معرفی ۱۱ استارتاپ‌ یونیکورن هوش مصنوعی در سال ۲۰۱۹
یکه‌تازی آمریکا و چین؛ ۸

معرفی ۱۱ استارتاپ‌ یونیکورن هوش مصنوعی در سال ۲۰۱۹

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۱۴:۰۲ | ۹ دقیقه

مجموعه تحقیقاتی CBInsights طی گزارشی ۱۱ استارتاپ‌ یونیکورن در حوزه هوش مصنوعی را معرفی کرده که در بخش‌های متفاوتی از بیمه گرفته تا سلامت، تشخیص چهره و اتومبیل‌های خودران فعالیت دارند.

نوپانا به نقل از تکراسا، در این مقاله به معرفی این استارتاپ‌ها و ارزش هر کدام خواهیم پرداخت.

SenseTime

این شرکت هنگ‌کنگی در حوزه هوش مصنوعی و بینایی فعالیت می‌کند. بخش‌هایی که این شرکت بر روی آن‌ها تمرکز دارد شامل زمینه‌های مربوط به متن، دستگاه‌ها و یا تشخیص چهره برای شرکت‌های اینترنتی موبایل، خدمات مالی و شرکت‌های امنیتیست، که در حوزه امنیت فعالیت کرده و ۴،۵۰۰ میلیون دلار ارزش دارد. البته بر اساس ارزش‌گذاری‌های جدیدتر، ارزش این استارتاپ به ۷ میلیارد دلار رسیده است.

UiPath

یک شرکت اتوماسیون پردازش رباتیک ((robotic process automation (RPA) است که در نیویورک مستقر بوده و آموزش و همکاری رایگان و باز ارائه می‌دهد. این شرکت آمریکایی به روبات‌ها این قابلیت را می‌دهد که مهارت‌های جدیدی را از طریق هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بیاموزند. این فناوری توسط هزاران شرکت به‌ ویژه در مدیریت اسناد، مرکز تماس، مراقبت‌های بهداشتی، مالی و حسابداری، منابع انسانی و زنجیره‌های تأمین و برای رفع چالش‌های مهم فنی از جمله استخراج داده‌ها و مهاجرت، فرایند اتوماسیون، ادغام برنامه‌ها و…استفاده می‌شود. این شرکت با ارزش ۳،۰۰۰ میلیون دلار یکی از این استارتاپ‌های یونیکورن در حوزه هوش مصنوعی است.

Automation Anywhere

یک پلتفرم اتوماسیون فرایند روباتیک شناختی در کشور آمریکا است که از روبات‌های نرم‌افزاری برای اتوماسیون فرایندهای تجاری استفاده می‌کنند. نکته حائز اهمیت این است که این شرکت از فناوری سنتی استفاده نمی‌کند. پلتفرم هوشمند نیروی کار دیجیتالی آن، اتوماسیون شناختی و تحلیلی، رانندگی کارآمد و دقت فرآیند کسب‌وکار را با نرخ خطای تقریبا صفر ارائه می‌دهد. این شرکت ۲،۶۰۰ میلیون دلار ارزش‌گذاری شده است.

YITU Technology

این شرکت چینی در زمینه هوش مصنوعی بخش مربوط به بینایی فعالیت می‌کند که موتور شناسایی بصری ابری را قادر به تشخیص چهره و حتی اتومبیل می‌کند. این شرکت بر پژوهش‌هایی در زمینه بینایی کامپیوتر، تصویربرداری هوشمند، درک ویدیو و سیستم‌های توزیعی و همچنین بر روی کاربردهای مربوط به داده‌های کلان تمرکز دارد. YITU Technology، با فعالیت در حوزه امنیت، ارزشی  ۲،۳۶۵ میلیون دلاری دارد.

Graphcore

این شرکت یک تراشه ساز هوش مصنوعی در بریستول، بریتانیاست. فعالیت آنان در بخش مرکز داده بوده و متخصص در واحد پردازش اطلاعات (IPU)‌ است که به طور خاص برای هوش مصنوعی طراحی شده. Graphcore با ارزش ۱،۷۰۰ میلیون دلار یکی دیگر از یونیکورن‌های هوش مصنوعی است.

