به زودی در سراسر ایران، شاهد اتفاق‌های جذابی در حوزه دیجیتال ‌مارکتینگ خواهیم بود
مدیر مرکز کسب‌وکارهای ماهان مطرح کرد: ۸

به زودی در سراسر ایران، شاهد اتفاق‌های جذابی در حوزه دیجیتال ‌مارکتینگ خواهیم بود

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۱۱:۲۱ | ۱۰ دقیقه

سه‌شنبه اول مرداد ماه، نشست‌خبری همایش دیمارک در مدرسه کسب‌وکار ماهان برگزار شد.

نوپانا:  نشست‌خبری همایش دیمارک در مدرسه کسب‌وکار ماهان با حضور امیرحسین اعظمی دبیر دیمارک، فرزاد مقدم رئیس شورای سیاست‌گذاری دیمارک و از اساتید دیجیتال‌ مارکتینگ و فرشته اسدی مدیر مرکز کسب‌وکارهای ماهان در مدرسه کسب‌وکار ماهان برگزار شد.

یکی از اهداف اصلی ماهان، ایجاد یک برند با اصالت است. مرکز سمینارهای ماهان از سال ۸۸ مشغول به کار کرده و از دلایل ماندگاری آن در طول این ۲۰ سال توجه به رسالت خود یعنی آگاهی، آموزش و احترام است. در حال حاضر نیز حدود دو سال است که به صورت ویژه در حال فعالیت و پیگیری برای برگزاری همایش‌های تخصصی است.

فرشته اسدی، مدیر مرکز کسب‌وکارهای ماهان در ابتدای نشست گفت: «همایش دیمارک از اسفند ماه سال پیش، فعالیت‌های خود را شروع کرده و قرار بر آن است که به صورت سالیانه برگزار شود. در همایش دیمارک، ما از دوستان متخصصی که در کمپانی‌هایی نظیر دیجی‌کالا، علی‌بابا، همراه اول، اسنپ‌فود و ... فعال هستند، دعوت به عمل آوردیم تا ما را در این همایش‌های سالیانه همراهی‌کنند.»

اسدی در ادامه اشاره کرد: «دیمارک در آینده خبرهای خوبی برای کل کشور خواهد داشت که در هفته آینده، بخشی از این اخبار را با شما به اشتراک خواهیم ‌گذاشت. همچنین در حوزه دیجیتال ‌مارکتینگ شاهد اتفاقات جذاب و خوبی خواهیم‌ بود که برای اولین‌بار در ایران رخ می‌دهد و در برنامه داریم که دیمارک، در سراسر ایران برای همه در دسترس باشد.»

فرزاد مقدم، رئیس شورا سیاست‌گذاری دیمارک در خصوص اهمیت برگزاری دیمارک گفت: «کسب‌وکارهای دیجیتالی روز به روز در حال پیشرفت هستند و در این روند روبه رشد، تا به امروز ما شاهد تغییرات اساسی بوده‌ایم. حال با این وضع پیش‌رو، ما چطور می‌توانیم خود را با این تغییرات تطبیق دهیم؟»

مقدم افزود: «با توجه به تغییر و توسعه کسب و کار ها حدود ۲۰ درصد خریدها و ۳۹ درصد ارزیابی‌ها برای خرید به صورت دیجیتال انجام می‌شود. درنتیجه اثر دیجیتال روز به روز در حوزه کسب‌وکارها گسترده‌تر می‌شود.»

بنا به گفته مقدم، موضوع حائز اهمیت برای ایجاد تفکر دیجیتال‌ مارکتنینگ است؛ زیرا تفکر مهم‌ترین بخش است و بقیه موارد به عنوان ابزار استفاده می‌شوند.

فرزاد مقدم گفت: «در دیمارک، ۳ سطح اصلی استراتژی، برنامه‌ریزی و ابزارها مورد توجه بوده ‌است؛ به این صورت که در بخش استراتژی، برنامه داریم تا مدیران را از آخرین رویدادهایی که در بحث دیجیتال‌ مارکتینگ روی داده است، آگاه کنیم و همچنین با آن‌ها به یک‌سری مبانی اساسی در این زمینه بپردازیم. جالب است بدانید که در این همایش، مشتریان، علاوه‌بر اینکه با ما در ارتباط هستند، با یکدیگر نیز در ارتباط خواهندبود؛ پس فضا کاملا به صورت تعاملی خواهد بود.»

