خبر خوب وزیر استارتاپی
معافیت از مالیات و بیمه برای نوپاها ۸

خبر خوب وزیر استارتاپی

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۲۲:۳۳ | ۵ دقیقه

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امشب در توییتر و اینستاگرام خود از تصویب طرح ⁧ نوآفرین ⁩ در دولت خبر داد.

نوپانا: آن چه که در طرح نو آفرین آمده است، مشوق‌هایی برای کسب و کارها در دو دوره سید و تری سید به عنوان دوره اولیه یا نونهالی کسب و کارهای نوپا است و استارتاپ‌هایی که در این مرحله قرار می‌گیرند از مالیات معاف خواهند شد.

طرح نوآفرین صرفا برای حمایت از کسب و کارها در دوره نونهالی به منظور گسترش حجم بازار و سرمایه شرکت‌ها تا زمان  تبدیل شدن به یک کسب و کار مستقل و تنومند است و کسب و کاری مثل دیجی کالا و اسنپ در این طرح قرار نمی‌گیرد و هیچ دلیلی ندارد که مالیات بر درآمد و ارزش افزوده را پرداخت نکند چرا که آن‌ها کسب و کارهای استارت آپی گذشته بودند و حالا یک شرکت مستقل و تنومند اینترنتی به شمار می‌روند.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان فناوری اطلاعات ایران در جهت رفع موانع مالیاتی، بیمه و زیرساخت‌های حقوقی استارتاپ‌ها برای یک دوره ۳ تا ۵ ساله طرحی را به عنوان طرح نوآفرین به منظور حمایت از کسب و کارها و گسترش بازار کسب و کارهای نوین برای افزایش حجم بازار و اشتغال در این حوزه تنظیم کرده بود که امشب در دولت تصویب شد.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیش از این در اخبار درباره طرح نوآفرین و بحث تامین مالی استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوپا توسط صندوق های خطر پذیر گفته بود: در بسیاری از مناطق دورافتاده و شهرستان های کشور خیلی از جوانان خلاق نیاز به منابع مالی اندکی دارند که به دلیل عدم حضور صندوق های خطر پذیر و سرمایه گذاران، وزارت ارتباطات تامین مالی آنها را برعهده می گیرد ولی با حضور این صندوق ها در این مناطق ادامه مسیر به آنها سپرده می شود.

هیات وزیران در جلسه امروز خود به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری، سند توسعه اقتصاد دیجیتالی را با هدف تشویق و حمایت از کسب و کارهای نوپا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به تصویب رساند.

براساس این آیین نامه، کسب و کارهای نوپا در اقتصاد دیجیتال از مقررات حاکم بر نظام اداری که برای شرکت‌های بزرگ مقیاس طراحی شده است، مستثنی و با مقرراتی ساده‌تر و متناسب با دوره گذار مواجه می‌شوند. به ویژه در صورت شکست احتمالی، مخاطره تعهدات مالیاتی، تامین اجتماعی و ... برای این کسب و کارهای نوپا کاهش یافته و انگیزه این شرکت‌ها برای آغاز و رسمیت بخشیدن به فعالیت‌هایشان تقویت خواهد شد.

برچسب‌ها: طرح نوآفرینمحمدجواد آذری جهرمیوزارت ارتباطات‌ و فناوری‌اطلاعاتاستارتاپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.