C3

C3 ارائه دهنده پلتفرم نرم افزاری AI و IoT برای تحول دیجیتالی است. این شرکت یک بستر اثبات شده را به عنوان یک سرویس (PaaS) برای توسعه سریع، استقرار و بهره برداری از هوش مصنوعی در مقیاس بزرگ، تجزیه و تحلیل پیش‌بینی کننده ارائه می‌دهد. برنامه‌های IoT آن‌ها در هر مقیاس برای هر زنجیره‌ی سازمانی در هر صنعت خدمات ارائه می‌دهند. این شرکت در آمریکا مستقر شده و  ارزشی حدود ۱،۵۶۴ میلیون دلار دارد.

Butterfly Network

این شرکت در زمینه‌های مربوط به تشخیص عکس و حوزه درمانی مرتبط با دستگاه‌ها، یادگیری عمیق و ابری فعالیت دارد. به علاوه با گرد هم آوردن استعدادها در سطح جهانی در حوزه‌های علوم کامپیوتر، فیزیک، مهندسی مکانیک، مهندسی برق و پزشکی در راستای پروژه‌های مهندسی و پزشکی فعالیت می‌کند. این شرکت در حال ایجاد یک رویکرد کاملا جدید برای مشاهده و درمان بخش‌های مختلف بدن انسان و به کارگیری از یادگیری عمیق و ابری است. این کسب‌وکار که در آمریکا مستقر شده و در بخش درمانی و حوزه عکس و تشخیص فعالیت دارد با ارزش ۱،۲۵۰ میلیون دلار یکی دیگر از استارتاپ‌های موفق سال ۲۰۱۹ است.

4Paradigm

این شرکت چینی ارائه دهنده فناوری و خدمات هوش مصنوعی است و به شرکت‌های مالی در زمینه تشخیص تقلب، بهبود کارایی، کاهش ریسک و بازاریابی آن با استفاده از ویژگی‌های روز کمک می‌کند. آن‌ها در بخش مالی و بیمه فعالیت داشته و با ارزش ۱،۲۰۰ میلیون دلار دیگر استارتاپ موفق یونیکورن در حوزه هوش مصنوعی است.

Pony.ai

این شرکت آمریکایی قصد دارد راه حل‌های قابل اعتماد برای اتومبیل‌های خودران ایجاد کند. الگوریتم‌ها و زیرساخت‌های نرم افزاری کاملاً توسعه یافته این شرکت، وسایل نقلیه را قادر می‌سازد تا محیط اطراف خود را درک کنند، عکس‌العمل دیگران را سریع پیش‌بینی کرده و بر این اساس مانور خود را انجام دهند. ارزش این استارتاپ ۱،۰۰۰ میلیون دلار است.

Face++

این شرکت ارائه دهنده سرویس‌های شناختی بوده که در واقع یک پلتفرم فناوری بینایی کامپیوتر است. این شرکت چینی که یکی دیگر از این استارتاپ‌ها محسوب می‌شود، به برنامه‌ها این امکان را می‌دهد تا دنیای اطراف را بهتر بخوانند و درک کنند. این شرکت با ارزش ۱،۰۰۰ میلیون دلار به کاربران اجازه می‌دهد تا با APIهای ساده و SDKهای ساده، فناوری های تشخیص تحلیل تصویر مبتنی بر یادگیری عمیق را به برنامه ها اضافه کنند.

Momenta

Momenta یک شرکت چینی توسعه دهنده فناوری رانندگی خودکار برای اتومبیل‌های خودران است. نرم‌افزار یادگیری عمیق این شرکت با امکاناتی برای ادراک، نقشه برداری معنایی HD و برنامه‌ریزی مسیر مبتنی بر داده‌ها، استقلال کامل را محقق می‌سازد. ارزش این استارتاپ ۱۰۰۰ میلیون دلار است.

برچسب‌ها: هوش مصنوعیAIاستارتاپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.