مقدم ادامه داد: «در سطح دوم به بررسی این که برندهای موفق چگونه استراتژی را به برنامه موفق تبدیل کردند می‌پردازد و سطح سوم که ابزارها هستند، می‌توان به تولید محتوا و اینفلوئنسرها اشاره کرد. تلاش ما بر این است تا ۳ سطح را به بهترین نحو به سرانجام برسانیم.»

در ادامه نشست خبری، امیرحسین اعظمی دبیر دیمارک توضیحاتی راجع‌به همایش و روند برگزاری آن داد. اعظمی گفت: «همایش دیمارک قرار است به صورت سالیانه برگزار شود. با توجه به وضع موجود در بازار و مشورت‌هایی که صورت گرفته است، احساس کردیم که یک خلا در این حوزه وجود دارد. از همین رو، قرار شد تا این همایش به صورت سالیانه برگزار شود.»

اعظمی در خصوص روند همایش گفت: «روند جشنواره دیمارک به این صورت است که بعد از همایش، فراخوانی جهت دریافت رزومه شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ منتشر خواهد شد و پس از تایید شرکت‌کننده‌ها، تیمی متشکل از صاحب‌نظران عرصه دیجیتال مارکتینگ به عنوان داور این همایش انتخاب می‌شوند که کار داوری را بر عهده خواهند ‌داشت؛ پس از آن، شرکت‌کننده‌ها به مرحله داوری مردمی می‌رسند که در اینجا با رای مردم، به بهترین‌ها تندیس دیمارک اهدا می‌شود.»

بنا به گفته اعظمی، هیئت داوری دیمارک صرفا اساتید ماهان نخواهند بود بلکه فقط بخشی از داوران را تشکیل می‌دهند و سایر داوران از افراد متخصص و دارای مقبولیت علمی برگزیده شده‌اند.

اعظمی ادامه داد: «تعدادی از سخنران‌هایی دیمارک از مدیران شرکت‌های همراه‌اول، فراکاو، فست‌کلیک، آژانس تبلیغاتی نوند، تپسل، یکتانت و ... خواهند بود.»

فرزاد مقدم در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص معیار انتخاب سخنران‌ها گفت: «ما لیست ۹۳ نفره‌ای داشتیم که با توجه به ارزیابی‌هایی که شکل گرفته، افراد را بر اساس تجربیات، مقاله‌ها، استراتژی‌های دیجیتال جدیدی که ارائه داده‌ بودند، گلچین و انتخاب کردیم.»

در تکمیل سخنان مقدم، اعظمی به موضوعات سخنرانی مجری‌های همایش اشاره کرد که موضوعات کاملا جدید هستند و براساس نیازهای بازار فراهم‌ شده‌اند. همچنین اعظمی اضافه کرد: «خیال شرکت‌کننده‌ها راحت باشد که ماهان تندیس فروش نیست! و همه برای بدست آوردن تندیس برترین‌ها باید تلاش کنند.»

امیرحسن اعظمی در پاسخ به سوال برنامه‌ای برای حمایت از استارت‌آپ‌های نوپا دارد یا خیر گفت: «برنامه‌هایی تدارک دیده شده و برنامه اصلی ما این است که ایران از حالت سنتی در این حوزه، خارج شده و وارد بخش نوین و علمی دیجیتال مارکتینگ شود. درحال حاضر به صورت صریح نمی‌تونام راجع به این سوال پاسخ دهم اما در چند ماه آینده، از برنامه‌هایی که در پیش‌رو داریم، شما را مطلع خواهیم کرد.»

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و شرکت در همایش دیمارک می‌توانند به سایت مرکز سمینار‌های ماهان مراجعه کنند.

*عکاس: سید مهدی موسوی

برچسب‌ها: دیجیتال مارکتینگماهاندیمارکهمایش دیمارکجشنواره دیمارکاستارتاپDigital Marketingمدرسه کسب‌وکار ماهانهمایش دیجیتال مارکتینگ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.