همکاری سازمان تامین اجتماعی برای حمایت از استارتاپ‌ها توسعه می‌یابد
با تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری: ۸

همکاری سازمان تامین اجتماعی برای حمایت از استارتاپ‌ها توسعه می‌یابد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۶/۱۶ - ۱۳:۴۵ | ۷ دقیقه

دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در چهارمین جلسه از سلسله نشست‌های دیدبان رفاه و تامین اجتماعی بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در همکاری با سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد.

نوپانا به نقل از ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، چهارمین جلسه از سلسله نشست‌های دیدبان رفاه و تأمین اجتماعی با حضور پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و جمعی از مدیران استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا در سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در این نشست اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسات همفکری و تبادل نظر برای یافتن بهترین راهکار به منظور اصلاح رویه‌ها است.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی امانتدار اندوخته جامعه تحت پوشش است و باید این امانت را براساس قانون و اصول بیمه‌گری هزینه کند، افزود: هر کسی که حق بیمه به این سازمان پرداخت کند از خدمات استفاده خواهد کرد و اجازه نداریم که این امانت را برای افراد دیگری هزینه کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به برخی مسائل مطرح شده از سوی جوانان فعال در حوزه استارتاپ‌ها، گفت: بخشی از مسائل مطرح شده با اصلاح رویه‌های اداری و به سادگی قابل اجرا است. مسایلی همچون دفتر مشترک و برخی مسایل دیگر را می توانیم با همکاری مشترک حل کنیم.

سالاری ادامه داد: تلاش ما این است که برای ارائه خدمات به فعالان حوزه استارتاپ‌ها، انعطاف داشته باشیم. جایی که اختیار قانونی داریم، می‌توانیم به سرعت عمل کنیم.

افزایش خدمت‌رسانی به مجموعه استارتاپ‌ها

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره ضرایب حق بیمه استارتاپ‌ها، گفت: برای حل مشکلات این حوزه درحال تجمیع بخش‌نامه‌های مختلف مربوط به ضرایب حق بیمه هستیم و بخشنامه تجمیعی با همفکری و مشارکت ذی‌نفعان در ماه‌های آینده تهیه و ابلاغ می‌شود.

سالاری با تأکید بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی آماده افزایش خدمت‌رسانی به مجموعه استارتاپ‌ها است، گفت: تا آنجا که در حیطه اختیار و عمل مدیریت سازمان باشد، خواسته‌ها و مطالبات آنها اجرایی خواهد شد و در صورت نیاز مجوزهای قانونی نیز برای تسهیل خدمت رسانی به این گروه از شاغلان اخذ می‌شود.

وی با اشاره به جوان بودن بسیاری از فعالان حوزه استارت‌آپ‌ها و آشنایی اندک فعالان این حوزه با قوانین تأمین اجتماعی، گفت: پیشنهاد می‌شود که در زمان راه اندازی و ثبت شرکتها آشنایی اولیه با قوانین اصلی تامین اجتماعی به نحوی فراهم شود و بهتر است که با ثبت شرکتها در این زمینه همکاری کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از پیشنهاد همکاری شتاب‌دهنده‌ها با سازمان تأمین اجتماعی استقبال کرد و گفت: شتاب‌دهنده‌ها می توانند با شرکت خدمات ماشینی تأمین همکاری کنند و از خدماتی که با همکاری و استفاده از ظرفیت استارتاپ‌ها قابل ارائه است در این حوزه بهره برداری شود.

توسعه همکاری ها بین معاونت علمی و سازمان تامین اجتماعی

همچنین پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نشست عنوان کرد: معاونت علمی و فناوری در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ ها به عنوان بازیگران موثر زیست بوم کارآفرینی و فناوری گام های موثری را برداشته است و خود را متولی و حامی رسیدگی به مسائل آنها می داند. در این راستا معاونت علمی تلاش دارد از طریق برقراری ارتباط مناسب و موثر میان نهادها و سازمان ها و استارتاپ ها در هماهنگی و بهره گیری از ظرفیت های طرفین در رفع مشکلات و بهره وری بیشتر فعالیت کند. سازمان تامین اجتماعی از نهادهای قوی برای خدمت در این حوزه است.

کرمی ادامه داد: در این راستا نیز همکاری های خوبی میان معاونت علمی و سازمان تامین اجتماعی انجام شده است و شرکت های دانش بنیان از این توافق بهره مناسبی می برند. با توسعه این همکاری ها در زمینه خدمات سازمان تأمین اجتماعی به استارتاپ ها و همچنین استفاده از ظرفیت آنها توسط این سازمان قطعا شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

برچسب‌ها: پرویز کرمیسازمان تامین اجتماعیاستارتاپ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریمصطفی سالاری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.