روش تازه تعیین قیمت در آگهی خودرو
مشابه‌سازی شیوه اعلام نرخ ارز در بازار خودرو ۸

روش تازه تعیین قیمت در آگهی خودرو

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۲/۱۹ - ۱۳:۵۲ | ۵ دقیقه

اخیرا افزایش قیمت بی‌رویه خودرو و مسکن باعث ایجاد نگرانی و سردرگمی مصرف‌کنندگان شده بود و پلیس فتا به منظور ارتقاء امنیت کاربران پیرامون فعالیت در بازا‌رهای آنلاین و سایتهای درج آگهی خودرو و مسکن در فضای مجازی، جلسات متعددی با مراجعه محترم قضایی برگزار و برابر پیگیری‌های صورت گرفته دستور سرپرست محترم دادسرای ناحیه ۳۱ تهران، در تاریخ ۱۲ اردیبهشت حذف قیمتهای بازار خودرو و مسکن به مدیران سایتهای واسط ابلاغ شد.

نوپانا به نقل از دیجیاتو، سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی از بازگشت قیمت به آگهی‌های اینترنتی فروش خودرو از امروز خبر داد و جزئیاتی از نرخ گذاری قیمت خودرو در این سایت‌ها را تشریح کرد.

رضا الفت نسب با اعلام خبر بازگشت قیمت در آگهی خرید و فروش خودرو در سایت‌ها از امروز در تشریح این خبر اظهار کرد: در جلساتی که با اتحادیه فروشندگان خودرو داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که در صورت اعلام روزانه قیمت کف خودروها از سوی اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران، درج قیمت خودرو با حداکثر ۳ درصد بیش از قیمت اعلامی، در آگهی‌های اینترنتی ممکن خواهد بود.

دیوار اخیرا اعلام کرده بود که به‌زودی وارد حوزه کارشناسی و قیمت‌گذاری خودرو می‌شود تا به شفافیت و اطمینان در معاملات خودرو کمک کند. به نظر می‌رسد این اقدام در واکنش به انتقادات روزافزون از قیمت‌های غیر واقعی آگهی‌ها در چند روز اخیر و حواشی ایجاد شده در این خصوص بوده باشد.

آگهی خودرو
 

سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی افزود: بر این اساس از امروز و پس از اعلام کف قیمت خودروها توسط اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران، قیمت‌ها مجددا در آگهی های فروش خودرو در پلتفرم های مجازی ثبت خواهد شد.

وی با بیان اینکه قرار است اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران هر روز لیست کف قیمت تمامی خودروها در بازار را در اختیار سایت‌های درج آگهی خودرو قرار دهد گفت: با توجه به توافق انجام شده به عنوان مثال اگر قیمت خودرویی از سوی اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران، ۱۰۰ میلیون تومان اعلام شود، آگهی‌ خودروهایی که نهایتاً تا ۱۰۳ تومان قیمت گذاری شده باشند، مجاز به انتشار و درج قیمت خواهند بود.

الفت‌ نسب ادامه داد: همچنین در مذاکرات انجام گرفته مقرر شد در صورت افزایش التهاب در بازار خودرو، اتحادیه نمایشگاه‌داران تهران روزانه در ۲ نوبت، کف قیمت خودروها را به اتحادیه ما اعلام کنند تا ما این قیمت‌ها را در اختیار سایت‌ها و پلتفرم‌های درج آگهی خودرو قرار دهیم.

این روش را می توان درست مشابه روش مورد استفاده برای اعلام نرخ ارز در هر روز توصیف کرد. اما سوال این است که آیا می توان با توجه به شرایط متفاوت بازار خودرو نسبت به بازار ارز، هر دو این بازارها را به شیوه ای یکسان مدیریت کرد یا خیر؟

برای مثال بانک مرکزی از طریق صرافی های منتخب خود می تواند راسا در بازار ارز دخالت کند و صرافی ها نیز مجاز نیستند تا ارز را به هر قیمتی به فروش برسانند، اما در خصوص خودرو به نظر می رسد که در صورت شکل گرفتن عرضه و تقاضا، نتوان سقف یا کف قیمتی خاصی را مد نظر قرار داد و از این رو دلالان شاید بتوانند بار دیگر اعداد و ارقام مد نظر خود را بر بازار حکم فرما کنند.

برچسب‌ها: دیوارخرید و فروش خودرواستارتاپقیمت خودروقیمت‌گذاری خودروفیلتر دیوار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.