوب می‌مانند و مانند یک شکارچی ماهر در بهترین لحظه ممکن شکار می‌کنند.

3- با نه شنیدن تسلیم نمی‌شوند

بین پافشاری غیر منطقی و پافشاری زیرکانه تفاوت وجود دارد. در مورد دوم، فرد راه‌های تازه را امتحان می‌کند و با یک شکست از میدان خارج نمی‌شود. در واقع آنها در هر «نه»، یک فرصت بهتر شدن می‌بینند و بار بعدی با تغییرات مثبت به دنبال جواب گرفتن می‌روند.

4- ایده خودشان را عملی می‌کنند

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های روحی کارآفرینان بزرگ این مسئله بوده است که آنها برای دیگران کار کردن را نمی‌پذیرفتند و تمام تلاششان بر این بوده که ایده خودشان را عملی کنند. مانند پرنده‌هایی که بخواهند بدون اینکه دستی به بال‌هایشان باشد، خودشان پرواز کردن را بیاموزند.

5- آزادی عمل از پول مهم‌تر است

آنها تمایل دارند مسیر خودشان را بروند. در این مسیر شناخت انگیزه‌ها مهم است. کارآفرینان بزرگ هرگز با انگیزه پول کاری را شروع نکرده‌اند. برای آنها آزادی در اولویت قرار دارد. معنی آزادی در اینجا به سبک زندگی آنها اشاره دارد. یعنی زندگی مستقل و جسورانه که هر روز بیشتر شکوفا می‌شود.

برچسب‌ها: کسب‌و‌کارکارآفرینموفقیت ایده
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا